Eindelijk op dag 17 twee streepjes, yoehoe!

Hey vroege vogel,

Leuk he meiden!!! Ik pas altijd twee vaste dagen op op het dochtertje van mn schoonzus. Ze is 5 jaar en het is zo'n lekker ding! Echt zo'n meisjes meisje! Lekker babbelen en knutselen. Maar jij hebt dus drie meiden? Volgens mij vind jij het dan echt niet erg als de volgende een jongetje wordt of niet soms? Jongetjes zijn ook leuk, maar zo anders als meiden. Vaak zijn meiden wat kattiger vind ik als jongens. Ik werk zelf met kinderen en dat valt me vaak op!

Gisteravond hebben we weer goed geklust. Dus nou maar duimen. Kan mn geduld bijna niet meer bedwingen. Heb er deze maand zo'n ander gevoel bij, zo van dat het gaat lukken. Ik weet niet waarom misschien komt het door de testen. Ik heb ook zoiets van ik ben gezond en leef ook super gezond en ik ben jong dus hoop stiekem dat het daarom deze maand gaat lukken.

Toen we besloten hadden dat we een kindje wilde dacht ik echt wel binnen 3 maanden zwanger te zijn. Dat viel best tegen. Nu zijn we een half jaar verder dus je weet maar nooit.

Maandag (6 juni) was mn test positief, maar wanneer is dan precies mijn nod?   Waarschijnlijk zit je nu met je meides een broodje te eten.... of zit ik er naast?
Nou ik hoor het wel weer van je. Veel liefs xxx isa.

Hey meis,

Ben je er? Kids al op hun bedje? Was de juffendag van je dochtertje leuk? Liefs isa.

hoihoi

Ben er nu pas weer.Vanmiddag van het lekkere weer genoten .Woensdagmiddag zijn ze natuurlijk altijd vrij.
Ja jij werkt op een kinderdagverblijf he?Dus jij kan ongestoord met die babies knuffelen?Je zal wel een goed moedertje worden denk ik.Je ziet zoveel verschillende kids dus je weet ongeveer wel wat je niet en wel wilt in de opvoeding.Is toch wel een voordeel denk ik.En omdat je nog zo jong bent zal je wel soms wat reacties krijgen,maar dat denk ik zo maar hoor.want ik zie hier op het forum echt alle leeftijden voorbij komen.
toen ik 10 jaar geleden voor het eerst op zwangerschapsgym was vond iedereen mij maar een puppie en toen was ik al bijna 25.Toen was de gemiddelde leeftijd van de moeders 31 ofzo.
Terwijl je juist de minste risico's loopt op jonge leeftijd want boven de 36 bijvoorbeeld is het toch wat riskanter.En als ik jouw zo meemaak voel ik dat je er zo aan toe bent,dus dan staat er zeker geen leeftijd voor .En dan zo'n kinderexpert haha.
Ik vind het ook zo top dat je dan eerst voor je kindje kiest en thuis blijft .het is zo genieten in het begin dan is het wel heel zonde om dat aan iemand anders over te laten.
Ik heb er bij jou ook echt een goed gevoel over,komt inderdaad misschien door die testen maar ik denk dat je huwelijk je ook een beetje geluk brengt.dan is het helemaal de mooiste dag van je leven hihi.

Over die NOD houd dat inderdaad maar op 20 juni.Ik ga tegenwoordig ook elke keer uit van die 2 weken na mijn eisprong.
Enne...over dat jongetje/zoontje ,ja dat was eerst wel de aanleiding.Het blijft toch een enig idee om ook eens een jochie te hebben.Maar nu zijn wij ook inmiddels in de 6de ronde en hoe langer het duurt des te gaver ik het idee vind om een echt meidengezin te hebben.En is ook handig qua kleren en speelgoed hahah.

Maar als we inderdaad een jongen zouden krijgen zou het echt heel bijzonder zijn,daar ben ik eerlijk over.Ook al zullen er mensen zijn die dat veroordelen,ik weet zeker dat iedere aanstaande moeder en zwangere een kleine voorkeur zal hebben.
Zelfs bij een eerste is dat normaal.Het is alleen vaak taboe omdat hardop te zeggen he?
Maar ik meen het ook echt als ik zeg dat het me niet uitmaakt,een baby is een baby hoor.Die is hier zeeeeeeeeeer welkom .We zijn zelfs vanmiddag een testrit wezen maken in een MPV omdat onze station geen plek bied aan 4 kinderen.Klinkt voorbarig maar onze auto is aan vervanging toe dus meteen maar een ruimere auto dan volgend jaar niettan?(hihi)

Leuk kontakt zo he?

liefs cindy

Hey meis,

Bedankt weer voor je lieve reactie!  Ik vind het zeker gezellig zo dit contact.
Wat jij zegt klopt denk wel. Leeftijd is echt onbelangrijk. Ik was altijd al een
type dat een beetje voorliep op alles. Kreeg jong verkering, ging toen ik net
19 jaar was samen wonen en ga nu op mn 20ste trouwen. Mijn vriend is ook
wat ouder moet ik zeggen, hij is 32 jaar ook zoiets (hihi). Dus ja ik ben er
echt helemaal aan toe om mama te worden.

Ik denk zeker dat het een voordeel is dat ik nu op een kinderdagverblijf werk.
Dit jaar (november) studeer ik ook af voor kinderpsychologe. Dus ik hoop
hiermee me voordeel uit te halen wat betreft het moederschap. Zelf wordt
ik dus psycholoog en moet ik andere  mensen met problemen kunnen
helpen maar wat ik met mezelf aan moet weet ik echt af en toe niet.
Ik was er iedere maand al erg mee bezig maar deze maand helemaal.
Vanaf het begin van de maand had ik er een goed gevoel over, van zo
nou gaan we echt een kindje maken, ik weet echt niet waarom maar dit
is zo'n verschrikkelijk sterk gevoel waar ik bijna zelf niet goed van wordt.
Echt heel vreemd. Maar ja dat zijn wij vrouwen af en toe schijnt.... vreemd...!

He wat gaaf dat jullie een nieuwe auto gaan kopen. Helemaal niet voorbarig
zo'n grote auto. Je gaat er toch een kopen voor de toekomst. Wij hebben alle
twee een apparte auto. Mijn vriend heeft een nissan almera en ik een fort fiesta
(ik weet niet of het je wat zegt), maar in ieder geval die van mn vriend is dus
wel groot maar erg laag en mijne is klein en 3 deurs dus niet echt optimaal.
Helaas zijn onze auto's nog niet echt aan vervanging toe, maar als ze dat
over een paar jaar wel worden wil ik een wat grotere en hogere auto, dat is met
kleine kinderen in de auto zetten wel zo handig.

Het zou idd een super mooi huwelijks kado zijn een kleintje in buik!
Werk jij eigenlijk en als je bevallen bent (erg voorbarig maar je moet er toch
overna denken) wil je dan nog blijven werken? Ik hoor wel weer van je!

Succes heel veel liefs xxx isa.

Oja nog ff over mijn nod. De 20ste klopt dan toch niet. Ik had op de
6e een positieve test dus toch nog niet mijn ei. Dat betekend dus dan
toch nog 1 of 2 dagen later. Had net trouwens die heldere dradige slijm.
Heb gister en eergister geklust vanavond dan ook nog klussen? Liefs isa.

hoi Isa,

heb je ook nog steeds krampen?Dan misschien wel klussen.En dat slijm is nodig om het zaad(!) makkelijker door te laten dus dat heb je alleen als je vruchtbaar bent.Maar dan nog blijft dat zaad(!hihi 2 keer) 48 uur goed hoor.Heb je geen ovutesten meer?Nee zeker?anders had je die denk ik wel gebruikt he.(ben simpel hoor haha)

Nu hebben we een ford mondeo station maar die zijn we zat en daar moet nogal wat aan gedaan worden dus we willen hem weg doen.Nu zitten ze riant hoor ,maar zo'n MPV is makkelijker inderdaad.Ze zijn vanmiddag ook mee geweest en het is zo'n 7 persoons en de twee jongsten zaten achterin en de oudste op de middenstoel zeg maar.Ideaal ,ze kunnen nog wel eens ruzieen achterin en nu zou dat dus al een oplossing vormen.Meiden he?precies wat je zei die zijn soms erg kattig.(en vreemd ook haha)

Ik denk dat je er nu zo mee bezig bent omdat je het gevoel hebt dat je een deadline hebt vanwege je huwelijk over een kleine maand.Je hoopte immers zo heftig dat het dan wel gelukt zou zijn.Ik ben er zelf ook wat meer bezig ,betrap ik me zelf op.Het was wat geminderd maar nu in die afwachtweken pfffffffff

Maar ja,we moeten echt helaas geduld hebben he voordat we in verWACHTing zijn.Over wachten gesproken.Het ergste wachten krijgen we nog en dat is dan weer op de bevalling en daar ben ik een prof in want ik loop altijd megaovertijd(joepie).Maar eerst maar eens die hormonen in onze lijven dan weten we waar we aan toe zijn he?En na 6 maanden eens een dikke streep te zien op dat venstertje,ooooooh ik hoop het  zo voor ons!

hee doeidoei
jij zit zeker gtst te kijken hihi
liefs cindy

Zit idd gtst te kijken. Nu ff reclame. Heb idd geen testen meer.
Maar over die nod dag wat denk jij? Liefs xxx isa.

hoihoi

Ik zou uitgaan van de dag dat je geen buikpijn meer had en daar 14 dagen bij op tellen.Dus dat is dinsdag toch?

Jij temperatuurt zeker niet?Ik wel al 4 maanden en daar krijg ik de uiteindelijke bevestiging dat mijn ovulatie is geweest.De temp stijgt bij mij meestal 2 dagen erna.Bij sommigen al 1 dag erna.Maar door die regelmaat heb ik daar extra inzicht in de situatie.

Alleen om je timing te bepalen is tempen niet handig want je ziet pas wat gebeuren na je vruchtbare periode.Daarom dus die ovulatietesten.

Mijn krampen hielden zaterdag op en dan reken ik gewwon 2 weken erbij.Bovendien heb ik een cyclus van 28 dagen dus dat klopte deze maand ook weer.
Ik ging vroeger uit van die dagen en wist niet dat je ook een late eisprong kon hebben en dan pas daardoor later ongi kon worden.En dan wordt de uitgerekende datum ook anders .Ze vragen naar de 1ste dag van je laatste ongi om de datum te bepalen maar als je dus op dag 18 je ei hebt gehad kan je er eigenlijk al van uitgaan dat je dan 4 dagen later bent uitgerekend.

Dus ik zou als ik jou was gewoon die 2 weken na dinsdag aanhouden en dan naar je lijf luisteren voordat je een eventuele test gaat doen.En misschien nu nog even beginnen met de temperatuurmethode want daar kan je een hoop uit halen hoor.

Zo kan je nl.ook zien of je zwanger bent hij blijft hoog tot aan de ongi en als die doorzet daalt hij enorm en als je zwanger bent blijft ie hoog.Maar dan is wel nog steeds de regelmaat het belangrijkst he?Elke dag voor het opstaan even tempen en op hetzelfde tijdstip.Ik vond het een hele klus maar doe het inmiddels al op de automatische piloot.Ik zet mijn wekker uit pak dat ding van mijn nachtkastje en neem het op.Ik heb wel een gewone digitale van de etos en die stop ik onder mijn tong .Want die ouderwetse schijnen beter te zijn en op de ouderwetse manier (hihi) ook maar dan vind ik het echt een crime hoor haha.
En ik doe het met regelmaat en vul dan mijn gegevens in op fertilityfriend en die berekenen dan wanneer je je ei hebt   enzo.

Weer een heel verhaal op de vroege morgen he?
Ik hoop dat je er wat aan hebt.Ik zou het houden op je NOD op toch die 21ste als je geen krampen meer hebt gehad he?Kijk dat slijm kan ook wat anders zijn.Dus daar zou ik niet meer zo naar kijken.En inmiddels ben je nu al op de 20ste dag van je cyclus toch?Nou dan is hij wel geweest hoor.En die test is alleen positief als je ei er aan komt.Dus tot 2 dagen erna.
nou niet teveel piekeren !
laterssssssssss

doeidoei
cindy

Terug
Bovenaan