eisprong/menstruatie te zien op de echo?

Hallo allemaal,

Mijn naam is Charlie. Ik was ruim 9 weken zwanger van ons 1e kindje, toen bij de echo bleek dat ons kindje met 6 weken gestopt is met groeien.

Afgelopen vrijdag dmv pillen een miskraam gehad. Echt een zware rotweek!

Nu moet ik volgende week terug naar het ziekenhuis voor een controlle echo (om te zien of alles weg is). Weten jullie of er dan ook te zien is of er een eisprong of menstruatie zit aan te komen.
Ik heb namelijk geen idee hoe lang het duurt voordat de menstruatie weer op gang komt.

Bedankt!

Groeten,
Charlie

Beste Charlie,
jammer dat je een miskraam hebt gehad. Zag je berichtje ook al staan bij het topic miskraam in juni 2008.
Een miskraam doet inderdaad behoorlijk wat met je. Lichamelijk doet het behoorlijk pijn als je lichaam het zelf afstoot, tenminste dat merkte ik bij mijn 1e miskraam en die kwam al met 5,5 week. Geestelijk is het helemaal zwaar. Je wordt toch keihard van die roze wolk gegooid. Geen kindje, geen papa en mama, dag droom!

Ze zeggen dat je menstruatie tussen de 4-6 weken weer zal komen. Dus of ze volgende week al een eitje kunnen zien. Het lijkt mij wat vroeg.
Bij mijn spontane miskraam had ik na 33 dagen weer een menstruatie. Normaal was 28-30 dagen. Nu heb ik afgelopen donderdag een curretage gehad en is het afwachten wanneer mijn menstruatie weer komt.

Sterkte met het verwerken van je verlies!

groetjes
Patricia

ik weet niet of ze nu al een eisprong kunnen zien. dat is ook niet echt waar ze naar kijken bij een nacontrole.

bij mij hebben ze wel een keer gezien dat ik pas een eisprong had gehad....
ze zien zoveel in dat wazig beel genaamd de echo.

Hallo Charlie,

Wat balen dat jij nu ook 1 van de lotgenoten bent......zwaar klote...

Na mijn 1ste miskraam (ben toen gecurateerd) wat ik na 20 dgn al weer ongesteld..erug snel dus en dus ook snel weer een eisprong gehad,

Bij mijn tweede miskraam, ben toen niet gecurateerd zagen ze op de controle echo na 2wk dat ik al weert een eisprong had gehad...

het is dus erug verschillend per vrouw..ik zou het gewoon vragen aan degene die de controle echo maakt of ze dat kunnen zien.

Liefs

Hallo Souzen, Carina en Pat,

Een miskraam is onderdaad klote (sorry voor het woord) en we weten helaas allemaal hoe het voelt.

Ik schrik er echt van hoeveel mensen dit overkomt en dan ook nog meerdere keren. Onderzoeken ze dan ook nog de oorzaak? Kan me voorstellen dat jullie dat wel graag willen weten.

De VK gaf aan dat een eventueel volgende zwangerschap in het begin wel stressy kan zijn en dat geloof ik helaas maar al te graag.

Ik hoop voor ons allemaal dat we elkaar binnenkort op het andere forum, zodat we gezellig over onze misselijkheid kunnen klagen

Groetjes,
Charlie

Heey Charlie,

Bij mijn eerste miskraam had ik het heel erg moeilijk maar kon het ergens wel meteen accepteren, klinkt raar maar ik een mk wil meestal zeggen dat je kindje niet goed is en ik vond het fijn dat moeder natuur het had geregeld, klinkt misschien hard maar je wil ook  niet zelf de keuze maken om je zwangerschap te laten eindigen...

Bij de tweede keer had ik er veel meer moeite mee en kon het niet begrijpen en vond het zooo vreselijk oneerlijk...had echt zoiets van laat me dan niet zwanger worden!

Nu ik opnieuw zwanger ben ben ik niet zozeer meer met die miskramen bezig maar ben ik wel heel bang en beleef de zwangerschap ook heel anders....ben anders blij...denk er minder aan en ook daar baal ik van! dat je niet meer onbezorgd zwanger ben,,maarja het is niet anders...

Ik heb idd een aantal test laten doen na de 2de mk...bij de ene test keken ze naar de stolling van mijn bloed en dat was allemaal in orde en de andere test is een chromosonenonderzoek en daar heb ik de uitslag nog net van. dat duurt namelijk 4-6 maanden..heb op zijn vroegst de uitslag half aug. Maar de gyn zei wel dat er 9 van de 10 keer geen duidelijke oorzaak te vinden is..

Wel heb ik bij mij tweede zwangerschap een aanrijding gehad en ben die dag erna gaan bloeden..de artsen zeggen dat het nietvan het ongeluk kan komen maar ik twijfel daar heel erg aan

Nog twee dgn en dan mag ik eindelijk voor de 1ste ehco, ben dan als het goed is 7wk5dg! Ik hoop er zo op!!!
Want als ze zeggen dat ik korter ben dan ik denk, dan verwacht ik weer dat het niet goed is, kan me eisprong namelijk heel goed voelen..maarja we wachten af

en idd laten we hopen dat wel snel allemaal misselijk boven de pot hangen!

Liefs

Hoi Souzen!

Wat spannend ......ga echt voor je duimen dat de echo goed is!!!
Laat je even weten hoe het is gegaan!

Tja, dat het onbezorgde gevoel nu van de zwangerschap af is kan ik me goed voorstellen. Wel denk ik dat je misschien meer kan genieten als je eenmaal hebt gezien dat de echo goed is en dat het grote genieten echt gaat beginnen op het moment dat je door de 3 maanden grens heen bent.

Wat jij aangeeft heb ik zelf nu ook. Ik ben "blij" dat moeder natuur heeft ingegrepen, omdat ik het vreselijk zou vinden voor het kindje als het zwaar gehandicapt is en geen normaal leven zou kunnen hebben.

Wel vreemd dat de artsen zeggen dat het ongeluk los staat van de miskraam. Ik zou ook denken dat het daar juist wel mee te maken heeft.
Begreep ook al van de arts dat het heel moeilijk is om de oorzaak van een miskraam te achterhalen.

Groetjes,
Charlie

Hoi Charlie,

Prettig dat je een echo krijgt om te kijken of alles schoon is. Mocht je vlak voor een eisprong zitten, dan kunnen ze dat inderdaad zien. Bij een vriendin van mij die al behoorlijk lang probeert zwanger te raken en nu in het medisch circuit zit, doen ze elke maand een echo om te zien wanneer het eitje eraan komt. Tot nu toe zagen ze elke keer een eitje komen dat over zo'n 4 a 5 dagen zou moeten springen. Een aantal dagen van tevoren kunnen ze het dus wel zien.
Over het algemeen echter zal de eerste cyclus na een mk / curettage wat langer duren dan normaal. Hoeveel langer is niet voor iedereen hetzelfde, maar tot nu toe hoor ik het meest dat het 5 a 6 weken duurt.

Voor wat betreft de mk na het ongeluk (Souzen??), daar heb ik ook mijn bedenkingen bij. Ik bedoel, waarschijnlijk als het echt goed had gezeten, dan was het misschien niet misgegaan. Maar als het al niet goed zat, dan denk ik dat het ongeluk de mk wel degelijk heeft opgewekt. Zeker weten doen we het natuurlijk nooit. En heel veel hebben we er ook niet aan. Maar toch, soms is het wel fijn om iets zeker te weten.
Hopelijk gaat het nu wel goed, een zwangerschap tot het einde en een gezonde baby!

Terug
Bovenaan