eisprong/menstruatie te zien op de echo?

Hoi Charlie,

Ook ik heb een miskraam gehad vorige week (8 wkn zwanger) en gelukkig is het kort daarna wel vanzelf afgevloeid gelukkig. Gisteren heb ik de controle gehad of mijn baarmoeder hersteld was en vroeg ik de gynaecoloog of ik meteen weer mocht zwanger worden. Dit was medisch gezien geen probleem. Ze zei dat je alleen voor de inschatting van de á terme datum van de zwangerschap beter een menstuatie af kon wachten. Daar heb ik persoonlijk geen boodschap aan, want die á terme datum zegt zo weinig. Mijn eerste is nl. ook met 37 weken geboren dus het blijft maar een richtlijn. Volgens mij kunnen ze adhv metingen op de echo ook een hele goede inschatting maken ookal weten ze niet wat de eerste dag van je laatste menstruatie was.

Maar goed, over je vraag of je de eisprong kunt zien; Ze heeft niet alleen mijn baarmoeder, maar ook mijn eierstokken gecheckt en kon nog geen eiblaasje zien. Haar conclusie was dat ik in de eerste fase van mijn cyclus zat.
Ik heb gisteren wel meteen ovulatietesten besteld via www.babyboomshop.nl Hier kun je voor een goede prijs je testen bestellen. Ik ben er ook wel voor om het allemaal zo natuurlijk mogelijk te laten gebeuren, maar aangezien ik zo'n onregelmatige cycli heb (26 tot 32 dgn) vind ik het toch wel heel fijn om meer zicht te krijgen wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb. Vooral als je partner dit ook fijn vindt om te weten, dan werkt het helemaal goed (als je begrijpt wat ik bedoel...)

Veel succes en sterkte!

Hallo Janneke,

Dat spijt me echt voor je. Je hoopt altijd dat het goed gaat en het is gewoon keihard als je van je roze wolk afvalt. Gaat het nu wel weer een beetje?
Ik vind het zelf moeilijk om mijn draai weer te vinden op mijn werk bijvoorbeeld. maar dat zal met een paar dagen ook weer beter gaan.

Ze kunnen inderdaad met een echo ook zien hoever je bent in je zwangerschap en het kindje komt toch wel wanneer het zelf wil. Ik zou daarom ook geen menstruatie gaan afwachten.....

Vorige keer voelde ik tijdens de eisprong echt steken in mijn zij, dus hopelijk is dat deze keer ook weer het geval en anders zal ik inderdaad eens kijken naar de ovulatietesten. heb daar eigenlijk geen ervaring mee.

Ze hebben bij mij ook mijn eierstok heel goed bekeken. De andere is namelijk afgelopen februari verwijderd, omdat ik een cyste op mijn eierstok had zitten. Gelukkig gaf de dokter aan dat mijn baarmoeder en andere eierstok er tip top uitzien en dat niets een nieuwe zwangerschap in de weg hoeft te staan. En dat is dan (naast het slechte nieuws van de miskraam) wel weer goed nieuws.

Hoi Miep,

Het is wel fijn om hier zo met jullie over te spreken. Liever hadden we natuurlijk allemaal niet op dit forum gezeten en gewoon op het andere forum gebleven, maar het is wel een goede manier om ervaringen met elkaar te delen.
Ik krijg de controlle echo omdat ik pillen heb gehad om de miskraam op te wekken (kindje zat nog zo vast) en daarom moeten ze zeker weten dat er niets is achtergebleven. Mooi eigenlijk dat met een echo kunnen zien of er al een eisprong zit aan te komen. Ik hoop voor je vriendin dat ze snel goed nieuws krijgt!

Groetjes en heel veel sterkte allemaal!

Lonneke

@ Miep,

Ja ik denk ook dat het vruchtje toch al niet goed was en daarom mede door het ongeluk los is gekomen.. Ik denk zelf van de schrik. Ik denk dat het ook echt niet veel meer was want de mk is wat dat betreft heel voorspeodog verlopen,, heb geen krampen gehad en ook niet heel veel bloedverlies..steeds maar beetjes en kleine stolsels. had ook bij de controle verwacht dat het vruchtje er nog zou zitten maar alles was weg.

@ charlie,

Jaa ik denk ook dat het grote genieten pas gaat beginnen als de 3 maanden voorbij zijn..en als je meerdere echo's hebt gehad..

Jeetje wat klote dat ze een eierstok hebben weg moeten halen..kon dat via een kijkoperatie of met een bikinisnede? weet je wat voor cyste het was??
Heb zelf ik feb. 2006 een eierstok  weg moeten laten halen ook voor een  cyste.. was een aangeboren dermoïde cyste van  6 bij 8   bij 11cm....was toen echt schrikken!  maar bij mij is de rest gelukkig ook goed!
en weet je of je iedere maand een eisprong hebt? Je krijgt namelijk iedere maand via  een andere eierstok je eisprong, bij mij heeft gelukkig de linkerkant alles overgenomen en heb gewoon iedere maand en eisprong  

Hoi Souzen,

Dus jij heb dit ook gehad? Bij mij was de doorsnede van de cyste 15 cm en de dokter gaf aan dat deze er echt al jaren heeft gezeten. Ik had wel steeds een buikje en dat ging niet weg met een dieet en oefeningen ;-)

Doordat mijn eierstok door het gewicht van de cyste is gescheurd en om zijn as is gaan draaien kwamen we erachter (pfff dat deed pijn!). Ben wel erg blij dat ik weet waar die bolle buik vandaan kwam.

Ik ben geopereerd en via mijn buik is de cyste weggehaald (via de bikinilijn inderdaad en een litteken in mijn navel).

Heb iedere maand een eisprong in de rechter eierstok. Dat is ook waar ik het altijd voel.

Afgelopen keer was ik na 2x zwanger. Hoop dat dit deze keer weer lukt.....eerst maar even volgende week de controlle in het ziekenhuis afwachten.

Groetjes,
Charlie

Heey Charlie,

Ja alleen was het bij mij wel minder ernstig..pff meis wat zal jij een pijn hebben gehad.
Maart ik had dus idd ook altijd een dikke buik :) Ben nog steeds niet de dunste maar dat opgezette is weg hihi
Nee ik ben er door puur toeval achter gekomen...had al een tijd veel steken onder mijn rechterrib en de HA dacht aan een niersteentje en zei, laat voor de zekerheid een echo maken, dus ik naar het ZH en die echoscopiste maakte een echo van mijn nier maar zag niks..wilde toen vergelijken met mijn andere nier en gingen langs deonderkant van mijn buik naar mijn andere nier..maar schoot meteen terug met zijn echo apparaat...en vertelde me dat ik een  cyste in mijn buik  TEGEN mijn eierstok had..later bij de gyn bleek dat hij wel degelijk IN mijn eierstokl zat..
ja hij zat er bij mij ook al jaren, namelijk aangeboren :S hij zei toen een cycte groeit ongeveer een halve cm per jaar...bij de ontwikkeling in mijn moeders buik is het al misgegaan.
Ik heb alleen een liteken onder mijn buik...dus gelukkig niet naar me navel..heb je er daarna nog veel last van gehad??

Liefs

Hoi Souzen,

Van die bolle buik ben ik gelukkig af. Bleef maar Sonja Bakkeren en mijn buikje ging maar niet weg en op het moment dat ik buikspieroefeningen deed, moest ik binnen 2 minuten buiken ontzettend plasssen haha!

Voelde als een opluchting dat de cyste weg was en dat ik ook wist waarom mijn buik zo dik was (heel stiekem dacht ik toch ook wel eens aan ergere dingen). In het begin wel last gehad van mijn buikspieren en de littekens en gewoon erg slappies en veel geslapen   (sterk spul die narcose ). maar alle gekke klachten> het koud hebben, veel plassen, pijn bij menstruatie enz. waren allemaal weg. Klinkt gek, maar ik was echt blij met de operatie.

Dacht dat deze miskraam daar ook mee te maken had> nog maar 1 eierstok, misschien te snel zwanger na de operatie, maar dat had er volgens de arts niets mee te maken.

Eigenlijk is het knap dat het lichaam de eisprong door 1 eierstok laat overnemen, omdat de ander niet meer goed is. Ben daar echt blij mee!

Groetjes,
Charlie

Jaa daar was ik zeker ook heel blij mee! Maar ik moet zeggen dat ik na de operatie juist veel meer klachten had rond mijn menstruatie en met het vrijen ook..heb daarvoor nooit klachten gehad en daarna wel..het is nu 1,5 jaar geleden en gaat een stuk beter!

Mijn gyn vertelde toen dat omdat ik nog zo jong was mijn goede eierstok alles overnam en dat waarschijnlijk ook al een tijdje deed, want die rechterkant functioneerde al niet meer. Ik ben een half jaar na de operatie gestopt met de pil maar het duurde toen wel 7 maanden voordat ik zwanger was... (vrij normaal na een pilgebruik van 13jaar)

Heb in het begin na de opratie ook echt een slappe buik gehad, maarja ze snijden alle speiren kapot en het was allemaal al niet zo stevig haha haha

Vind het wel heel fijn dat ik nu door deze operatie en 2mk bij de gyn onder controle sta, geeft toch wel een fijn gevoel!

Liefs

Hoi Charlie,

Ik kreeg een miskraam met 15 weken
na 34 dagen werd ik weer ongi.

omdat ik maar 5% kans heb om spontaan inverwachting te raken
zit ik in de medische malle molen, en door het spuiten van hormonen
moet ik rond de eisprong een echo laten maken of er een eitje rijp is.

Helaas heb ik ook cysters en ben er al 3x voor geopereerd.
maar ze komen steeds weer terug

Bij lieve-engeltjes.nl kun je ook praten met lotgenoten,
ze hebben verschillende lijsten zodat je bij lotgenoten komt die
in de zelfde periode hun kindje zijn verloren zo is er bv een lijst evg
(erg vroeg verloren)   is een lijst met engeltjes <16 weken.
voor mijn verwerking heeft dit erg goed gedaan.

ik wens je veel sterkte in deze periode

liefs mama13

Terug
Bovenaan