Eisprong voelen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben net met de pil gestopt en zat een beetje te lezen op dit forum. En nu lees ik dat je de eisprong kunt voelen.
Ik was 16 jaar toen ik aan de pil ging en ben 10 jaar lang aan de pil geweest dus ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten voelen.

Ik heb ook nog geen volledige cycles gehad misschien dat ik dan kan berekenen wanneer mijn eisprong ongeveer is zodat ik het in de gaten kan houden.

Maar ben even benieuwd hoe jullie dat voelen.

groetjes

welkom butterfly1984!

Ik voel mijn eisprong niet altijd, soms, en dan is het een soort van ongi gevoel, met steken (steekjes), ongeveer ter hoogte van de bovenkant van mijn schaambeen, maar dan net een beetje naar links (of rechts).
Het helpt als je halverwege je cyclus zit om t te herkennen :)

Sommige vrouwen voelen het nooit, andere weer wel.

Ja, ik denk dat het bij mij in de loop van volgende week moet gaan gebeuren tenminste als ik uit ga van een normale cyslus 24 augustus was mijn eerste ongesteldheid dag en dan hou ik toch ongeveer 2 weken later aan?

in principe zou het twee weken voordat je ongesteld moet worden zijn. bij een cyclus van 28 dagen is dat idd over 14 dagen.

Maar jij bent lang aan de pil geweest, dus het is neit zeker of je lichaam in een keer zo kan 'resetten'.

Mijn normale cyclus is 35 dagen (balen, moet je een week langer wachten) dus het maar gokken waar je op uit komt uiteindelijk

Ja, ik heb ook wel gelezen dat het een aantal maanden kan duren dat je lichaam gaat ontpillen.

Jammer dat je zoveel geduld moet hebben. Er zit dus niks anders op dan wachten ...

Maar het is inderdaad balen als je een wat langere cyclus hebt het wachten duurd al zo lang en dan moet je nog langer.

Ik had nooit gedacht dat ik z'on ongeduldig typpetje kon zijn haha.

ik voelde mijn eisprong pas een half jaar na het stoppen met de pil, de eerste keer dat ik hem voelde was ik direct zwanger helaas een miskraam de 2e keer niet zwanger en de derde keer ben ik weer zwanger, ben nu 7,5 week zwanger.
dus tja het kan even duren maar ik had het gelukt dat ik het precies voelde en was dan ook nog direct zwanger. succes in ieder geval met zwanger worden

Ik heb ergens gelezen dat je voordat de eisprong eris seks moet hebben, want als de eisprong is geweest en je hebt daarna pas sex dat je dan in principe al te laat bent. Klopt dit?

Ik zag bij "vruchtbaarheid" en dan "wanneer ben ik vruchtbaar?" een heel stuk over de eisprong staan.

Groetjes!

Terug
Bovenaan