Elkaar beter leren kennen, deel 2

Wat is je leeftijd (nog een keer)? 25 jr, 26 in okt.
Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)? 2e kindje (dochter)
Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)? ook een dochter, sept 2006 dus nu 2,5
Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijf mama? werken (natuurlijk!)
Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk?ik ben medisch maatschappelijk werker en ik geniet elke dag van mijn werk!
Hoeveel uur werk je? nu nog (maar) 24 u p.w. maar ik wil gauw weer meer
Welke opleiding(en) heb je gedaan.MWD & Middle Management
Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap? ik heb ooit een rugbelssure gehad, nu ik zwaarder wordt (al 7kg) begin ik veel vocht vast te houden en steeds vaker last te krijgen van mijn rug. Lopen, zitten, tillen e.d. doet verschrikkelijk veel pijn!!
Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien ee beetje depri?nog steeds erg moe (heb er natuurlijk al een kleine rondlopen) maar wel stabiel
Is je partner een behulpzaam? hij stofzuigt 1x p.w. en doet 1x p.w. boodschappen, de vaatwasser in/uitruimen hoort ook bij hem.
Werkt je partner ook en hoeveel uur? ja, 40 u p.w.
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk???? ik werk in medische settings, dus daar gelden zo en zo strenge regels/protocollen; hygiene, rookbeleid e.d. Verder heb ik een auto dus ik kan gaan en staan waar ik wil. Anders ben ik ook wel brutaal genoeg im in de bus/tram iemand uit zn stoel te trekken...tijdens de 1e zwangerschap vaak moeten doen HELAAS!

gr.hilal
22wk3dg

Wat is je leeftijd (nog een keer)? 31
Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)? Het 3e kind.
Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)? Onze zoon is 3, onze dochter 1,5.
Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijfik werk   mama?
Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk? Ik geniet fulltime van onze kinderen. De eerste jaren vliegen voorbij en onze generatie mag nog lang genoeg werken denk ik. Ik was werkzaam als (juridisch) secretaresse, maar zie mij zelf nog wel wat totaal anders gaan doen.
Hoeveel uur werk je? -
Welke opleiding(en) heb je gedaan.   VWO, Facilitaire Dienstverlening en  rechten (beide niet afgemaakt),  Schoevers
Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap? Ik moet mijn zoon en dochter zo min mogelijk tillen. Verder gelukkig geen noemenswaardige klachten.
Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien een beetje depri? Over het algemeen niet anders dan normaal. Nu door vermoeidheid en ziekte in de familie wel wat labieler.  
Is je partner een behulpzaam? Super! Hij zorgt graag voor de kinderen en voor mij.
Werkt je partner ook en hoeveel uur?  Ja, fulltime.
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk???? Ja. Ik verbaas mij wel over de reacties op deze derde zwangerschap. Vaak vergeten mensen je te feliciteren en reageren alleen met "Oh nee hoor, voor ons is 2 meer dan genoeg" of "Ooooh wat zul je het druk krijgen". Vermindert onze blijdschap over deze zwangerschap natuurlijk niet. Wij zijn juist blij met het kleine leeftijdsverschil (dat niet iedereen is gegeven), want de kinderen hebben al heel snel heel veel aan elkaar.

Groetjes Sacha

P.S. Leuke vragen! Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te bedenken (wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes, wel/geen cursus, wel/geen pretecho, wel/niet zwanger op vakantie, wie mag er bij de bevalling zijn, wel/geen pijnbestrijding, fles/borstvoeding,  baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,  hierna nog meer kinderen?, etc.)  

(22 wkn, 2 dgn)

Ook deze even invullen,

Wat is je leeftijd (nog een keer)? 29 jaar
Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)? 2de kindje
Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)? als de tweede geboren word is mijn oudste 16 maanden
Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijf mama?thuisblijfmama
Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk? Nu thuisblijfmama, voorheen werkte ik in de dierengeneeskunden op de ok.
Hoeveel uur werk je?
Welke opleiding(en) heb je gedaan. Hbo dierengeneeskunden en interne opleidingen.
Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap? Nee
Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien ee beetje depri?Ik voel me prima, alleen ik word wel sneller emotioneel bij iets op tv ofzo..
Is je partner een behulpzaam?Ja super, als hij thuis is neemt hij echt veel over.
Werkt je partner ook en hoeveel uur?Wij hebben een eigen zaak, dus hij werkt heel veel. zo'n 60/80 uur in de week.
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk???? Mijn bekende vinden het allemaal gewedig, en er zijn zelfs vriendinnentjes die ook weer zwanger zijn of proberen om het te worden. Maar onbekende, kunnen soms redelijk bot reageren. Zoals, probeer je twee voor de prijs van één te krijgen.. Maar ik weet dat jaloerzie steekt!!!!

Nou dames, hier de rest van de info..

Groetjes en ik geniet van een heerlijke warme dag in de tuin!! Joepie!!!!

P.S. Leuke vragen! Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te bedenken (wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes, wel/geen cursus, wel/geen pretecho, wel/niet zwanger op vakantie, wie mag er bij de bevalling zijn, wel/geen pijnbestrijding, fles/borstvoeding,  baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,  hierna nog meer kinderen?, etc.)  

Wel smeren met creme, maar dat doe ik sowieso altijd wel. Bij de 1e heeft het niet veel geholpen. In de laatste 2 weken zat ik alsnog vol met striemen.

De 1e keer wel cursus en ik denk dat ik 'm nu weer ga doen, puur voor de gezelligheid en om te integreren in de nieuwe wijk mochten we gaan verhuizen. Ook voel ik de behoefte om speciaal iets voor dit kindje te willen doen.

Geen pretecho, kindje mag van ons lekker rustig zitten waar ie zit. Bij de 20 wkn echo was ie de hele dag va slag er na. Of iig erg druk.

Wel zwanger op vakantie, niet vliegen maar weekje Limburg.

Alleen man bij bevalling en vk, geen pijnbestrijding. Wil niet aan lastige slangetjes vastzitten tijdens bevallen. Wil me vrij kunnen bewegen en bij de 1e keer heb ik het als 'goed te doen' ervaren. BV ga ik wel proberen, maar wil het niet dan gaan we niet lopen martelen.

De baby slaapt eerst bij ons, anders komt het uit een buik vol geluiden en ligt het ineens op een stil kamertje alleen. Te grote overgang, ook voor mijzelf. En met bv wel handig.

Ik zou hierna best nog een 3e kindje willen, maar manlief is tegen. We zijn nu 28 jaar. Over 5 jaar kijken we nog wel een keer hoe we er voor staan.

Groetjes!

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2009 07:57:01'));

Leuk dat je reageert op mijn vragen! Kan mijn reactie natuurlijk niet uitblijven.

Ik smeer met Weleda zwangerschapsolie mijn buik in. Niet omdat ik geloof dat het  striae voorkomt (heb ondervonden dat het niet werkt), maar om een momentje 's avonds met de baby te hebben. Dat schiet er bij de derde anders bij in.

De 2e keer gedaan voor de sociale contacten.   We hebben nog steeds gezellige reunies met die club, dus ik denk niet dat ik deze keer ga. Helaas worden in onze gemeente geen yoga of haptonomie aangeboden.

Toch maar geen  pretecho, hoewel we wel nieuwschierig zijn. We willen niet onverhoopt toch het geslachtsdeel herkennen en je ziet  soms van de alienachtige foto's.   Je vindt je eigen kind natuurlijk prachtig, maar toch...Ik heb de vorige keer wel een buikafdruk gemaakt: een aanrader!

Heerlijk een weekje naar Ameland eind mei. De kampeervakantie (2 wkn Frankrijk) hebben we gelukkig vrijwel kosteloos kunnen annuleren.

Alleen mijn man bij de bevalling (en de vk en kraamverzorgende). We hopen dat het 's nachts gaat gebeuren (net als de vorige keren) en dat de kinderen er doorheen slapen. Dat is de vorige keer helaas mislukt omdat de vk aanbelde omdat ze niet zag dat de huissleutel in de deur zat. Ik heb het de vorige keren zonder pijnbestrijding gered, dus daar ga ik nu weer voor.

De eerste maanden zal het bedje op onze kamer staan. Handig met de borstvoeding en we maken helaas geen 'doorslapers' dus voor ons ook makkelijker, omdat we op zolder slapen. Daarbij vinden wij het idd ook belangrijk voor de baby om niet opeens alleen te zijn.

Hoewel mijn moederhart groot genoeg is, denk ik dat het bij drie blijft. Meer ruimte hebben we niet (in huis en portemonnee) en ik vind het ook belangrijk de kinderen genoeg aandacht te kunnen geven. Vier is best veel...aan de andere kant mocht het gebeuren...

Gabriëlle: er zijn meer mannen die 'bijdraaien' hoor, hihi.

Groetjes Sacha

Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te bedenken (wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes, wel/geen cursus, wel/geen pretecho, wel/niet zwanger op vakantie, wie mag er bij de bevalling zijn, wel/geen pijnbestrijding, fles/borstvoeding,  baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,  hierna nog meer kinderen?, etc.)  

Wel smeren, ik smeer met de mamalijn van zwitsal. Ik vind het echt heerlijk. Ik had bij de eerste helemaal geen last van strepen ofzo, dus hoop dat me dat nu weer bespaard blijft!

Ik heb bij de eerste cesar gedaan en yoga met partner. Dat was vooral leuk, om andere zwangere stellen te ontmoeten. Waar we trouwens nu nog leuk contact mee hebben.
En de cesar, was echt gezellig met die zwangere. Nu weet ik het eigenlijk nog niet. Wil eigenlijk nog wel wat lessen cesar doen. Het is zo gezellig.

Ik krijg bijna iedere week een echo in het ziekenhuis, dus het is niet echt nodig, maar misschien toch nog één met 27 weken. 3d is echt mooi.

Wij gaan over een paar weken naar zuid frankrijk. En omdat ik niet zo lang met de kleine in de auto wil zitten, gaan we vliegen. En het kan nog probleemloos tot 7 maanden. Dus heerlijk op vakantie!!

De gyn, mijn man en mijn moeder. Ik hoop nu wel op een natuurlijke manier te kunnen bevallen...

Geen pijnbestrijding, maar als het toch weer een keizersnee word, toch maar wel. hahaha

Absoluut weer bv. Niks geen borstvoedingsmafia hier, maar ik vond het bij de eerste echt zo geweldig. Ik heb het 8 maanden gedaan. Zo intiem!!!

Kindje op zijn eigen kamer. Wel zo rustig, voor het kindje als mama. Ze moeten er toch aan wennen. Dan maar meteen.

Ik heb altijd gezegd, dat ik maar één kindje wil. Maar inmiddels zeg ik, dat ik er hierna, nog wel eentje wil. Mocht dat ons gegunt zijn, dan... En dan duurt dat zeker nog een paar jaar..

Liefs

Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te bedenken (wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes, wel/geen cursus, wel/geen pretecho, wel/niet zwanger op vakantie, wie mag er bij de bevalling zijn, wel/geen pijnbestrijding, fles/borstvoeding,  baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,  hierna nog meer kinderen?, etc.)  

Ik smeer met switzal mama buikbalsem, ik heb al veel striemen en hoop zo dat het niet veel erger wordt! Ook is het gewoon lekker om even dat momentje te hebben, mijn man doet het ook wel eens insmeren, dan voel ik die kleine helemaal genieten van de aandacht!

Ik ga niet op cursus, ik vind het gewoonweg veel te duur! Absurd gewoon! Ook denk ik dat de natuur toch wel zijn gang gaat! (ik heb trouwens ook al van een paar mensen gehoord dat ze bij hun cursus verkeerd leerden persen, en dan zou ik naar dezelfde "lerares" moeten, aangezien er hier in de buur weinig anders is! Nee dank je, dan maar op eigen kracht en op aanwijzing van de vk!)

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een pretecho wil, misschien krijg ik een kortingsbon van een vriendin, zodat het niet zo duur is. Het enige waar ik nu nog een echo voor zou willen is om het geslacht te weten en het risico dat ze het nog niet kunnen zien vind ik te groot om er heel veel geld aan te gaan besteden!

Ik ben met 20 weken in Engeland geweest, lekker met de boot, beetje schommelen...
Het kindje is ook op de boot verwekt, dus dat is wel grappig!

Ik wil alleen mijn man, de vk en eventueel verpleging van het ziekenhuis bij mijn bevalling, geen polonaise aan mijn bevallingsbed!

Ik zou wel kiezen voor pijnbestrijding, mits dit mogelijk is. Er is in het ziekenhuis waar ik wil bevallen een nieuwe techniek, waarbij je zelf tot op zekere hoogte de mate van pijnbestrijding kan bepalen, dat lijkt me wel heel fijn!

Ik ga bv proberen, maar aangezien ik een verkleining heb gehad, moet ik eerst maar zien of het lukt! (was wel met lipo en niet door alles los te halen, dus volgens mijn plastisch chirurg van toen, zou het wel moeten kunnen)

De eerste weken wil ik de baby op onze slaapkamer laten slapen, zodat ik een beetje kan wennen aan de geluiden, en ik hier dus ook wakker van word als de baby in de kamer naast ons ligt! Ook vind ik het voor de baby een prettiger idee om niet direct alleen te moeten zijn! Ik gebruik overigens wel hetzelfde bedje in beide kamers, zodat het niet eerst aan een wieg en dan aan een bedje moet wennen!

Ik zou misschien nog wel een tweede willen hierna, maar gezien onze huisvesting en de huizenmarkt van dit moment, moeten we dit eerst maar even aanzien!

groetjes
Sas

Ik smeer helemaal geen speciale creme's voor zwangerschap
wel elke ochtend met cocus bodylotion.
Heb bij de eerste wel gedaan en tot week 1 niks maar tijdens de bevalling.
Na mijn mening houje het niet tegen.
Bij de tweede en derde kind  niks bijgekomen aan striae

Geen cursus vind het niks ben ik geen type voor,

Nu niet van toepassing maar vond het bij de 2e wel heel mooi om te zien 3/d echo.

Ik zit nu voor 6 maanden in Turkije en sta hier onder controle en ik was net zwanger toen ik hier heen kwam. juni keer ik weer terug.
Dus ja wel op vakantie hhaaha en vliegen doe ik ook gewoon. tot 36 weken mag je vliegen.

Me moeder voord de kinderen eventueel op te vangen, en me man, ben de laatste keer thuisbevallen en vond dit zo iedeaal hoop dit weer te doen, kinderen lagen te slapen en na de geboorte de oudste gelijk wakker gemaakt. wilde ze ook. zo speciaal was dat.

Voor mij geen pijnbestrijding 3 keer niet gedaan en vond het niet nodig, dus nu ook niet.

Borst en fles combi. dag borstvoeding en de laatsevoeding een flesje.
dochter sliep met 2 weken al door. Super.

Eerste dagen bij mij maa na 3 dagen op eigen kamer heb ervaren dat dit voor haar als mij rustiger was.

Ik wil denk ik geen meer kinderen meer. ben 26 maar  4 vind ik echt wel genoeg!
Heb nu 2 meiden en 1 jongen en ?
Ook praktiche redenen zou ik niet meer willen, plaats in de auto en kamer enzo.

groetjes mama van bijna 4 kidz

Terug
Bovenaan