Elkaar beter leren kennen, deel 2

quote: 4Kidz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2009 20:01:01'));

Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te bedenken (wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes, wel/geen cursus, wel/geen pretecho, wel/niet zwanger op vakantie, wie mag er bij de bevalling zijn, wel/geen pijnbestrijding, fles/borstvoeding,  baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,  hierna nog meer kinderen?, etc.)    

Ik smeer helemaal geen speciale creme's voor zwangerschap
wel elke ochtend met cocus bodylotion.
Heb bij de eerste wel gedaan en tot week 41 niks maar tijdens de bevalling.
Na mijn mening houje het niet tegen.
Bij de tweede en derde kind  niks bijgekomen aan striae

Geen cursus vind het niks ben ik geen type voor,

Nu niet van toepassing maar vond het bij de 2e wel heel mooi om te zien 3/d echo.

Ik zit nu voor 6 maanden in Turkije en sta hier onder controle en ik was net zwanger toen ik hier heen kwam. juni keer ik weer terug.
Dus ja wel op vakantie hhaaha en vliegen doe ik ook gewoon. tot 36 weken mag je vliegen.

Me moeder voord de kinderen eventueel op te vangen, en me man, ben de laatste keer thuisbevallen en vond dit zo iedeaal hoop dit weer te doen, kinderen lagen te slapen en na de geboorte de oudste gelijk wakker gemaakt. wilde ze ook. zo speciaal was dat.

Voor mij geen pijnbestrijding 3 keer niet gedaan en vond het niet nodig, dus nu ook niet.

Borst en fles combi. dag borstvoeding en de laatsevoeding een flesje.
dochter sliep met 2 weken al door. Super.

Eerste dagen bij mij maa na 3 dagen op eigen kamer heb ervaren dat dit voor haar als mij rustiger was.

Ik wil denk ik geen meer kinderen meer. ben 26 maar  4 vind ik echt wel genoeg!
Heb nu 2 meiden en 1 jongen en ?
Ook praktiche redenen zou ik niet meer willen, plaats in de auto en kamer enzo.

groetjes mama van bijna 4 kidz

Er zijn natuurlijk nog  leuke aanvullingen te
bedenken

wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes,
Ik heb zo en zo een drogere huid dit keer en het jeukt ook best veel, dus ik heb vaseline parafine (anti jeuk) gekregen waar ik me na het douchen lekker mee insmeer...ik ben van mening dat straie met je huidtype/soort te maken heeft, dat is genetisch aangelegd en je kan er dus niets aan doen!

wel/geen cursus,
Ja hoor, bij eerse kindje aan yoga gedaan, ik was helemaal 1 met mnzelf tijdens de bevalling, ik heb zeker wat gehad aan de bekkenspier oefeningen, ademhalingstechnieken en dergelijke. Bevalling was binnen 8u gebeurd! dus dit keer weer om even het oude stof weer op te halen.

wel/geen pretecho,
geen

wel/niet zwanger op vakantie,
ik zie mezelf niet met 30+ weken in de hitte met al een peuter rondlopen, mijn verlof gaat zo en zo in juni in, dus ik ben de hele zomer tot mid november "op vakantie. HEERLIJK!

wie mag er bij de
bevalling zijn,
Alleen partner en afhankelijk van tijdstip (overdag-snachts) onze dochtertje, vlak na de geboorte erbij.

wel/geen pijnbestrijding,
Pijnbestrijding, waarom? Ja, "krampen" hebben is geen pleziertje maaaaaar dat is je ge-wel-dige lichaam aan het werk. dat moet je toch ervaren!

fles/borstvoeding,
met mijn eerste dochtertje heb ik 6mndn lang borstvoeding gegeven en ik moest stoppen ivm mijn werk. MOcht het dit keer weer kunnen, zeker weten borstvoeding en het liefst een jaar!

baby in
eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,
Zeker weten eerst even bij mij. Mijn oudste dochter heeft de eerste 2 maanden in een mandje naast mijn bed gelegen. dat was iets te lang, maar met die slapeloze nachten vond ik het wel prettig om er helemaal niet uit te hoeven. Ik tilde haar zo uit het mandje op schoot en zo weer terug.

hierna nog
meer kinderen,
ik wil er 4, maar manlief 2, dus hierna houdt de "planning" op.

groet, hilal
22wkn5dg

wel/niet smeren met zwangerschapscrèmes,
niet, heb de vorige keer de mama lijn van zwitsal gekregen, maar kreeg dar ontzettende jeuk van. Smeer me gewoon lekker in met baby olie na het douchen (deed ik altijd al)

wel/geen cursus,
Ja  bij vera aan yoga gedaan, Moet wel zeggen dat ik er niet veel aan vond en weinig aan had tijdens de bevallilng (zal wel met de les te maken hebben) nu ga ik voor de gym en dan niet zozeer als voorbereiding op de bevalling, maar meer om even bewust bezig te zijn met de beeb.

wel/geen pretecho,
geen bij Vera ook niet gedaan, vind het veel te duur.

wel/niet zwanger op vakantie,
Wij gaan in de meivakantie lekker een weekje weg en in de zomervakantie bivakkeren we lekker achter thuis in een badje :)

wie mag er bij de bevalling zijn,
Alleen mijn man, Maar weet niet hoe het straks gaan lopen met Vera en of ik misschien weer naar hetr zkh moet.

wel/geen pijnbestrijding,
Geen, het deed de vorige keer wel pijn, maar was wel te doen. Ben veel te bang dat bijv. een ruggeprik verkeerd gezet wordt en dat je alsnog pijn hebt. Ik bijt dan liever even door en doe het helemaal zelf.

fles/borstvoeding,
Borstvoeding, absoluut!! Bij Vera 7 maanden gedaan, toen ging ik werken en had madam er genoeg van. Even kijken hoelang deze hummel het vol gaat houden en hoe het gaat met Vera erbij.

baby in eigen kamer laten slapen of (eerst)  op  slaapkamer ouders,
Eigen kamer, hebben we bij vera ook gedaan. Tja je moet dan 's nachts wel even het bed uit, maar ja ik moest toch iedere keer ook plassen, dus.....

hierna nog meer kinderen,
Geen idee, mijn man zei altijd 3, ik zei 4 maar nu eerst maar eens afwachten hoe dit hummeltje wordt en hoe druk ik het dan krijg. Maar ik zeg ook niet bij voorbaat dat we  al klaar zijn.

groetjes daniela

Wat is je leeftijd (nog een keer)?.......29 JAAR
Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)?......2 DE KINDJE
Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)?.......DOCHTER 3 JAAR
Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijf mama?........WERKEN
Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk?.......PRODUCTIE.....LEUK WERK FIJNE COLLEGAS
Hoeveel uur werk je? ....I.V.M 3 PLOEGEN ROND DE 20 UUR IN DE WEEK
Welke opleiding(en) heb je gedaan......VBO
Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap?......EERSTE MAANDEN ERG MISSELIJK DUIZELIG, ONTZETTEND MOE, GROEI PIJNEN......NU GAAT HET EEN STUK BETER...EEN ANDERE ZWANGERSCHAP DAN BIJ DE EERSTE
Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien ee beetje depri?.....VOEL ME GOED WEL ONTZETTEND MOE
Is je partner een behulpzaam?....JA ZEKERS HEEL GOED ZELFS
Werkt je partner ook en hoeveel uur?.......TELECOMMONTEUR 40 UUR IN DE WEEK
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk????.....JA , MOET OOK WEL WANT IS DIT JAAR EEN BABYBOOM IN ONS DORP.

Wat is je leeftijd (nog een keer)? 33 jaar.
Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)? 5e kindje.
Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)? 2 jongens van 8 en 7 en 2 meisjes van 4 en
14 maanden.
Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijf mama?  mama zijn en werken.
Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk? ik werk  als verpleegkundige in de gehandicaptenzorg, op een woongroep. Een prima combi voor mij.
Hoeveel uur werk je? gemiddeld 18 uur per week.
Welke opleiding(en) heb je gedaan? na de mavo mbo-aw, daarna de inservice
z-opleiding.
Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap? nee.
Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien ee beetje depri? ik voel me goed. Als ik zwanger ben voel ik me vaak zelfs beter en fitter.
Is je partner behulpzaam? op zijn manier doet hij zijn best.
Werkt je partner ook en hoeveel uur? ja, hij werkt fulltime en onregelmatig.
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk???? ja hoor. Wel veel negatieve reacties gehad in het begin van de zwangerschap, zo van: alweer en houden jullie nou 's op... niet echt leuk. Maar nu genieten we gewoon hoor!!!

Groetjes Manda 19wk6dg zwanger

Wat is je leeftijd (nog een keer)? 31, 32 als baby geboren wordt

Hoeveelste kindje wordt dit (nog een keer)? de tweede

Hoe oud is/ zijn je andere kind(eren)? Jongen, 24-05-2007

Wat doe je dagelijks; werken, school of thuis blijf mama? Nu nog werken, hopelijk straks snel een nieuwe baan. Als mijn verlof ingaat loopt mijn contract ten einde...

Wat voor beroep heb je dan (thuis blijf mama of student zijn  is ook een beroep) en wat vind je van je werk? verzuimcoordinator/HRM, erg leuk en afwisselend.

Hoeveel uur werk je? 21 uur pw

Welke opleiding(en) heb je gedaan. P&O

Heb of merk je al beperkingen door je zwangerschap? Moe en brandend maagzuur...

Hoe voel je je dagelijks? Emotioneel, of juist erg stabiel of misschien ee beetje depri? In het begin een paar weekjes depri, gelukkig weer helemaal over!

Is je partner een behulpzaam? Normaal
Werkt je partner ook en hoeveel uur? fulltime
En is je omgeving een beetje zwanger vriendelijk???? Ik werk voor een kraamzorginstelling, dus zwangervriendelijk kan bijna niet!

Groeten Mamaloes

ps nog gauw even de aanvullende vragelijst invullen!

Zwangerschapscremes: bij de eerste zwangerschap wel gedaan, nu niet zoveel tijd meer in de ochtend en heb ontdekt dat gewone bodylotion (dus maar 1 soort) net zo goed werkt!

Pretecho: Ja, gewoon omdat het leuk is om naar je baby te kijken en ik het wel zo fait vindt, als je het bij de ene wel doet en de ander niet...

Vakantie: jahahah!!! 2 mei lekker twee weken in huisje in Frankrijk, kan niet wachten.

Bevalling: alleen mijn partner, er staat al genoeg toe te kijken in het ziekenhuis!

Pijnbestrijding: kom maar op!

Fles/borstvoeding: bij de eerste wilde ik borst geven, maar lukte niet. Nu twijfel ik nog.

Slapen baby: in het begin op onze kamer, alleen omdat ik nog geen zin heb de kamer aan te passen van mijn zoontje.

Meer kinderen: Nee, hierna gaat mijn partner de knip erin zetten!

Groeten Mamaloes

Terug
Bovenaan