Elkaar, de augustus mama`s, beter leren kennen

1. Hoe oud ben je ? 30
2. Uitgeteld op ? 10 augustus 2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? eerste kindje en het is er eentje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? Het is een meisje
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...)? Nekplooimeting
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Nog niet
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? We hebben een kinderwagen besteld, verder moeten we alles nog uitzoeken, klaarmaken etc.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Ziekenhuis, rustig idee
10. Waar kom je vandaan ? Amsterdam
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? niet getrouwd
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 16 augustus, een zondagskindje
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? 2 maanden
14. Verloskundige of gynaecoloog ? ( bevriende) gynaecoloog
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Top, al kon ik in het beging weing eten door de misselijkheid. Dat is nu gelukkig over en alles gaat heel goed!

Leuk idee!

1. Hoe oud ben je ?   27 jaar
2. Uitgeteld op ?   13 augustus
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 1e kindje
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ?   Wij weten het al, wij worden de trotse ouders van een zoon.
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? Ja, gelukkig bleek alles goed te zijn!
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Ja, we zijn er helemaal uit.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Gisteren leuke muurstickers gekocht en daarnet een leuk kleurtje verf gekocht voor op de muur. Ook al alle meubeltjes gekocht maar die zitten nog in de dozen!
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Ziekenhuis, geeft me een veilig en rustig gevoel
10. Waar kom je vandaan ? Den Bosch
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? Nee, niet getrouwd, wel al bijna 11 jaar samen.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? Uhm...23 augustus?
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? Half jaar.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?   Erg goed, heb sinds een paar dagen last van maagzuur, maar als dat alles is....mag ik niet klagen!

dan zal ik ook gelijk de eerste reactie geven:

1. Hoe oud ben je ? 31 jaar
2. Uitgeteld op ?  4 augustus 2009
3. Hoeveelste kind ? Derde. We hebben al een zoon van 3 en een dochter van 1,5.
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? We weten door de 20 weken echo alleen dat het geslachtsorgaan er 'normaal' uit ziet. Gelukkig maar.
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) Nee.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? Natuurlijke.
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? We lijken er uit te zijn.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Alleen nog een likje verf en de gordijnen ophangen.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) Ik hoop weer op een voorspoedige thuisbevalling.
10. Waar kom je vandaan ? Groningen
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? getrouwd Ja, op 2 januari 2006 (met een dikke buik, maar geen 'moetje').
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 27 juli
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? Meteen nadat we hadden besloten ervoor te gaan was het raak.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? VK
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? Wat vermoeider en misselijker dan de vorige keren, wat vast komt doordat broer en zus mij lekker bezighouden. De boel verweekt sneller, dus ik moet uitkijken met hoesten en tillen . Het maagzuur verdwijnt gelukkig meteen na de bevalling. Ik geniet vooral van het leven in mijn buik.

Groetjes Sacha
(22 wkn en 2 dgn)

1. Hoe oud ben je ? 28 jaar
2. Uitgeteld op ? 10-08-09
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 1e en enige
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? nee, was niet te zien op echo helaas
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee, alleen 20-weken-echo, daarop bleek alleen een vergoot nierbekken te zien. met 30 weken krijg ik een extra echo ter controle
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijke
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? ja, zowel een jongensnaam als meisjesnaam hebben we al!
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? best wel ver, maar nog niet klaar
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) ziekenhuis, veiliger
10. Waar kom je vandaan ? Gelderland
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? ja, drie jaar geleden
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 07-08-09 :)
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? dit was de eerste ronde
14. Verloskundige of gynaecoloog ? VLK
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? goed, behalve vermoeidheid heb ik nergens last van (zelfs niet misselijk geweest!)

Altijd leuk!!!

1. Hoe oud ben je ? 29 jaar        
2. Uitgeteld op ? 08-08-2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 2de kindje en het is er 1
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ?ze kunnen het niet zien
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?Wij hebben een uitgebreiden medische 20 weken echo gerhad, ivm het overlijden van het broertje van mijn man, aan een hartafwijking. Alles was goed.
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?Natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? Nee
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? De kamer is klaar, en de meubeltjes komen over 2 weken. Het wiegje is nog wel in de maak. Word opnieuw gestoffeerd.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis)Ik beval op medische indicatie in het ziekenhuis.
10. Waar kom je vandaan ? Gelderland
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ?17-01-2008 ook met een buikje maar ook geen moetje.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 06-08-2009
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? eerste keer was het raak
14. Verloskundige of gynaecoloog ?Gynaecoloog natuurlijk..
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?Nergens last van, ik vind het heerlijk.

Nou hier een beetje informatie van mij..

Groetjes

quote: Saskiavs77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-04-2009 11:05:13'));

Nee helaas, maar ja, denk ook niet dat ik het nog eens ga proberen...
Het belangrijkste weten we, het is gezond en helemaal compleet, dus wat wil je nog meer?
Ook voor het kamertje maakt het niet uit, wilde toch al neutrale kleuren!
Alleen voor de naam had het makkelijker geweest, maar ja, dan nu maar twee namen (nou ja, twee combinaties) verzinnen!

Ik hoorde net van een vriendin dat ze misschien nog een bon heeft voor een pretecho voor weinig geld, dus misschien gaan we dan toch nog een kijkje nemen...
Anders misschien een beetje zeuren bij mijn moeder ofzo schoonmoeder, dat het toch wel erg praktisch is, misschien dragen ze hun steentje wel bij, als ze dan mee mag ;-)

1. Hoe oud ben je ? 33
2. Uitgeteld op ? 24-08-2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? 5e kindje, we hebben 2 jongens van 8 en 7 en 2 meisjes van 4 en 14 maanden. Nu komt er 1 kindje bij.
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? helaas twijfelde de echoscopiste, dus een vermoeden heb ik wel, maar geen zekerheid.
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijke zwangerschap
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? mijn man is er over uit, ik nog niet 100%
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? we zijn druk aan het verbouwen boven...
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) thuis, is 3x eerder zeer goed bevallen.
10. Waar kom je vandaan ? oorspronkelijk kom ik uit het noorden van het land, inmiddels wonen we 7 jaar in brabant.
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? ja, op 23-07-1999 zijn we getrouwd.
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? op mijn verjaardag: 21-08-2009
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?   1x, en dat was precies de reactie van mijn man: zwanger van die ene keer! haha.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? momenteel beide, maar ik hoop snel terug te mogen naar de vk.
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? op bloedverlies na, gaat het heel goed.

Wat een goed idee omiedereen een beetje te leren kennen, je deelt zoveel met elkaar op zo'n forum!!!

1. Hoe oud ben je ? 31
2. Uitgeteld op ? 28 augustus
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? tweede kindje, gelukkig maar 1 op komst...
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? 15 april 20 weken echo
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijk
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? nee, eerst weten wat het geslacht is, naam bedenken is al moeilijk genoeg!
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? Nog helemaal niets gedaan, heb alles nog in huis.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) ziekenhuis ivm medische indicatie
10. Waar kom je vandaan ? nieuw vennep
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? 23 juni 2009
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 2 september
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?6 maanden
14. Verloskundige of gynaecoloog ?VK
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?januari somber en misselijk en moe, nu top!

Dat waren de vragen weer!

Groeten Mamaloes

Terug
Bovenaan