Elke fles is een gevecht, advies gevraagd!

<p>Beste ouders, Mijn dochter is nu 3.5 maand oud en dronk vanaf de geboorte heel goed, alles op en ook als we moesten verhogen (flesvoeding). Sinds anderhalve week (de dag na de 3 maanden vaccinaties) drinkt ze opeens ontzettend slecht.. alleen de ochtend flessen gaan er redelijk in. Wij bieden haar 4×180 en nog 1×150 (wij bouwen dit op ivm krampjes) Als ik haar de fles geef zijn er 2 situaties die zich kunnen voordoen: of ze duwt de fles weg met haar tong of handen, draait met haar hoofd, laat de melk uit haar mond stromen en vertoont heel druk gedrag. Of het tweede geval is dat ze wel wilt drinken maar steeds tussendoor moet huilen omdat ze kramp krijgt. Op het moment dat je de fles uit haar mond haalt lacht ze weer, stop je hem terug is het weer huilen en trappelen met de benen. In situatie 2 wilt ze wel graag aanhappen. Ik hoor haar ook vaak windjes laten of poepen tijdens de flessen. Kortom, elke fles is een gevecht en ik weet niet wat ik moet doen. Ben bij de huisarts geweest bij CB en niemand kan iets vinden ook omdat ze goed slaapt, vrolijk is en het verder goed gaat.. maar elke fles een gevecht wordt ons ook soms even te veel.. Kan iemand mij helpen?</p>

Ik denk als ze de fles weg duwt of der hoofd weg draait  dat je het beste mee kan gaan met je kindje en dat een gevecht alleen maar averechts werkt en ze op deze manier  dus helemaal niet gaat  drinken. Ik snap dat je liever hebt dat elke fles op moet en erin moet maar het zijn fases.  De ene keer drinken ze wel goed de andere keer echt bagger wat ik me nog kan herinneren. 
Als ze honger krijgt  dan  drinkt ze wel 
Maar als ze dan ook krampjes krijgt tussendoor is natuurlijk ook niet fijn .   Heb je al iets van andere voeding geprobeerd of een kleinere speen  ? Of de fles in 2 stappen te geven tussendoor te boeren etc.
Waarschijnlijk heb je dat allemaal al geprobeerd natuurlijk . 
Hier werkte uiteindelijk andere voeding het beste tegen de krampen 

Ja alles behalve andere voeding geprobeerd..
Aan wat voor voeding moet ik denken? Ik geef nu Hero standaard.
En ik stop ook idd met fles aanbieden als ze hem wegduwt..
We geven voeding op gezette tijden, zou op verzoek voeden nog iets uithalen denken jullie? Of gaat dat ten koste van haar slaap? Ze slaapt nu van half 8 savonds tot 5 uur sochtends als mijn man eruit gaat. Laatste fles is dan ook om 7 uur.

Onze dochter heeft rond 3 maanden ook een periode gehad dat ze worstelde op de fles. Gelukkig ging dit na een paar weken weer voorbij. 
Wat bij ons hielp was haar afleiden/vermaken met een bewegende hand of knuffel boven haar fles. 
Ook hielp een grotere speen. Ik denk dat het drinken te traag ging en ze zich verveelde.
Misschien is die van jou ook toe aan speen nummer 2?
Ik heb haar langzaam laten wennen door halverwege de fles de grotere speen erop te zetten, hierdoor verslikte ze zich weinig en was ze eigenlijk na 1 dag over.

Bij ons hetzelfde. Ook lange tijd geworsteld met de flessen. Ik heb toen overlegd met het cb en die gaven aan dat het niet erg is als ze een periode minder drinken (mits gezond gewicht).
Hij liet meerdere keren de helft van zn 180+6 fles staan. Ik liet hem dan gewoon en maakte er geen gevecht van. Wat weleens hielp was wiegen en zingen. Nu sinds een paar dagen drinkt hij ineens weer zn flessen bijna allemaal leeg of laat hij minder dan 30cc staan. 

@MamaJanssen, ja ik vind het wel toevallig dat het precies sinds die dag zo gaat, maar een bijwerking duurt niet zolang lijkt mij?
@Minni Ik ga het afleiden zeker nog proberen! Speen 2 heb ik er al op omdat mijn dochter inderdaad ook te lang over flessen deed met speen 1 en ze met speen 2 ze zo binnen een kwartier leegdronk.
Dank jullie wel voor jullie reacties, het stelt me gerust dat ik niet de enig ben en dat het hopelijk maar een fase is..
En dat ook niet alles op hoeft mits ze goed blijft groeien kan ik me ook wel tijdelijk bij neerleggen. Wat denken jullie van het voeden op verzoek? 

Ik zou zeker voeden op verzoek! doe ik eigenlijk altijd (jongste dochter is nu 7 maanden ) en ook altijd gedaan. Ze komt zelf aardig stipt elke 4 uur, maar soms al na 3.5 uur of pas na 5 uur. Mijn ervaring is dat ze het beste drinken als ze zelf aangeven dat ze honger hebben. Ze kunnen best periodes wat minder drinken. Mijn dochter is nu al een dag of 3 ziekjes en drinkt steeds max 100cc per fles (600cc per dag) Ik maak me er niet zo druk om. Wordt wel weer beter. 
Misschien kun je eens proberen te voeden op haar zij? Klinkt gek, maar wij hebben hier in het begin enorm getobt met haar voedingen ivm refluxziekte. Op aanraden van de kinderarts op haar zij gaan voeden, net als bij borstvoedingskindjes. Dan kan ze kiezen tussen slikken of lucht happen. Is een veel natuurlijkere manier van drinken. En het maakt hier echt verschil, inerns dronk ze dr flessen weer leeg.
Nu ze 7 maanden is, drinkt ze nog steeds op haar zij (liggend op mijn bovenbenen, hopelijk snap je het haha) De kinderarts zei ook dat ze drinken associeert met een nare ervaring (hier vooral door het vele spugen) en dat een andere houding helpt om die ervaring te vergeten en drinken weer een fijn iets te laten zijn. Het is bizar, maar het helpt echt.... is het proberen waard!

Terug
Bovenaan