Elke fles is een gevecht, advies gevraagd!

Ik zou zeker voeden op verzoek! doe ik eigenlijk altijd (jongste dochter is nu 7 maanden ) en ook altijd gedaan. Ze komt zelf aardig stipt elke 4 uur, maar soms al na 3.5 uur of pas na 5 uur. Mijn ervaring is dat ze het beste drinken als ze zelf aangeven dat ze honger hebben. Ze kunnen best periodes wat minder drinken. Mijn dochter is nu al een dag of 3 ziekjes en drinkt steeds max 100cc per fles (600cc per dag) Ik maak me er niet zo druk om. Wordt wel weer beter. 
Misschien kun je eens proberen te voeden op haar zij? Klinkt gek, maar wij hebben hier in het begin enorm getobt met haar voedingen ivm refluxziekte. Op aanraden van de kinderarts op haar zij gaan voeden, net als bij borstvoedingskindjes. Dan kan ze kiezen tussen slikken of lucht happen. Is een veel natuurlijkere manier van drinken. En het maakt hier echt verschil, inerns dronk ze dr flessen weer leeg.
Nu ze 7 maanden is, drinkt ze nog steeds op haar zij (liggend op mijn bovenbenen, hopelijk snap je het haha) De kinderarts zei ook dat ze drinken associeert met een nare ervaring (hier vooral door het vele spugen) en dat een andere houding helpt om die ervaring te vergeten en drinken weer een fijn iets te laten zijn. Het is bizar, maar het helpt echt.... is het proberen waard!

Wij hadden dit ook met osn zoontje, we zijn toen van hero standaard naar hero comfort gegaan en dat hielp! 

Je hebt ook voeding voor darmkrampjes. Dat zou je kunnen proberen, misschien is de fles te koud/warm.
Geen uitslag of niets? Misschien allergie voor de voeding?
Na prikje dronk mijn dochter ook slecht en zat ook in haar sprongetje dan drinkt ze ook altijd minder.. dat kan het ook zijn.
Hier was hetzelfde gevecht, precies hetzelfde beeld. Alleen heeft mijn dochter eczeem en nu waarschijnlijk koemelkallergie.
Maar soms dronk onze dochter maar max. 650cc op een dag.. zolang ze idd vrolijk blijft/genoeg plast en niet versuft raakt is hey goed. Zo hebben ze dat mij verteld dan...

[quote quote=10297865]
Ja alles behalve andere voeding geprobeerd..
Aan wat voor voeding moet ik denken? Ik geef nu Hero standaard.
En ik stop ook idd met fles aanbieden als ze hem wegduwt..
We geven voeding op gezette tijden, zou op verzoek voeden nog iets uithalen denken jullie? Of gaat dat ten koste van haar slaap? Ze slaapt nu van half 8 savonds tot 5 uur sochtends als mijn man eruit gaat. Laatste fles is dan ook om 7 uur.
[/quote]
Hier was de nutrilon Omneo  de oplossing . Gelijk waren de krampen zo goed als weg.   Misschien die eens proberen ?wij hebben nooit op verzoek gevoed.  Ik ben daar zelf niet zo van Maar dat is ieder voor zich natuurlijk wie weet helpt het bij jullie wel ☺️

Ging iets niet helemaal goed volgens mij
,@ijsbeer

Hier was de nutrilon Omneo  de oplossing . Gelijk waren de krampen zo goed als weg.   Misschien die eens proberen ?wij hebben nooit op verzoek gevoed.  Ik ben daar zelf niet zo van Maar dat is ieder voor zich natuurlijk wie weet helpt het bij jullie wel

Onze dochter werd met 3 maanden ook vervelend met het fles drinken. Ik heb toen contact gehad met de lactatiedeskundige. Die zei: "Zo rond de 12 weken verandert drinkgedrag, wordt niet meer reflexmatig. Onregelmatig drinkgedrag kan dan gevolg zijn. Waarschijnlijk heb je een kindje dat ook heel goed naar haar lijfje luistert. Dorst is weinig drinken honger meer. Je kunt de berekening maken 120/130 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Zit ze in 24 uur hierop is het prima." En ook daar moet je niet te vast op zitten.
Onze dochter hield er niet van om vast gehouden te worden tijdens het drinken. Daarom legden wij haar op de bank op der zij. Misschien helpt dat.
Ik begrijp je frustratie en zorgen. Mijn zoon wilde helemaal nooit de fles. Met hem is het ook goed gekomen. Is nu een blij mannetje van bijna 3. 
Veel tot 10 tellen. Niet het gevecht aan gaan. En als het nodig is, kijken of ze bij opa/oma de fles wel wil drinken. (Waar jij dan niet bij in de buurt bent)  Succes en sterkte. Hopelijk drinkt ze haar fles weer snel zoals je gewend bent. 

Terug
Bovenaan