elke maand een beetje zwanger

Zeer herkenbaar allemaal. Iedere maand heb je weer andere klachten die allemaal ook kunnen voorkomen als je zwanger bent.

Zit nu zelf in de negende ronde en eind deze week weten we of we door gaan naar ronde 10 of niet. Hoop natuurlijk het laatste. Maar dat is niet echt realistisch. Ben twee weken geleden naar een kinesioloog geweest. Door middel van spiertesten test ze een aantal factoren in je lichaam. Hier kwamen bij mij een aantal dingen naar voren die het zwanger worden bemoeilijkte:
- zeer slechte opname van vitamine B (waaronder foliumzuur)
- hormoonverhouding niet geweldig
- reactie op sperma
- en ik had ergens in mijn onderbewustzijn de overtuiging opgebouwd dat ik niet zwanger kon worden.

Nu blijkt dus dat als je zo'n overtuiging heb, dat je je lichaam ook niet echt toestaat om zwanger te worden. Aan een aantal punten wordt nu gewerkt en aan de andere punten gaan we volgende maand werken.
Het geeft een hele opluchting om te weten dat je niet de enige bent met wat probleempjes, maar ook dat er iets aan te doen is.

De kinesioloog gaf aan dat ze veel voruwen in de praktijk krijgt die niet zwanger worden en allergisch blijken te zijn voor sperma. Je lichaam stoot het af omdat het niet wordt gezien als lichaamseigen. Tja, dat schiet natuurlijk niet op. Maar na de behandleing waren de vrouwen in een zeer korte tijd zwanger!
Nou, dat gaan wij dus ook maar eens even doen. Lijkt mij wel wat, na bijna een jaar ook een keertje helemaal zwanger worden!

Ik wens iedereen veel sterkte met alle bijna zwangerschappen en neem nog maar een stukje chocola.

Gizmo

ja idd het vraagt wel om een juiste timing.
wens je veel succes dat deze keer wel raak mag zijn.na zoveel pogingen.
gr marjan

Wow, wat een herkenbaar verhaal!
Wachten duurt zo lang en je gaat bij jezelf echt van alles zoeken dat maar een teken kan zijn van zwanger zijn. Ik probeer me dan ook altijd maar tegen te spreken (nee, kan niet zwanger zijn, zit tussen mijn oren) om straks niet zo teleurgesteld te zijn als ik toch ongi word, maar dat gaat gewoon echt niet. Hoop is te groot. Maar goed... we moeten dan maar lekker genieten van het dromen en rekenen of het zo kan zijn (geloof me, mijn babykamers, kleren,kaartjes, heb al zoveel gegoogled in mijn enthousiasme dat het misschien zo kan zijn), dat is nog altijd een leukere week dan de week waarin het 'verwerken' van de teleurstelling centraal staat :S.

Veel succes allemaal!
Kus x

Terug
Bovenaan