... en nu is mamma het zat!

haha mooie foto hoor.
hier is het gelukkig niet zo erg..een enkele keer.
Mila vreet(ja sorry) gewoon alles op..laatst had ze de stukken van de 8 maanden potjes niet goed gekauwd..schrokkop..kwam alles er weer uit..getver!
of ze zit steeds te draaien..ben dan soms heel gefrustreerd..meestal is mijn aanstaande in de buurt..kan hij het nog eens overnemen...mischien een tip voor jou?
succes he..piewie.

Haha, hoe herkenbaar!!!
Ik vroeg me ook al af of er nooit een einde komt aan het wennen met eten.....
Stef is wel vreselijk selectief hoor. Sommige potjes voor 8 maanden vindt hij lekker en die gaan er zonder problemen in, maar anderen lust ie niet en daar zit hij dan ook vreselijk mee te kokhalzen en klooien (zie foto kydneybonen.....) Hij begint ons nu ook in de maling te nemen, want als ie zo'n potje niet lekker vindt, gaat ie ineens heeeeeel overdreven in zijn oogjes wrijven... Net alsof ie zegt "ja maa, ik ben ook heeeeel moe hoor!" Dus.....ik zou hem met liefde soms weleens achter het behang willen plakken hoor!

Maar hij is wel lief!
Liefs Annet
P.S. En ach, je krijgt er wel leuke foto's van!

Whahahaha oohh sorry hoor maar zijn zo leuk geschreven stukjes, haha kom niet meer bij!   Helaas is het jullie zelf wat minder leuk ben ik bang!! Succes!!

Groetjes Bianca mv sep

Halloooo,

Ook hier dagelijks een strijd met Zoë.
Niet met het eten,want ze eet werkelijk alles op wat je haar voorzet.(behalve sinds een paar dagen de borstvoeding niet meer.Jammer genoeg! )

Nee is heb elke dag weer moeite om Zoë een schone luier om te doen.
Ze draait werkelijk alle kanten op,en dat is nog niet zo`n heel groot probleem als ze alleen maar geplast heeft, (alleen maar lastig )
maar als ze een poepbroek heeft is het erg moeilijk om het aankleedkussen schoon te houden met haar gedraai.
Als ik haar beentjes in de lucht blijf houden om haar kontje schoon te maken,presteerd ze het nog om zich helemaal om te draaien.
Ik geven om haar af te leiden??........
Help niet.Dat is dan ineens niet interessant genoeg.NEE!!!!Mevrouw moet zelf iets pakken wat ze op dat moment interessant vind.
Alles om haar heen weg zetten???........
Nee,helpt ook niet,dan gaat ze zitten en probeert ze op de knietjes te gaan zitten om te kijken of ze toch wat kan proberen te pakken.
Radeloos wordt ik er soms van.

Maar aan de andere kant is het ook zo genieten om te zien hoe ze de wereld om zich heen aan het ontdekken is!!!!!

Groeten van Dianka

Jeetje Nelleke...het is net of je mijn verhaal zit te vertellen.

Ik worstel met Ilse ook zo met het eten. En die potjes van 8 maanden die blijven nog maar even in de kast staan. Ik ben nu eindelijk zover dat Ilse potjes van 6 maanden zonder moeite eet. Hier genieten we er nog maar even van hoor!
Zelfs potjes van 6 maanden die ze ook in de 8 maanden versie hebben, krijg ik er niet in. Dan maar (nog) niet...

Ik heb ook wel eens mijn geduld verloren en haar bij haar gezichtje gepakt. Dan voel ik me daarna wel een beetje slecht hoor... Maar soms halen ze gewoon het bloed onder je nagels vandaan.

Succes en ik ben blij een lotgenoot gevonden te hebben.

Liefs Jeske

En al geprobeerd een heel stuk in zn handen te geven??

Ps ik ben vandaag niet naar heemskerk, aangezien ik de halve nacht met van puffelen heb gelopen grrr Had hij vanmorgen dus erg last van en heeft het ook 3 kwartier geduurd voor hij in slaap wilde vallen.
Dus ook geen smoking, helaas

Nee, nog niet geprobeerd. (steeds bij anderen gegeten)
Misschien vanavond.
Met brood lukt het trouwens aardig. Stukje wat ik in z'n mond stop gaat linea-recta weer naar buiten, het stukje wat hij zelf in z'n mond stopt gaat eerst in z'n mond, wordt dan afgesabbeld en komt daarna pas naar buiten. Maar er blijft toch een beetje restafval achter, dus zo krijgt ie nog wel wat binnen.
Dat van die smoking geeft niet hoor. Wat vervelend dat je weer aan het opzitten was vannacht. Sterkte met het wegwerken van je wallen!
Liefs Nelleke

ik kan je maar 1 methode aanraden en dat is rapley.....
mijn dochter eet volgens de rapley methode ( dat wil zeggen dat ik haar vanaf 6 maanden alles zelf heb laten doen) ik moet zeggen dat ik haar nog nooit potjes heb gegeven en gewoon stukken brocoli bloemkool aardappel enz enz. heb aangeboden....
ze knoeide er in het begin mee maar nu eet ze alles( zelfs olijfen) ze is nu 10 maanden en eet gewoon met de pot mee... het nadeel van potjes is dat ze niet kunnen zien wat ze eten omdat het een dikke brij is en ook dat ze het niet lekker met de handen kunnen pakken....als je gewoon grote stukken geeft kunnen ze het zelf doen en is het veel leuker voor het kindje... je moet er natuurlijk wel tegen kunnen dat het elke avond een rotzooi is...maar het is wel leuk en gezellig aan tafel!!!

Terug
Bovenaan