... en nu is mamma het zat!

Ik heb dat ook overwogen, maar Kian eet een uur eerder als wij. Hij is echt niet meer gezellig rond onze etenstijd, dus om dan aan eten te beginnen, slecht idee.
Ik heb zelfs nog overwogen om over te stappen. Maar dan heb ik nu een probleem, als iik hem nu een wortel of broccoli geef, eet ie daar heeeeel weinig van. Maar hij is ondertussen gewend aan 200gr maaltijd. Dan heeft ie toch honger? En ik ben niet zo'n mamma die (nu al) zegt: als ie honger heeft eet ie wel.
Heb jij een goed idee?
Liefs Nelleke

raplay houd ook in dat je kindje zelf bepaald hoeveel hij eet ...
mijn dochter eet ook niet elke dag 200 gram.
ik zou niet eens precies weten hoeveel ze binnen krijgt... dit is ondeveer haar eetpatroon
6.30 bv en  2 sneeen brood
10.00 fruit bv een kiwi of appel (deze eet ze gewoon op met schil, ik snijd hem alleen in vieren en haal het klokhuis er uit)
13.00 bv +krentenbol of liga
17.30 eten wij ,en eet ze met de pot mee... ze bepaald zelf hoeveel .... eet ze niet dan eet ze niet... dit was vooral in het begin wel eens het geval... dan ruimde ik gewoon af en dan at ze maar niet... Ik ben wel meteen zo geweest... ze eet echt alles zelf ...(wel met haar handen hoor) en ze eet heel goed gister heeft ze denk ik wel 400 gram pasta op... of het zo veel was weet ik niet maar het was een heel bord vol.

lees deze link maar eens... misschien is het dan wat duidelijker
succes groetjes lissa

Ja, ik ken de methode best wel aardig hoor. Heb het echt serieus overwogen. Maar ik weet zeker dat ie heel lang vol gaat houden om dan maar niet te eten. Misschien ga ik het combineren. Ik kijk wel even.
Bedankt iig.
Liefs Nelleke

Ik ken je verhaal wel hoor, Milo eet grote stukken maar ik heb bij Lior serieus heel erg lang alle potjes volledig fijngemalen! Geen stukje mocht erin zitten!!! Ik heb dus met 8 mnd de 8mnd potjes fijngemalen, zeker tot een maand of 10. Ikkan me eigenlijk niet goed herinneren wanneer ze wel goed ging eten. Maargoed, ik ken het dus en ik kan je vertellen dat het vanzelf  goedkomt  Rapley lijkt mij in dit geval echt geen oplossing. Sommige kindjes hebben gewoon een gruwelijke hekel aan stukken, en bij andere kindjes werkt Rapley juist wel. Dat is echt heel erg persoonlijk. Als ik jou was zou ik gewoon alle potjes nog eens extra door de staafmixer gooien, dan weet je iig dat hij wel voldoende binnenkrijgt.
Liefs Stephanie

Terug
Bovenaan