Hey meiden,
Zo daar ben ik ook weer eens. 't Is alweer even geleden, mar we zijn ook vrij druk geweest. Veel verjaardagen gehad, inclusief die van mezelf de 5e. 33 alweer !
Niels is nog steeds niet helemaal beter. Vorige week zondag heeft hij bij mijn nichtje op verjaardag alles nog onder gespuugd. En hij heeft al sinds 1e kerstdag last van zeer waterige diarree. Soms is het weer wat vaster, maar vanmorgen was alles weer nat en vies; romper, pyama, slaapzak, onderlaken, molton en matras. Ik heb alles maar weer gewassen en nu een zeiltje in zijn bed gelegd. Dan blijft zijn matras in ieder geval beschermd. Nu heeft hij in twee weken tijd wel 4 tanden gekregen, maar de laatste is sinds vandaag door en verder zie ik niets meer. Dus zou je deneken dat die diarree nu wel weer klaar moet zijn. Ik kijk het morgen nog even aan en anders bel ik maandag het telefonisch spreekuur van de huisarts toch maar even.
Dinsdag moesten we naar het cb en hij was ook maar 150 gram gegroeid in 6 weken, dat is erg weinig. Gelukkig is hij qua lengte wel lekker gegroeid. Hij is nu 76 cm en weegt 8580 gr. Een lekkere lange lijs dus. Jasper was met 11 maanden 75 cm, Niels is nu 9 maanden, hij draagt de kleren van Jasper die hij destijds droeg toen hij 12/13 maanden was.
Maar goed hij tiert wel weer en ondrneemt van alles. Sinds woensdag gaat hij op zijn knieen in de box en probeert te gaan staan. Ook het kruipen is niet ver weg meer. Leuk, leuk, leuk.
Jasper is de laatste tijd erg opstandig en wil graag zijn zin hebben. Het is hier dus af en toe super gezellig . Binnenkort gaan we hem ook inschrijven voor de basisschool en dan ook direct maar voor het kdv 1 dag in de week (samen met Niels). ik moet alleen nog afspraken maken met beide instanties om dat op dezelfde dag te regelen. Het kdv staat nl achter de basisschool en dan hoeft Marco ook maar 1 dagje vrij te nemen.
Om beide oma's wat te ontlasten willen we ze straks iedere vrijdag naar het kdv brengen. Marco's moeder zit volgens mij tegen overspannen aan en mijn moeder heeft nu 4 dagen in de week oppaskinderen. Daar moet de druk dus ook verminderen.
Ik twijfel alleen nog over de psz als Jasper naar het kdv gaat. Ik vind het iegenlik zonde om dat te laten stoppen, hij heeft het er erg naar zijn zin. Maar financieel gezien, zal het wel schelen. Ach we proberen het anders gewoon eerst even en kunnen later altijd stoppen met de psz.
Zo, verder eigenlijk niets. Vanavond vieren mijn zusje en zwager hun verjaardag dus mijn oude oppaskindje (nu ondertussen 19) komt oppassen. Ben benieuwd. Jasper zei vanmorgen dat hij dat niet wilde, dus we zorgen er maar voor dat hij al op bed ligt als zij vanavond komt. En verder hebben we dus een rustig weekend (eindelijk).
Groetjes Diane.