En we babbelen nog vrolijk verder....


Hallo Meiden,

Zo mijn verlof is vanaf vandaag officieel begonnen dus nu nog 6 weken wachten en dan hoop ik mijn 2 de kleine in de armen te hebben.

Hier gaat alles wel redelijk.
Heb van het weekend de babykamer verder klaargemaakt nu alleen nog de plakplinten en dan is hij zo goed als klaar, maar daar hebben we nu wel tijd genoeg voor.
Jesse is op het moment heel erg verkouden loopt te hoesten en te niezen en zelf heb ik ook last van beginnende griep (niet leuk).
Jesse moet morgenochtend weer naar het cb toe voor de 2de keer voor de ogentest kijken of hij het nu beter doet.
Gisteren geprobeerd om de box in elkaar te zetten, maar die wilde niet mee werken en dacht van doe het maar lekker zelf en viel zo uitelkaar en is nu dus stuk en moeten we dringent opzoek naar een andere box.
Sas wat is er met je aan de hand dat je jezelf niet zo lekker in het vel voelt zitten.
Jasmijn ook alweer 23 weken wat gaat dat snel en het gaat ook nog eens goed nou alleen maar lekker dus.
Succes met alles rond om je verbouwingen e.d
Clau leuk dat je nu al denkt aan de grootte vakantie en dan ook nog zo ver weg. en leuk dat we je nu alweer 2x hebben kunnen lezen op het forum.
En hoe is het met de andere????

Nou volgende week dinsdag weer naar de verloskundige toe en ben dan alweer 35 weken deze week kon ik niet vandaar een weekje later maar dat gaf nog niet.
De laatste keer bij de verloskundige lag de baby al met het hoofdje naar beneden toe en was ook flink met de hartslag.

Verder eigenlijk niets te melden.

Groetjes Brenda en Jesse

 
Tja niet lekker in mijn vel. Hoe komt het?
Stress van alle rommel hier haha, ah dat is nu bijna weg dus dat is niet het ergste meer.
Maar wat ook heel erg mee speelt onlangs een paar keer op kraamvisite geweest, en het bij ons nog steeds niet lukt. Ik had het en paar maanden helemaal naast mij neergelegd.
Maar er zijn een paar mensen geweest die een paar keer hele confronterende opmerkingen gemaakt hebben, en mijn gevoelige snaar zo geraakt hebben dat ik er gewoon ff helemaal doorheen zit.
En het weer werkt ook niet echt mee om mij uit mijn dip te krijgen straks als het weer mooier weer is en we lekker veel naar buiten kunnen dan knap ik vast ook een stuk beter op. Zo ff snel een verkorte versie van mijn verhaal.

Liefs Saskia
 
Hey meiden,

Sas, wat vervelend zeg. Ik duim heel hard voor jullie en hoop dat je al die opmerkingen een plekje kunt geven, want die hakken er behoorlijk in, zo te lezen. Sommige mensen kunnen zo bot en vol onbegrip reageren, ongelooflijk.

Jasmijn, succes met klussen en denk aan jezelf en de baby hoor. Dan maar even een weekend zonder jou klussen. Dat probleem met die zetpillen en de thermometer hebben wij met Jasper ook. We meten zijn temperatuur nu met de oorthermometer en tellen er dan een graad bij op. En ja... die zetpillen, we laten hem tot 10 tellen en voor die tijd zit ie er al in. Maar misschien is vloeibare paracetamol idd een idee, of kauwtabletten.

Clau lekker hoor, dat geklets. Niels begint nu met brrr en gilt de oren van je hoofd (vooral als hij eten ziet dat voor hem bestemd is, dan lijkt ie qua volume en toonhoogte wel een meid).

ik ben vandaag weer eens naar de tandarts geweest (de derde keer in 8 weken). Ik moest verstandskies nr 2 laten trekken. Deze zat alleen veel vaster en hij moest echt kracht zetten. Ik vrees dat ik er deze keer ook wat meer last van zal hebben. Nu maar hopen dat het goed geneest.

Volgende week hebben we een rondleidng op het kdv. Ben erg benieuwd. Ik heb al wel even op de site van Catalpa gekeken en daar stonden locatie foto's op, 't zag er erg leuk en netjes uit. Ik zag, San, dat kdv Kwebbel er ook bij stond, daar zit Kayla toch? Dat is dus ook van Catalpa. Jasper en Niels gaan straks naar de Pimpernel in Nieuwe Niedorp.
Ik hoop dat ik morgen dan nog even een afspraak kan maken met de basisschool, zodat we alles op 1 ochtend kunnen regelen.

Niels wordt steeds ondernemender. Hij kruipt nu een paar pasjes, gaat overal waar het lukt op hoge knieen, gaat soms zelf zitten of schuift als een zeehond door de kamer. Jasper moet nu echt zijn spullen in de gaten houden en zijn "gebied" afschermen. Anders is het de hele tijd "Nee, Niels, dat mag je niet!"

Met Jasper zijn zindelijkheid gaat het nog geen stap beter. Als het van de zomer nog niet gelukt is, neem ik Niels maar meteen mee in de training. Slaan we misschien wel 2 vliegen in 1 klap. Zou leuk zijn voor de portemonnee.

Zo, ik ga lekker vroeg mijn bedje in om mijn boek van Nicci French uit te lezen.
Groetjes Diane.
 
Diane, met Barend zijn zindelijkheid schiet het ook nog niet echt op. Mijn stickersysteem heeft maar heel kort goed gewerkt, nu vindt hij het wel prima zo. Hij gaat gemiddeld zo'n 2x per dag op de wc. Maar zegt nu wel steeds vaker dat hij in zijn luier aan het plassen is. Het gevoel komt dus wel. Ik hoop ook op de zomer, dan kan ik hem ook wat makkelijker in zijn onderbroek of eventuele nattigheid laten rondlopen. Ik had eigenlijk niet zo'n zin in 3 kinderen in de luiers, maar die richting gaan we nu wel op. Ach, het is niet anders.

Hoe oud is Nielsje nu dat hij al kruipt? Leuk hoor.

Ik duik ook zo mijn bed in met een boek. Ik begin me wat grieperig te voelen. Als het maar niet doorzet....

groetjes!
 
Hoi Jasmijn en alle anderen ook natuurlijk,

Niels is nu 9 en halve maand en doet alles mooi op schema. Als hij zo door gaat zal hij waarschijnlijk rond zijn 1e verjaardag (8 april) wel los lopen.
Jasper geeft ook aan wanneer hij staat te plassen of poepen. Dat plassen is trouwens van de laatste tijd.
Vorige zomer hebben wij ook met een stickersysteem gewerkt, maar dat sloeg niet echt aan. Daarna hebben we hem een Thomas-trein op batterijen beloofd als hij 6 keer op de wc zou poepen. Hij kwam tot  2/3 keer en kreeg toen voor zijn verjaardag cadeaubonnen. Tijdens het uitstapje in de Intertoys heeft hij een kwartier voor het Thomas schap gezeten en daar dus voor gekozen. Tja, daar ging ons "chantage-middel."
In de kerstvakantie waren we beiden vrij, dus dachten we "dat varkentje zullen we even wassen." Niet dus! Hij kreeg geen luierbroekje meer aan en na iedere poepbroek hebben we hem onder de koude douche gezet. Ter plekke maakte dat wel indruk, maar na een paar minuten was hij het, bij wijze van spreken, alweer vergeten. Ook geen succes dus.
Nu staat alles op een laag pitje. Over een paar weken doen we wel weer een poging.
Als hij voor hij 4 is maar zindelijk is, dus we hebben nog een maand of 10.

Succes!
Groetjes Diane.
 
Hoi meiden,

Mijn eerste berichtje in ons nieuwe blog.... voor jou Clau, haha.

Clau, de vormen....ja die ken ik en ik raak ze ook niet kwijt. Fanatiek hoor zoals je nu bezig bent. Ik begin donderdag met een hardloopcursus, om mezelf te verbeteren. Ik hang nu te lang op hetzelfde niveau (is niet hoog hoor, haha).
Grote, kleine man bijna....30.... surprise-feestje?
Balen dat de vakantie niet gelijk valt. Is dinsdag jou enige vrije dag?
Ben wel benieuwd naar Birk....kletsen enzo!

Jasmijn, idd "iets" te druk voor jou nu....probeer het te doseren!
Kayla is ook anti thermometer en zetpil (al heel lang), maar lukt nog steeds....zonder al te veel moeite gelukkig.
23 weken...waar blijft de tijd?

Nas, heeft Kris het naar zijn zin gehad? ....is ie ook nog jarig geweest, feli.

Brenda, geniet van je verlof !!!! Ik zie je nog staan bij Ballorig.

Sas, heel herkenbaar je gevoelens en je "velletje"..... en idd werkt het weer daar nu ook niet aan mee..... weer de combinatie van alles. Even flink uitrazen en dan weer "vrolijk" verder. Had je nou nog foto's op hyves gezet van de keuken? ...foei, al heel lang niet bij je gekeken....

Diane, vaste klant momenteel bij de tandarts dus.....
Wat grappig dat je de connectie met Kwebbel en Kayla maakte...klopt idd.
En net zoals Birk flink gegroeid is en zich ontwikkelt, zo ligt Niels dus ook niet meer rustig op je arm.
Kayla is gelukkig al een hele tijd zindelijk, gek he. Alhoewel ze in de kerstvakantie behoorlijk is gaan broekplassen en nu toevallig gister weer eens.

Kayla heeft vandaag "straf" gehad op het KDV...ze moest in de kinderstoel gaan zitten. Zoals ik van Marcel begreep had de juf haar meerdere keren geroepen en antwoordde ze NEE....die ken ik! Het had wel (even) indruk gemaakt.
Gister was ze een mega moppie !! Zo wisselend momenteel is dat. En kreeg vandaag ook weer een oproep van het CB voor 15 feb. Wel benieuwd!
Noah en Senna hebben beiden krentenbaard gehad (wisten jullie dit al?) rond de kerst en dit kwam op een andere plek, bij beiden, weer terug. Maar nu zijn ze al bijna een week plekjes vrij....Vooral Senna d'r plek zag er vies uit.
Zelf ben ik voor de verzakkingen bij de gynaec. geweest en ik ben een echte bofkont...mag alles laten liften....althans niet wat ik wil, maar de blaas en baarmoeder dan....nu lach ik nog. En uit 2e onderzoek bleek ook dat ik incontinent zou worden na de blaasophoging, dus krijg ook nog een bandje om de plasbuis.
Ik heb gevraagd of ik in juni kan worden geholpen...mag nl. 6 weken NIETS (hoe doe ik dat?) en plak daar dan mijn vakantie achteraan...arme Marcel...
dus begin juni even mijn eigen risico voor de zorgverzekering opmaken.
Maar eerst nog lekker 17 weken lang hardloopcursus !!

Zo genoeg Clau?
dag dag Sandra
 
Hallo,

ZO zo, wat zijn we weer aktief....
Het kleurtje van iedereen is weer voorbij gekomen, en van sommige zelfs vaak!!!!

Sas, waarom heb je me daar niet over aangesproken, arme schat!!
Ik kan het me voorstellen hoe je je voelt, waarom dan ook nog eens die opmerkingen??

San, fijn te lezen dat de behandeling doorgaat.
Maar ja, 6 weken niets doen is moeilijk met 3 kids he??

Jasmijn, rustig doen he??

Brenda, succes met de laatste loodjes,

Clau, jij ook rustig he.

Diane, fijn dat het weer iets beter gaat met de kindjes en dat zindelijk worden komt wel.
Gelukkig is Julian het net als Kayla ook al.
Ach, komt vanzelf.
Hoop niet dat ik iemand vergeten ben, heb maar 1 scherm open.
Reageer binnenkort nog wel eens langer.
Heb het ff druk, en leg nog wel eens uit waarom....

Groetjes Nastacha
 
ff snel moet om 19.00 naar de kapper.

San de foto's van de keuken staan erop hoor.

Ach en nas ik ben als ik niet lekker in mijn velletje zit niet zo heel erg open totdat het moment en dan komt alles waar ik mij k*t over voel eruit.
Ik probeer altijd zolang mogelijk mooi weer te spelen, en dat is fout natuurlijk ik weet het.
Nou ga nog snel ff naar de wasmachine en dan zal ik eens naar mijn kapper fietsen.

Liefs Saskia
 
Terug
Bovenaan