Entertainen baby

Licht ook per kind maar ik ken iemand en die speelt de heledag met hun kind en dan ook als er visite is op de grond. En denk ik speel ik zou weinig met me kindje van 10 maanden want als ik kijk zit ik per dag 1 uur met hem intensief spelen naast wandelen en eten etc . 
Want dan ben je ook intensief bezig mij zoontje kan zich zelf goed vermaken dat schilt maar ik zeg ook nu even zelf spelen laatst was die even niet lekker en dan moest ik wel heletijd mee doen en dat was voor mij heel anders omdat ik gewend ben sat die zelf vermaakt. 

Ik kan gerust 2 uur schoonmaken pf iets voor mij zelf doen 

Het is inderdaad heel lastig om je baby continue te vermaken. Moet je m.i. ook niet willen, is belangrijk om ze ook aan te leren zichzelf te vermaken. Lees ik het goed dat je de hele tijd naast hem zit/ligt tijdens zijn middagdutje?

Straks als hij zelf wat mobieler wordt zal het ook wat makkelijker voor je zijn. Dit was bij mij althans wel het geval. Dan kunnen ze zelf bepalen waar ze zich naartoe bewegen en heeft hij jou daar niet meer (zo vaak) voor nodig

Even over die speen... Leg een knuffel tegen zijn speen. Dat gaat hij als het goed is niet zo snel uit. Lijkt me veel energie kosten om er de hele tijd bij te liggen.
Wat wij deden:
- boekje lezen
- zingen
- dansen
- gek doen
- tummy time
- tv kijken als ik moest koken bijvoorbeeld
- zelf spelen op de grond

[quote quote=10383539]Licht ook per kind maar ik ken iemand en die speelt de heledag met hun kind en dan ook als er visite is op de grond. En denk ik speel ik zou weinig met me kindje van 10 maanden want als ik kijk zit ik per dag 1 uur met hem intensief spelen naast wandelen en eten etc . Want dan ben je ook intensief bezig mij zoontje kan zich zelf goed vermaken dat schilt maar ik zeg ook nu even zelf spelen laatst was die even niet lekker en dan moest ik wel heletijd mee doen en dat was voor mij heel anders omdat ik gewend ben sat die zelf vermaakt. Ik kan gerust 2 uur schoonmaken pf iets voor mij zelf doen[/quote]
Ik heb er ook zo eentje die haar eigen plan trekt ? Ik wilde laatst even met de bal rollen enzo. Vond ze 2x leuk en daarna ging ze zelf spelen. Ook prima dan. Met name 's avonds hangt ze dan wel aan mij

4 maanden is nog steeds erg jong! Echt zelf spelen kunnen ze nog niet, maar die van ons kon soms wel even blij zijn met een rammelend speeltje dat ze makkelijk kon vast grijpen (zoals een ring). Ook heeft ze "veel" op het speelkleed/babygym gelegen (met knisperen, muziekjes en speeltjes) en naarmate haar vaardigheden groeiden ging ze er ook steeds andere dingen mee doen. Ook zachte knisperboekjes waren hier populair. Voor de rest heb ik heel veel met haar gewandeld (binnen en buiten) en gewoon naar alles kijken en met haar praten! 
En je gezicht blijft heel interessant. Volgens mij heb ik haar in die tijd ook klanken geleerd (zoals ffff, brrr, bellen blazen en de "p"), dat kon ze dan vervolgens de hele dag doen ? 
Maar ja, wij waren ook wel echt de hele dag met haar bezig. Heb je trouwens een wipstoeltje? Daar willen ze ook nog wel eens zichzelf in vermaken ?☺️
Er komt een periode aan dat je kindje iets langer alleen kan zijn hoor! Maar voor nu kan ik me voorstellen dat het nog veel plakken is ?

[quote quote=10383549]ja lig ernaast idd, anders slaapt hij maar heel kort. En vind het zelf ook wel fijn ivm bekkenklachten even verplicht te liggen. Maar doe ik het niet dan slaapt hij tot de speen uitvalt ?

En verder lopen we erg veel met hem op de arm. In de box is vaak brullen. Vooral daarvan denk ik "hoe doen anderen dat?" Omdat hij zwaarder wordt en mn bekken niet zoveel kan hebben is dit best zwaar maar anders is het echt krijsen, gillen, brullen. Gewoon echt zo van: zitten..1..2..brullen ? lopen..1..2.. stilte. Hij wil graag dingen zien enz em kan zelf nog zo weinig en alleen maar in de box liggen is ook niks maar wat dan? Wandelen ook 2x per dag dus die tojd krijgen we al om..[/quote]Heb je niet iets van een babygym? Heeft ons zoontje heel vaak op gelegen, en dan bijvoorbeeld met een spiegeltje er ook boven hangen. Echt een uitkomst, en een keer wat anders dan de box

Terug
Bovenaan