Entertainen baby

Helemaal eens met Minni. 
Je kindje leert pas net dingen als zijn handjes gebruiken of omgaan met wat er om hem heen gebeurt. Het is nog best wel indrukwekkend om alleen te zijn als je er niks mee kan. Dit zal verbeteren zodra hij beter kan spelen en zodra hij wat gaat bewegen zoals rollen en tijgeren. Maar dat duurt nog even. 
Wij hebben in die tijd ook veel op de grond samen gespeeld. En onze dame sliep toen overdag nooit langer dan 30 tot 45 minuutjes. Maar dan wel 4 of 5 keer per dag. Ze kon zo 1.15 uur wakker zijn, dat werd al snel 1.30. Dus ze was ook wel even wakker na haar voeding. 
Als ze net gegeten had was de beste kans dat ze zich even kon vermaken. De babygym vond ze ook erg mooi, zeker als je een babymuziekje erbij zette. Of even in de box liggen en naar de muziekmobiel kijken. Ook oefende ze graag met een ring speeltje en een dunne knuffel met friemelen en vastpakken. Maar dit alles deed ze zo'n 10 minuten hooguit. En dan had ze me weer nodig.
Daarna las ik met haar op schoot op de bank een boekje, of zong ik wat liedjes. Of ik keek haar aan en ging kletsen en geluidjes samen van elkaar nadoen. Rond die tijd veel oehh, net een duif. Of samen op schoot aan een speeltje plukken. Even zitten met de speen of knuffelen vlak voor ze weer naar bed moest. En met 4 maanden begon ik met een paar lepeltjes groente rond 10 uur. In de wipstoel. Ben je ook wel een kwartiertje zoet mee. Samen even op het grote bed liggen en spelen. 
Oh en nu ik zo terug denk, ze vond het ook leuk om dicht bij me op de grond te liggen en dan kijken hoe ik de vaatwasser deed, of vanaf het grote bed kijken hoe ik daar was aan het vouwen was. Veel praten ondertussen. 
Rond etenstijd is een uitdaging geweest tot ze zelf ook wat mocht mee eten. Nu is ze 7 maanden en het begint te doen te zijn nu. Maar maanden lang hebben we rond 17/18 uur met een zeer huilerige baby gezeten. Spookuurtje noemden we dat. Vond ik gewoon kut, helaas. In de wipstoel bij de bank als we daar aten ging nog wel, steek je makkelijk even je hand uit voor de speen. 
Over een maand of 2 tot 4 kan ze zelf de speen terug doen. Tot die tijd loopt iedereen veel heen en weer denk ik. 

[quote quote=10383574]Helemaal eens met Minni. Je kindje leert pas net dingen als zijn handjes gebruiken of omgaan met wat er om hem heen gebeurt. Het is nog best wel indrukwekkend om alleen te zijn als je er niks mee kan. Dit zal verbeteren zodra hij beter kan spelen en zodra hij wat gaat bewegen zoals rollen en tijgeren. Maar dat duurt nog even. Wij hebben in die tijd ook veel op de grond samen gespeeld. En onze dame sliep toen overdag nooit langer dan 30 tot 45 minuutjes. Maar dan wel 4 of 5 keer per dag. Ze kon zo 1.15 uur wakker zijn, dat werd al snel 1.30. Dus ze was ook wel even wakker na haar voeding. Als ze net gegeten had was de beste kans dat ze zich even kon vermaken. De babygym vond ze ook erg mooi, zeker als je een babymuziekje erbij zette. Of even in de box liggen en naar de muziekmobiel kijken. Ook oefende ze graag met een ring speeltje en een dunne knuffel met friemelen en vastpakken. Maar dit alles deed ze zo’n 10 minuten hooguit. En dan had ze me weer nodig. Daarna las ik met haar op schoot op de bank een boekje, of zong ik wat liedjes. Of ik keek haar aan en ging kletsen en geluidjes samen van elkaar nadoen. Rond die tijd veel oehh, net een duif. Of samen op schoot aan een speeltje plukken. Even zitten met de speen of knuffelen vlak voor ze weer naar bed moest. En met 4 maanden begon ik met een paar lepeltjes groente rond 10 uur. In de wipstoel. Ben je ook wel een kwartiertje zoet mee. Samen even op het grote bed liggen en spelen. Oh en nu ik zo terug denk, ze vond het ook leuk om dicht bij me op de grond te liggen en dan kijken hoe ik de vaatwasser deed, of vanaf het grote bed kijken hoe ik daar was aan het vouwen was. Veel praten ondertussen. Rond etenstijd is een uitdaging geweest tot ze zelf ook wat mocht mee eten. Nu is ze 7 maanden en het begint te doen te zijn nu. Maar maanden lang hebben we rond 17/18 uur met een zeer huilerige baby gezeten. Spookuurtje noemden we dat. Vond ik gewoon kut, helaas. In de wipstoel bij de bank als we daar aten ging nog wel, steek je makkelijk even je hand uit voor de speen. Over een maand of 2 tot 4 kan ze zelf de speen terug doen. Tot die tijd loopt iedereen veel heen en weer denk ik.[/quote]
Dit omschrijft wel goed hoe we het ook doen. Vroeg me alleen af of we niet tevee met het kereltje bezig zijn en hon dit hoerdoor gewend raakt, al kijken we zeker ook wel wat hij "aan kan". En idd tussen 18-19 is niet veel goed, eigenlijk is hij moe maar een dutje lukt niet meer.
Op de grond durven we niet zo goed ivm onze hond (35 kg), dat zal op den duur wel moeten natuurlijk en ook wel goedkomen maar nu is in de box wel fijn. 

@BenB, de tip van de knuffel deed ik idd al, grappig om te lezen dat meer mensen dat doen haha, dacht al dat het oets heel geks was ? Dit werkt redelijk, alleen draait hij vaak zijn hoofd dan stort mijn costructie in ?

Iig fijn om te lezen dat bij iedereen de dag zo'n beetje om de baby draaide, kreeg hier een opmerking over van familie en ook dat andere mensen de baby gewoon lieten huilen als ze wilden eten. Ik voel me daar niet oké bij (tenzij het gewoon wat huilen en pruttelen is) en ben daarom vooral tussen 17-19 nogal verl met het kereltje in de weer. Hij wil ook gewoon graag dingen zien en ontdekken en dat kan hij nog niet alleen. Begon alleen aan mezelf te twijfelen nu..

[quote quote=10383578] Dit omschrijft wel goed hoe we het ook doen. Vroeg me alleen af of we niet tevee met het kereltje bezig zijn en hon dit hoerdoor gewend raakt, al kijken we zeker ook wel wat hij “aan kan”. En idd tussen 18-19 is niet veel goed, eigenlijk is hij moe maar een dutje lukt niet meer. Op de grond durven we niet zo goed ivm onze hond (35 kg), dat zal op den duur wel moeten natuurlijk en ook wel goedkomen maar nu is in de box wel fijn. @BenB, de tip van de knuffel deed ik idd al, grappig om te lezen dat meer mensen dat doen haha, dacht al dat het oets heel geks was Dit werkt redelijk, alleen draait hij vaak zijn hoofd dan stort mijn costructie in Iig fijn om te lezen dat bij iedereen de dag zo’n beetje om de baby draaide, kreeg hier een opmerking over van familie en ook dat andere mensen de baby gewoon lieten huilen als ze wilden eten. Ik voel me daar niet oké bij (tenzij het gewoon wat huilen en pruttelen is) en ben daarom vooral tussen 17-19 nogal verl met het kereltje in de weer. Hij wil ook gewoon graag dingen zien en ontdekken en dat kan hij nog niet alleen. Begon alleen aan mezelf te twijfelen nu..[/quote]
Wij hebben 2 honden. 1 van 13 kilo en 1 van 40 kilo. Gaat super goed! Gewoon zorgen dat je in de buurt bent (dus niet even snel de was ophangen etc). Onze dochter vond de box al snel niets meer aan en ze lacht zich rot om de honden. 
Ik kreeg de tip van de knuffel van de opvang. Wij gebruiken het niet, maar kan me voorstellen dat het in jullie situatie wel werkt (tenzij hij draait dus haha).

@BenB, hebben jullie de baby gewoon op de grond gelegd en toen? De honden wel gezegd er niet naartoe te gaan of juist wel? Tot nu toe gaat het heel goed maar ze komen niet echt met elkaar in aanraking.
Als ons zoontje op de bank in het nestje slaapt gaat de hond altijd even om de zoveel tijd kijken of hij nog leeft, dat gebeurt heel voorzichtig. Soms een lik aan het hoofdje.
Maar onze hond (herder) doet veel met de poten dus ik ben een beetje bang dat de hond een keer met de poot op de baby tikt, op het hoofdje ofzo met die poot van 5 kg ?
En de hond vindt de baby nog wel best spannend, al zal onze hond eerder weglopen dan bijten dus daar ben ik niet bang voor hoewel we er altijd bij blijven. 

Rond etenstijd huilen is zo herkenbaar. En of je nou om vijf uur eet of om zeven uur, ze gaan altijd huilen als het eten klaar is haha. Ik heb vaak in de schommelstoel gezeten met mijn baby in de draagdoek, manoeuvrerend om een hap naar binnen te krijgen en te zorgen dat het niet op zijn hoofd viel ?. Ik kon hem ook niet laten huilen hoor en dan zelf rustig eten, dus dat kan ik me helemaal voorstellen! 

Over dat laten huilen. Herkenbaar! Vooral van de oudere garde die vroeger juist dat advies kregen. Maar het is niet mijn ding. Ik troost gewoon alles als het kan. 
Wij hebben ook honden. Een is erg jong en druk. Maar op de een of andere manier snapt hij dat de baby kwetsbaar is, en ook van mij. Hij is erg onderdanig naar haar toe. Hij gaat er vaak gewoon rustig bij liggen. We hebben vanaf een maand of 2 op de grond gespeeld, en dan zat er altijd iemand bij. Nu ben ik in de directe omgeving vaak even bezig. En als hij druk is dan gaat hij even lekker rennen in de tuin. Maar vaak gaat hij dus gewoon lekker erbij liggen of in zn mand, is niet zo nieuw meer. Maar ik laat ze nooit alleen met elkaar, zelfs niet aan de andere kant van de kamer of om naar de wc te gaan. 
Hij is trouwens wel erg geinteresseerd in babyspuug, dus wel vaak corrigeren als hij haar gezicht wil likken. En nu ze 7 maanden is, heeft ze ook het "lik eens aan mn vinger?" spelletje ontdekt. ??

[quote quote=10383601]Over dat laten huilen. Herkenbaar! Vooral van de oudere garde die vroeger juist dat advies kregen. Maar het is niet mijn ding. Ik troost gewoon alles als het kan. Wij hebben ook honden. Een is erg jong en druk. Maar op de een of andere manier snapt hij dat de baby kwetsbaar is, en ook van mij. Hij is erg onderdanig naar haar toe. Hij gaat er vaak gewoon rustig bij liggen. We hebben vanaf een maand of 2 op de grond gespeeld, en dan zat er altijd iemand bij. Nu ben ik in de directe omgeving vaak even bezig. En als hij druk is dan gaat hij even lekker rennen in de tuin. Maar vaak gaat hij dus gewoon lekker erbij liggen of in zn mand, is niet zo nieuw meer. Maar ik laat ze nooit alleen met elkaar, zelfs niet aan de andere kant van de kamer of om naar de wc te gaan. Hij is trouwens wel erg geinteresseerd in babyspuug, dus wel vaak corrigeren als hij haar gezicht wil likken. En nu ze 7 maanden is, heeft ze ook het “lik eens aan mn vinger?” spelletje ontdekt. ??[/quote]
Ja dat eerst samen op de grond spelen is denk ik wel een goed idee. Ga ik eens proberen! En dat onderdanig is onze hond denk ik ook wel, gisteren wilden we ons zoontje bij de hond zetten voor een foto maar ze ging er snel vandoor, zooo spannend die baby zo dichtbij ? Dus ben echt heel benieuwd, zal vast snel niet meer zo spannend zijn, voor ons alllemaal ☺️

[quote quote=10383581]@BenB, hebben jullie de baby gewoon op de grond gelegd en toen? De honden wel gezegd er niet naartoe te gaan of juist wel? Tot nu toe gaat het heel goed maar ze komen niet echt met elkaar in aanraking. Als ons zoontje op de bank in het nestje slaapt gaat de hond altijd even om de zoveel tijd kijken of hij nog leeft, dat gebeurt heel voorzichtig. Soms een lik aan het hoofdje. Maar onze hond (herder) doet veel met de poten dus ik ben een beetje bang dat de hond een keer met de poot op de baby tikt, op het hoofdje ofzo met die poot van 5 kg En de hond vindt de baby nog wel best spannend, al zal onze hond eerder weglopen dan bijten dus daar ben ik niet bang voor hoewel we er altijd bij blijven.[/quote]
Jep! Gewoon even bij blijven zitten om te kijken hoe het ging. Onze reu (die van 40 kilo) is een lieve lomperd en de grootste vriend van onze dochter. Hij gaat rustig bij haar liggen. Onze teef vindt het spannend nu onze dochter langs de tafel loopt en dergelijke. Die neemt wat meer afstand tijdens het spelen. Aan de andere kant is ze ook heel beschermend naar onze dochter toe. Ja, die poot in het gezicht zal misschien wel gebeuren. Onze teef wil 's ochtends graag kriebelen en pakt je hand met haar poot. Dat doet ze ook bij onze dochter. Gaat niet altijd goed ? Van de week stond er op het losloopveld een hond tegen de kinderwagen aan om onze dochter te kussen. Dan ligt onze kleine aap dubbel. We hebben onze honden altijd overal bij betrokken en niets geforceerd. 

Terug
Bovenaan