Entertainen baby

Maar nooit grote botsingen ontstaanbij jullie dus? Ik wacht denk ik even tot ons zoontje iets meer kan, hij ligt nu nog veel op de rug, vindt tummytime niks aan en heeft het draaien uitgevonden dus draait gewoon terug als we hem op de buik leggen ? Dan heeft op de grond misschien nog niet zoveel meerwaarde. 

Rozenmeisje, juist dan wel! 
Je stimuleert hem om zijn omgeving interessant te vinden. En waarom zou je op je buik willen spelen als alles toch comfortabel naast je ligt of boven je hangt? Op de grond leren en zien ze weer zoveel nieuwe dingen. Onze dochter speelde toen ook nog niet graag op de buik hoor, dat kwam pas toen ze 5,5 maand was. Maar in die tijd vond ze het prachtig op de grond, lekker rondkijken naar wat iedereen, incl de honden, doet. En zo had ik 2 plekken waar ze even zoet was. Want afwisseling werkt ook goed bij het vermaken van een baby.

[quote quote=10383795]Rozenmeisje, juist dan wel! Je stimuleert hem om zijn omgeving interessant te vinden. En waarom zou je op je buik willen spelen als alles toch comfortabel naast je ligt of boven je hangt? Op de grond leren en zien ze weer zoveel nieuwe dingen. Onze dochter speelde toen ook nog niet graag op de buik hoor, dat kwam pas toen ze 5,5 maand was. Maar in die tijd vond ze het prachtig op de grond, lekker rondkijken naar wat iedereen, incl de honden, doet. En zo had ik 2 plekken waar ze even zoet was. Want afwisseling werkt ook goed bij het vermaken van een baby.[/quote]
Helemaal eens! Met 6 maanden was onze dochter door de kamer aan het tijgeren. De box frustreerde alleen maar, want ze kon niet verder dan de box groot was. Uiteindelijk de box nog even als opslag gebruikt, maar toen onze dochter 9 maanden was hebben we de box toch definitief opgeruimd

Ik heb hem echt gewoon heel veel in de draagzak gedaan, als ik eten ging koken in de newborn set vd stokke. Verder veel op de grond met een baby gym. De box wilde hij al heel snel niks meer van weten. Vaak wisselde ik even af: zelf spelen en samen spelen. En nu is hij 8,5 maand en kan heel goed zichzelf vermaken eigenlijk.

Etenstijd was bij ons ook altijd prime time huilmomentje en is nog steeds zijn meeste gemopper van de dag

Op de grond was hier het beste. In eerste instantie op een boxkleed, maar heb al snel een grote mat (opvouwbare gym mat van ikea) gekocht. En dan gewoon neerleggen waar ik was: in de keuken, bij de bank. Wat ze fantastisch vond, was zo’n baby boekje met patronen, kon ze echt lang mee bezig zijn. En met 5 maanden rolde ze zichzelf naar waar ze wilde zijn, dus legde ik speelgoed rondom de mat, kon ze dat zelf pakken. En als ik het heb over speelgoed, dan waren dat echt dingen als boekje, plastic bakje, lege eierdoos, rammelaar, bijtring. Niet te boeiend. Ik heb de concentratie van een fruitvliegje en kan gewoon niet hele dag met mijn dochter bezig zijn, dus ben ik hele dag bezig en is mijn dochter daarbij, waarbij ik ondertussen tegen haar klets, liedjes zing, haar knuffel en kietel etc. En natuurlijk lezen we ook wel eens een boekje of bouwen we een torentje.

De wipstoel! Dat was hier echt onmisbaar en is mijn nummer 1 tip voor vrienden die nu baby's krijgen, haha. De box hebben we hier heel eerlijk heeeel weinig gebruikt en ook nog in het eerste jaar verkocht, zo zonde van de ruimte. Mijn zoontje wilde er ook nooit (lang) in want dat vond hij denk ik saai.
Maar goed, een wipstoel dus. Die zetten we ook wel eens op tafel oid zodat hij wat hoger zat (als ik aan het koken was bijv). Verder hadden we ook de baby inzet van de tripp Trapp, daar kon hij ook in tijdens het koken of eten, dat hij er gezellig bij zat. 
De wipstoel zetten we bijv voor de bank als we s avonds daar zaten en dan kon je hem zo met je voet 'wippen'. Een babybjorn hadden wij, vrij prijzig maar echt het geld waard (en ook op marktplaats vind je ze veel). Als hij in die wipper zat kon hij meer zien dan op zn rug in de box en dan gaven we hem bijv een knisperboekje of rammelend speeltje en dan was hij wel even tevreden.
Verder een speelkleed op de grond in de ruimte waar wij waren, speelboog erover met kleurige wanstaltige (maar erg aandacht van je baby trekkende) speeltjes. 
Hopelijk kun je hier iets mee!

Terug
Bovenaan