Hoi Evelien,
Ik weet zo goed wat jij nu voelt !! Ik heb welliswaar geen whiplash maar heb in mijn linkerkant van mijn hoofd mijn zenuwknoop stuk en beschadigd. Ik heb dus heel vaak uit valsverschijnselen aan de linkerkant van mijn lichaam met het gevolg dat ik met mijn oudste heel vaak van de trap stuiterde of gewoon tijdens het tillen geen kracht meer in mijn armen had en dus Jorick liet vallen. Echt heel zielig voor hem. Maar ook super confronterend naar mij toe.
Ik heb met Milan gelukkig nog niet veel uitvalsverschijnselen gehad. Ik ben door mijn ervaringen een stuk voorzichtiger en voorbereid. En net zoals zovelen met "chronische" pijnklachten heb ik ook aanpassingen moeten doen. Dus idd aankleedkussen beneden, het tillen zoveel mogelijk uit besteden. Geen maxi cosi dragen maar overal met de wandelwagen naartoe. Auto altijd dicht bij het huis parkeren (nu gelukkig met eigen parkeerplaats voor de deur). Tja en vooral zorgen dat je je energie in zaken steekt waarbij je kindje de hoofdrol speelt. Dus poetsen in huis, laat dat zoveel mogelijk door een ander doen. MIjn vriendin komt 1x in de week lekker poetsen en soppen. Dan pas ik op haar kleine en op die twee boeven van mij. Boodschappen doe ik altijd samen met iemand of mijn hubbie doet het voor mij.
Gelukkig begrijpt iedereen in mijn omgeving mijn situatie, ben een gigantische bofkont wat dat betreft. Maar heb bij de stichting pijnhoop heel veel mensen gehoord die dit dus niet hebben.
Als je eens je ei kwijt wilt mag je me altijd mailen, maar misschien kun je in de buurt bij jou eens kijken of er ook een stichting PijnHoop is. Ik heb veel steun en begrip bij deze stichting gevonden.
Meid, het klopt, zodra de kleine straks gaat lopen word het weer een stuk makkelijker.
Groetjes en een knuffel
Jolanda