Er nu al voor gaan?

Hi! Wij hebben een kinderwens en het al een paar keer gehad over wanneer we dan beginnen aan kinderen. We zijn er allebei klaar voor! Alleen was het voor ons de afgelopen jaren praktisch gezien niet haalbaar ivm wonen in een appartement (max 2 pers) Nu hebben wij vorige week een woning toegewezen gekregen, maar de woning wordt pas opgeleverd eind 2025. Zijn allebei 31 jaar dus ook niet meer de jongste.. We willen begin 2024 gaan verhuizen naar een appartement van familie van ons (tussenoplossing) om zo nog meer geld te kunnen sparen voor ons nieuwe huis. Dit zou betekenen dat we binnen 2 jaar, 2 keer verhuizen en het wonen in het appt van familie is straks heel klein! Echter is onze woning waar we sep 2025 in gaan wel groot genoeg. Eindelijk! Ik weet niet zo goed wat we moeten doen. Er gewoon voor gaan? Of toch nog even wachten???
 
Er gaan waarschijnlijk mensen reageren met volg je hart etc etc maar ik ben zelf echt voorstander van je zaakjes op orde hebben . Zwanger verhuizen en verbouwen is echt niet relaxed. Moet er wel bij zeggen dat ik voor de tweede keer een HG zwangerschap heb en dus misschien een extreem beeld heb van ‘niks kunnen als je zwanger bent’. Maar ik zou echt wachten tot eind 2024/begin 2025 met proberen.
 
31 is niet oud hoor qua dat nog tijd zat. Al gestopt met anticonceptie? Indien je nu hormonen gebruikt (pil, mirena) kan het ook gemakkelijk 6 maanden duren voor er überhaupt een cyclus is.
Ik zou er zelf wel voor gaan. Wie weet duurt het nog een jaar voordat het überhaupt raak is. Of niet, helaas weet je dat soort dingen niet van te voren.
Wel kan ik uit ervaring vertellen dat klein wonen met een baby meer dan prima te doen is! Slaapkamer heb je er maar eentje van nodig, baby’s slapen vaak nog in een wieg of co-sleeper. En verder heeft een baby gewoon nog heel weinig nodig. Wij hadden bedje naast ons bed staan. En een plank uit onze kledingkast leeggehaald voor de kleine. Praktische zaken zijn relatief makkelijk op te lossen ;)
 
Qua nieuwe huis, klinkt als een nieuw-nieuw huis? Dus hoeft er weinig gedaan te worden qua verbouwen, wordt vaak opgeleverd met keuken en badkamer. En meer alleen inrichten en verhuizen? Voor vloeren leggen en muren doen heb je of familie/vrienden of klusjesman. Stress van echt een verbouwing met nieuwe keuken, badkamer en geheid maanden uitloop zou ik minder zin in hebben
 
Er gaan waarschijnlijk mensen reageren met volg je hart etc etc maar ik ben zelf echt voorstander van je zaakjes op orde hebben . Zwanger verhuizen en verbouwen is echt niet relaxed. Moet er wel bij zeggen dat ik voor de tweede keer een HG zwangerschap heb en dus misschien een extreem beeld heb van ‘niks kunnen als je zwanger bent’. Maar ik zou echt wachten tot eind 2024/begin 2025 met proberen.
Zit zeker wat in! Dank voor je reactie
 
31 is niet oud hoor qua dat nog tijd zat. Al gestopt met anticonceptie? Indien je nu hormonen gebruikt (pil, mirena) kan het ook gemakkelijk 6 maanden duren voor er überhaupt een cyclus is.
Ik zou er zelf wel voor gaan. Wie weet duurt het nog een jaar voordat het überhaupt raak is. Of niet, helaas weet je dat soort dingen niet van te voren.
Wel kan ik uit ervaring vertellen dat klein wonen met een baby meer dan prima te doen is! Slaapkamer heb je er maar eentje van nodig, baby’s slapen vaak nog in een wieg of co-sleeper. En verder heeft een baby gewoon nog heel weinig nodig. Wij hadden bedje naast ons bed staan. En een plank uit onze kledingkast leeggehaald voor de kleine. Praktische zaken zijn relatief makkelijk op te lossen ;)
Is zeker niet oud, maar als we beginnen in sep 2025 zijn we inmiddels alweer 33 en de vraag is indd of het überhaupt mag lukken en als het mag lukken, hoelang het duurt. Vind het zo lastig. Ik had ook altijd voor me gezien om sowieso eerst een huis/zaken op orde te hebben, maar helaas door de krapte in de woningmarkt heeft het allemaal langer geduurd. Fijn dat je je ervaringen wilt delen. Dankjewel!
 
Qua nieuwe huis, klinkt als een nieuw-nieuw huis? Dus hoeft er weinig gedaan te worden qua verbouwen, wordt vaak opgeleverd met keuken en badkamer. En meer alleen inrichten en verhuizen? Voor vloeren leggen en muren doen heb je of familie/vrienden of klusjesman. Stress van echt een verbouwing met nieuwe keuken, badkamer en geheid maanden uitloop zou ik minder zin in hebben
Klopt het is een nieuwbouwwoning. Ik hoef niet veel te doen. Alleen wat poetsen en inrichten als het zover is. En inderdaad verhuizen. De andere dingen zoals keuken, muren, vloer etc. worden uitbesteed. Dus als we alles goed plannen kunnen we er binnen een maand zitten. Alleen het ding is ik had het zo niet voor me gezien. Vind het alleen zo lastig omdat we niet weten of het mag lukken en hoelang we er misschien wel mee bezig zijn straks. Als we beginnen rond ons 33e, vind ik dat best laat. Ook omdat we graag 2 kids zouden willen.
 
De eerste maanden kan de baby nog gewoon op jullie kamer slapen (cosleeper, wieg) 2025 is vroeg genoeg. Maar tegenwoordig worden veel opleveringen uitgesteld, vanwege aansluiten op electciteits net.
 
Terug
Bovenaan