er zo erg bewust mee bezig, waarom

hoi hoi

ik begrijp zeker wat je bedoelt.

ik ben al een hele tijd bezig 15 rondes.en ik kan je zeggen dat ik dat niemand gun.ik ben zwanger geweest 2 maanden geleden maar helaas al heel vroeg misgegaan.

ik was er heeel erg mee bezig had thuis er ruzie om.het was zo erg met me dat mijn vriend was geopereerd aan ze stuitje dat ik nog wilde dat we selks hadden,en als mijn vriend toen zei,sorry schat het doet pijn liever niet,nou dan had ik de kelere in.toen zijn eigelijk me ogen open gegaan en dacht ik waar ben ik   mee bezig.

nu ik weet dat ik zwanger kan worden heb ik er vrede mee en zie ik het wel,en net wat je zegt ik heb er geen haast mee we hebben het leuk samen en ik weet zeker dat het vanzelf wel komt.

ik zeg eerlijk soms is het moeilijk omdat ik al een tijd bezig ben,en dan zie je reakties staan   van ik ben bang dat ik niet zwanger kan worden ik zit in ronde 2 of 3.met alle respeckt voor de dames hoor,maar iedereen wilt het liefst gelijk zwanger raken maar zo werkt dat niet.elk lichaam is anders.

maar ik snap je helemaal.

liefs maantje

reacktie voor bri.

hoi hoi,ja ik denk daar wel anders over,als je er te veel mee bezig bent dan ga je toch gespannen met elkaar naar bed toe.en dat werkt alleen maar tegen,en tuurlijk denken de sperma en eicellen niet van o die is er te veel mee bezig,maar ik denk wel als je er te veel mee bezig bent dat dat negatieve stress met zich mee brengt.

maar ja iedereen denkt er weer anders over sucses liefs maantje

Hoi!

Ik kan me wel vinden in jouw verhaal! Deel je mening ook wel een beetje... Ik ben nu beland in 'ronde 9' vind het een rare term, maar goed dan weet je dat het bij ons niet in 1 keer 'raak' was.

Ik moet zeggen dat ik soms best teleurgesteld was hoor, als je iets zo graag wilt en het lukt niet... tja dat is nu eenmaal niet leuk. (zacht uitgedrukt)

Ik kom niet zo veel meer op dit forum omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn, maar ook omdat er zoveel nieuwe mensen zijn de laatste tijd. En als je zelf al iets langer bezig bent is het niet altijd leuk om verhalen te lezen van meiden die denken binnen 1 maand zwanger te zijn en diep teleurgesteld zijn als blijkt dat het niet zo is.

Maar aan de andere kant kan ik die teleurstelling heel goed begrijpen hoor. Je wilt graag zwanger raken en of je nu al een jaar 'bezig' bent of 2 maanden... de teleurstelling blijft denk ik hetzelfde. Wat wel zo is, mijns inziens, is dat de gedachte 'gaat het ooit wél een keer lukken' wat vaker in je opkomt naarmate het langer duurt.

Groeten

quote: maantje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-08-2005 21:39:41'));

reacktie voor bri.

hoi hoi,ja ik denk daar wel anders over,als je er te veel mee bezig bent dan ga je toch gespannen met elkaar naar bed toe.en dat werkt alleen maar tegen,en tuurlijk denken de sperma en eicellen niet van o die is er te veel mee bezig,maar ik denk wel als je er te veel mee bezig bent dat dat negatieve stress met zich mee brengt.

maar ja iedereen denkt er weer anders over sucses liefs maantje

Hoi maantje!

Ben het met je eens hoor!

Vroeger was het normaal dat je stopte met werken zodra je trouwde... Dat deed mijn moeder dus ook. Toen er na een jaar of vijf / zes nog geen kindertjes onderweg waren, en vele onderzoeken later kreeg ze van de gyn het advies om te gaan werken. Ze moest niet thuis gaan zitten wachten op een kind!

En ja hoor, ze had nog geen paar maanden gewerkt of ze was in verwachting!

hallo allemaal,

ik ben ook ontzettend veel bezig met zwanger worden hoor maar wij gaan echt niet gespannen met elkaar naar bed....we doen het ook echt niet om de dag ofzo....soms om de 3 dagen,gewoon wanneer we zin hebben.
en dat ik er zoveel mee bezig ben brengt echt geen negatieve stress met zich mee,
ik denk als het zover zou zijn dat het negatieve stress veroorzaakt dat je er obsessief mee bezig bent en dat is een heel verschil.
ik wil ook niemand aanvallen of kwetsen ofzo en ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik begin net maar ik denk dat ik er net zo over denk als we wat verder zijn.
en als ik eerlijk ben heb ik ook nog nooit gehoord dat als je er teveel mee bezig bent en spanningen veroorzaakt dat dat tegen de bevruchting werkt ofzo voor de vrouw dan zoals iemand zei.
ik heb wel gehoord dat je met die spanningen je menstruatie kan uitstellen.
nogmaals ik wil niemand aanvallen hierzo maar zo denk ik er gewoon over.
en iedereen denkt daar weer anders over want iedereen is anders. ik snap zohiezo niet waarom zo'n discussie wordt aangewakkerd....ik bedoel wat kan jou het nou schelen hoe veel een ander ermee bezig is....hou je liever met jezelf bezig das toch veel leuker??.....waarom zou je je er druk over maken....
ik kom nu vast als een bitch over.....maar dat ben ik echt niet hoor....
ik wens jullie allemaal heel veel plezier toe tijdens deze periode met het maken van een wondertje en hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn.

liefs bri

bloempje 777:
Ik kom niet zo veel meer op dit forum omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn, maar ook omdat er zoveel nieuwe mensen zijn de laatste tijd. En als je zelf al iets langer bezig bent is het niet altijd leuk om verhalen te lezen van meiden die denken binnen 1 maand zwanger te zijn en diep teleurgesteld zijn als blijkt dat het niet zo is.

Ik ben het daarmee eens. Begrijp me niet verkeerd; ik bedoel het goed! Maar het komt echt wel. Het is inderdaad soms moeilijk te begijpen waarom sommigen na de 1e of 2e maand proberen al zo verdrietig zijn! Dat vind ik nog moeilijker voor de mensen die al langer bezig zijn!

Tjonge jonge, wat een reacties...
En nog even voor de goede orde: het gaat erom wanneer je NET bezig bent met zwanger worden... niet wanneer je al wat langer bezig bent. Want wat denken jullie nou, dat ik niet een heel klein beetje me kan inleven ofzo? Vooral wanneer je langer bezig bent en nog meer geschiedenis hebt, dat is een heel ander verhaal maar daar had ik het ook niet over dames!
En als jullie je zo gauw gekwets voelen, tja dat zit in jullie hoofd want het is wel duidelijk in mijn verhaal dat ik juist niemand wel kwetsen... ik vind dat je over zulke dingen best mag praten, jullie laten toch je hele hebben en houwen zien op dit forum wat betreft seks, eisprong wanneer wel en niet ongesteld? Ik snap niet waarom ik dit onderwerp niet zou mogen aansnijden. Werkelijk alles is hier bespreekbaar en dit niet...Nou, sorry hoor, dan sluiten we deze discussie.
Ik ga me ook verder niet verdedigen dat is nergens voor nodig.
En iedereen heeft zijn eigen 'leed', dat heb ik ook wel, maar dan iets anders. Ook daar zijn wel mensen die bepaalde opmerkingen over maken, maar dat ga ik me ook niet allemaal persoonlijk aantrekken, dan kun je wel bezig blijven....

Sommige vrouwen zijn dan misschien nog maar net bezig met zwanger worden, maar hebben wel al veel langer een kinderwens.

Zelf heb ik vlak na het vertrek van mijn ex een miskraam gehad. Tja
daar zit je dan vent weg en je gezin is "af", want je denkt echt je
kansen gehad te hebben. Ondertussen word je ouder en ouder en de
kriebels blijven. Je legt je er bij neer dat er echt geen kindjes meer
bijkomen, en dan ineens is daar die leuke vent zonder kids. Iemand met
wie je het nog eens aandurft. Mara beide begin je al wat ouder te
worden en ondanks dat anderen zeggen je hebt nog tijd zat, weten we
eigenlijk allemaal wel beter, de klok tikt echt door.

Ik was er wel mee bezig, maar niet obsessief. Ik had eens ite gevonden
waar van alles heel leuk werd uitgelegd en waar je je temp bij kon
houden, aan de hand van de lengte van je cyclus werd dan een
voorspelling gedaan waanneer je eisprong zou zijn. Ik ben gaan
temperaturen omdat het op die site zo leuk werd aangegeven, je eisprong
werd gedetecteerd door het systeem, echt heel leuk om te zien. Ik heb
door die site en de diverse "onderzoekjes" die je bij jezelf kan doen
echt mijn eigen lichaam leren kennen.

Ik werd vrij vlot zwanger (na vier cycli), maar helaas ging dat na 18
weken mis. Ik moet zeggen dat toen de drang om snel weer zwanger te
worden er wel was. Misschien zodat ik snel die nare periode achter me
kon laten.

Na de miskraam ben ik twee keer ongesteld geweest en toen was het weer raak.

Dat het zo snel gelukt is heeft in mijn geval wel degelijk te maken met het feit dat ik mijn lichaam en cyclus heb leren kennen.

Ik vind dat iedereen er mee bezig mag zijn op haar manier, maar laat het geen obsessie worden.

Groetjes

Miep

Terug
Bovenaan