er zo erg bewust mee bezig, waarom

Hoi Miep,

Welke site was dat? Ik ben namelijk wat onregelmatig, dus misschien heb ik er wat aan! Ik heb nog niet getemperatuurd, maar wat niet is kan nog komen.

Groet,
julide

typ ik een heel verhaal, is het zomaar weg, dus effe testen

Hoi Miep

nou de test verliep dus goed.
Ik ben het helemaal met je eens!
En nogmaals (ga ik me toch verdedigen) als jullie mijn verhaal goed hebben gelezen weten jullie dat ik jullie allemaal respecteer.
En als wij eventueel voor een tweede kind zouden willen gaan, dan ben ik er misschien ook wel heel anders mee bezig. Ik zeg ook niet en nooit dat het fout is.
Bij mij is het gewoon anders gegaan, en ik ben ook weer anders, net zoals iedereen anders is.
Dus dames, ik wil bij deze het gezellig houden en dat jullie niet lelijk over me gaan denken...
We moeten hier als volwassen mensen over kunnen praten en ons niet direct gekwetst gaan voelen want dan stond duidelijk in mijn verhaal.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte bij het maken van een kindje!

Groeten Titiana

ik begrijp ook dat je dit niet had gewild en het zo misschien niet bedoeld had.. maar het is toch vaak de manier waarop dingen vermeld worden... en als ik je verhaal   nogmaals lees.. heb ik ook zo iets van dat je er op aangevallen wordt als je er mee bezig bent.. want idd.. wat is veel..
maar nogmaals.. het is de manier waarop.. en verder..

laten wij elkaar allemaal respecteren.. en ga je op je gevoel af en doe zoals je zelf wilt..
niemand kan en mag daar over oordelen..

greta

Ik weet het niet meer hoor. Ik heb mijn verhaal nogmaals gelezen, komt het zo raar over?
Volgens mij is het heel netjes en voorzichtig. En is het helemaal niet 'de manier waarop' het geschreven is. Ik denk dat sommige het in alle emotie, die jullie heel begrijpelijk voelen, heel verkeerd opvatten.
En ik weet ook heus wel, als ik langer was bezig geweest, dan was ik vast ook onzeker geworden of er meer mee bezig gegaan! Tuurlijk!
Nu hou ik op om me te verdedigen.
Nogmaals, succes allemaal!

Hoi Titiana,

Natuurlijk hoef je, je niet te verdedigen. Ik vind dat je prima hebt rekening gehouden met de gevoelens van anderen. Het is bij een hoop vrouwen nou eenmaal een gevoelig onderwerp. Mijn eerste reaktie was toen ik je stukje las ook van "zij kan makkelijk praten, want zij was wel meteen zwanger". Natuurlijk is het helemaal niet redelijk om dat te denken. Iedereen gaat op zijn eigen manier met het zwanger worden om, en als die persoon zich daar goed bij voelt dan is dat prima. Bij het zwanger worden komt nou eenmaal heel veel emotie's kijken. Verdriet, hoop, geluk en teleurstellingen liggen dicht bij elkaar, en soms is het moeilijk om daar allemaal goed mee om te gaan. Dus nogmaals; jij hoeft je zeker niet te verdedigen, en zoals je ziet je hebt in ieder geval een hoop mensen aan het denken gezet!

Veel liefs,

Martine

Nog één reactie hierop en dan vind ik het ook welletjes:

Ik snap niet zo goed dat je verbaasd bent dat iedereen over je heen valt.
Als je zo'n discussie start kan je toch verwachten dat je er reacties op krijgt!? Of ze nou positief zijn of negatief. Dit was een beetje de knuppel in het hoederhok gooien en maar kijken wat er gebeurt.

Ennieweej, wij gaan lekker door met mutsen en oeverloos ouwehoeren over zwanger worden.

TeHa

Terug
Bovenaan