erkenning van een kindje

Bij ons was de erkenning niet gratis. Het koste iets van 10 of 20 euro, weet het al niet meer. Ach niets vergeleken de kosten van een kind :D We moesten officieel ook een afspraak maken, dit wisten wij niet dus we stonden gewoon op het gemeentehuis en toen heeft uiteindelijk iemand tijd voor ons gemaakt. eerst maakte ze het excuses dat ze de afspraak was vergeten op te schrijven dus wij moesten uitleggen dat we helemaal geen afspraak hadden.

Wij hebben de erkenning gedaan toen ik 20 weken zwanger was omdat het kind rond de 24 weken levensvatbaar is en ook als er toch iets mis zou zijn dat mijn vriend dat wel als vader geregistreerd zou zijn.

ik heb net gebeld, en hier is het niet nodig om voor de bevalling al te doen, gewoon binnen 3 dagen als de baby geboren is! hier ( den haag) is het trouwens tijdens de zwangerschap en als de baby geboren is gewoon gratis!

hey hoi

wij hebben het bij de tweede ook weer moeten erkennen want het gaat niet automatich het kan ook al vrij snel
bij onze eerste werd gezegt dat het pas met 7 mnd kon maar dat is niet zo wij hebben het met 3 mnd al gedaan je hoeft het maar geregelt te hebben
en als dan de kleine er is kan hij gewoon heen om de kleine aan te geven
bij ons hoef je er ook niet voor te betalen en wij stonden met 10 min alweer buiten zo snel is het gedaan

groetjes manny (35 wkn)

mijn vriend heeft het bij onze oudste zoon ook niet goed geregeld.
heeft hem wel erkend.   maar heeft de papieren voor ouderlijk gezag niet naar de rechtbank gestuurt.
heb hem gezegt dat hij ook deze baby moet erkennen want anders heeft hij op 2 kinderen geen recht.
daar reageerde hij nauwelijks. heb hem de keuze gegeven of trouwen of alles goed gaan regelen voor bijde kinderen

hou alleen via deze weg weten of er een tijdslimiet aan het aangeven zit
dank je wel.
gr anneloes

hoi hoi

als ik het goed het kan je nadat je de tweede hebt aangegeven dubbele papieren vragen voor het aanvragen voor ouderlijk gezag en dan beide naar de rechter sturen als het goed is zitten daar geen kosten aan verbonden
wij gaan dat straks ok doen ik ben ook de enige die ouderlijk gezag heeft over onze oudste maar wil het wel geregelt hebben
nou willen we ook kijken dat we kunnen gaan trouwen dus misschien laten we het dan zo doen maar anders sturen we de papieren in en doen we het zo en trouwen we later

groeten manny (35 wkn van de 2de)

ouderlijk gezag??

HIer heb ik nu nog nooit van gehoord.
Wat houd dit in dan? Waarom moet je dit doen?

Goed dat ik weet dat de erkenning voor de geboorte moest, wij dachten dat het ook nog na de geboorte kon.

Mij werd door de verloskundige aangeraden om voor de 24ste week de baby te erkennen. Mocht je kindje na deze week geboren worden (watje niet hoopt uiteraard), dan mag (kan) je je kindje aangeven bij de gemeente..... maar dan zou het kindje niet zijn achternaam hebben... en is hij officieel niets van de baby. Dit kan je natuurlijk nog wel achteraf regelen, maar of je daar dan zin in hebt ;( Dus waarom wachten?
Daarbij is het zo dat als je eerste kindje erkent is je bij de tweede als vrouw niet meer meehoeft.... dan mag de man dat alleen doen.
Ouderlijk gezag vraag je na de geboorte aan, je hebt namelijk dan de geboorte-akte nodig.... en nog wat papieren. Is zo gebeurd en kost niks.
Succes!

Groetjes, Noor

Terug
Bovenaan