erkenning van een kindje

Ik heb toch maar even gegoogled bij postbus 51.

Je moet het doen als je samen geen verband heb afgesloten. Wij zijn geregistreerd partners en dan hoeft het dus niet!

Gezamenlijk ouderlijk gezag en geregistreerd partnerschap

U krijgt als ouders automatisch het ouderlijk gezag als uw kind tijdens het geregistreerd partnerschap geboren wordt. Het is wel belangrijk dat de vader zijn kind erkent anders is hij volgens de wet in juridische zin geen vader. Als u na de geboorte van uw kind een geregistreerd partnerschap bent aangegaan, krijgt de vader niet automatisch het ouderlijk gezag. U kunt wel gezamenlijk gezag uitoefenen, maar moet daarvoor een verzoek indienen bij de griffie van de rechtbank.

ouderlijk gezag betekent dat als ik steft mijn vriend niet automatisch onze zoon mag hebben.
hij zou dan naar mijn ouders gaan.
en hij moet dan via de rechter als nog ouderlijk gezag aanvragen om zijn kind te mogen opvoeden.
ook als wij uit mekaar zouden gaan moet hij via de rechter afdwingen om zijn zoon te mogen zien.

we gaan bij de gemeente vragen of er iets geregeld kan worden voor de oudste.
bedank voor alle reactie's.
overigs hoop ik zoiezo dat ie me ten huwlijk vraagt dan is het zoiezo goed geregeld.

gr anneloes
10 weken zwanger van nr 2

Anneloes,

In je beginpost zeg je dat hij je partner is, dan neem ik aan dat je al wat geregeld via de wet.
Wij zijn bijna 2 jaar geregistreerd partners dan krijgt hij automatisch het ouderlijk gezag.

mijn partner in de zin van vriend. we hebben geen geregistreed partnerschap alleen een samenlevingscontract.
 en ik vind mijn vriend zo puberaal klinken, net of we 18 zijn en 1 maand verkering hebben.vandaar
gr anneloes

Terug
Bovenaan