Erkenning

A

Anoniem

Guest
Ja meiden , de vader van de kids is in beeld en blijft hameren op het erkennen van de kids.
Ik wil dat helemaal niet, omdat hij zo wisselend is in humeur en gedrag.
Dat ik geen behoefte heb aan steeds die confrontatie met hem als jij er straks evt niet meer mee te maken wil hebben.
Hoe pak ik dit toch aan? Ik wil dat ze mijn naam krijgen.
Ik negeer zijn gesprekken er over en heb zo iets van ik doe als of ik gek ben.
Ik moet toch akkoord gaan toch voor erkenning?
Nou moeilijk weer, want hij heeft zo iets als ik het erkennen niet toe staat dan wil hij er niks mee te maken hebben.
Maar de kids hebben wel recht op hun vader.
DILEMMA... Graag jullie advies.
Ik wil eigelijk zeggen naja dan zoek je t toch uit?

Gr Marielle

Meid, wat weer een troubles waar je weer gestresst door wordt....

Jij moet idd toestemming geven voor erkennen van de kindjes...
Dan kan je ook aangeven welke achternaam de kindjes krijgen.
Dus je kan de kindjes laten erkennen en ze wel jou achternaam geven.

Maar....ik weet het niet zeker, maar als hij zeggenschap over de kindjes wil dan moet hij dat aanvragen bij het kantongerecht en volgens mij kan hij dat dan al regelen met alleen de papieren waarin jij tekent voor erkenning maar dit weet ik niet zeker.

Als je het zeker weten wil, zal ik als ik jou was het gemeentehuis even bellen....

Ik snap dat je wil dat de kids recht hebben op hun vader...maar kan me hem ook wel voorstellen dat hij zijn kinderen wil erkennen als jij vindt dat de kinderen ook recht op hem hebben....

Moeilijk moeilijk moeilijk....het zal voor jou denk ik een mooie oplossing zijn dat hij zijn kids erkent..(dus ook mee betaald), je aangeeft dat ze jou achternaam dragen, en dat hij dan dus niet het gezag krijgt na de geboorte...
Dit is denk ik wat je wil maar daarvoor moet je echt ff op het gemeentehuis zijn...

Succes!!!!

Liefs Randy
mv Ninthe* 18-11-2006, Nova 21-5-2008, nu 8wk+2dgn

Tja, ik zou zeggen dat als hij het wil overwegen om niks met zijn kids te maken te willen.... Dan is hij ze ook niet waard! Hoe kan je als vader nu zoiets bedenken. In mijn ogen ben je dan dus geen vader, maar spermadonor! En tuurlijk hebben de kids recht op een vader, maar niet ten koste van alles. Met welke situatie jij akkoord kan gaan, kan niemand je vertellen. Moet je echt zelf beslissen.

Ik zou het erkennen zelf in ieder geval niet toestaan, en hij kan inderdaad niets beginnen als jij je handtekening niet zet! (als je wel laat erkennen, kun je trouwens alsnog zeggen dat je kids jouw achternaam krijgen hoor!)

succes met je beslissing!

Hoi Randy

Ja het gaat hem alleen om de achternaam meer niet, hij heeft geen behoefte aan gezag....
Flierfluiter.
Dus ja vandaar mijn mening van ach dan zoek je t maar uit.
Ik wil dat mijn kids mijn naam krijgen, omdat ik van hem gewoon niet op aan kan.
Ik laat t voorlopig zo en kijken of hij t ook laat rusten.

Bedankt voor je reactie.

Kus Marielle

Euh ja, je moet beide na de gemeente huis om het kind te erkennen. Daar kan je kiezen of je zijn of je eigen achternaam wil gebruiken.

Als je het niet wil, moet je dus bij aangifte van je kids "vader onbekent" invullen. Dan heeft hij geen rechten.

Kids hebben idd wel recht op hun vader das wel zo, maar als hij niet te vertrouwen enzo is en je kids daar eigenlijk niet wil hebben zou IK!! zorgen dat bij de gemeente niemand weet wie de vader is en zo hij "minder" rechten heeft.. Hij mag wel een dna test doen, die moet binnen 1 jaar gebeuren en de man moet altijd betalen. (ook al vraagt de vrouw dat aan)
Dan kan hij ook de recht krijgen om de kids te mogen zien en "hebben" voor het weekend of zelfs meer, want dit gaat dan via de rechter.

Moeilijk. Ik heb dus gekozen om onbekent bij aangifte in te vullen omdat ik niet wil dat mijn kids na hun vader moeten gaan terwijl ik helemaal geen contact heb met de vaders. Gelukkig heeft de vader van mijn zoon niet binnen een jaar gereageerd nu hopen dat de vader van de volgende UK hetzelfde doet.

Dit is wat ik trouwens heb begrepen van dit alles. Dit was dus bijna 3 jaar geleden. Ik weet nu wel dat ze echt proberen de vaders naam te achterhalen bij de gemeente als je dus echt niet wilt moet je sterk in je schoenen staan en echt blijven zeggen dat je de vader niet kent. Weet niet wanneer ze dit willen invoeren.

Opgroeien zonder vader gebeurt ook als de relatie mis gaat enz. dan missen de kids hun vader echt. Bij mij hebben ze nooit een vader gekent dus missen ze die niet echt. Wel weet mijn zoon die 2 is dondersgoed dat hij geen papa heeft. Hij zegt dan ik heb lekker een mama en een opa... hihihi

zeg dat haha fijn dat jullie zo mee denken...
Ja joh mannen haha hopelijk kan ik dat hier zeggen...
Hahah naja nu gewoon een hele leuke tegen t lijf lopen.
Hahaha

Beste Marielle,

Zoals ik uit je eerdere posts heb begrepen wilde hij eerst niets met de kids te maken hebben, en nu ineens wel.
Persoonlijk zou ik als ik in zo'n situatie zou zitten en hij het alleen zou doen zodat ze zijn achternaam krijgen het niet doen.
En volgens mij vergeet hij een heleboel dingen die bij erkenning komen kijken. Want erkenning betekend dat hij ook verantwoordelijk is voor zijn daden en dat hij dus alimentatie zou moeten betalen. Ook als hij er even geen "zin" in heeft, zelfs als hij ze eigenlijk nooit ziet!!!
Volgens mij is het jouw keus welke achternaam de kinderen krijgen, want jij kan beslissen of je accoord gaat.
Als ik jou was zou ik eerst gaan googlen op erkenning en erachter komen wat jouw en zijn rechten en plichten zijn bij erkenning. Zodra je daar wijzer van bent geworden met hem het gesprek erover aan gaan, vnl over het feit dat het meer inhoud dan alleen een achternaam. Want als je er juist niets over zegt en het is zoals Josh het neerzet en hij dus een dna test laat uitvoeren kan hij dat eventueel tegen je gebruiken onder het mum van dit heb je opzettelijk verzwegen oid.

Welke keuze je ook maakt, zorg dat het jouw keuze is, dat je er volledig achterstaat. Je komt op mij over als een vrouw die stevig in haar schoenen staat en die goede steun aan haar familie heeft!!!!
Ik wens je veel succes!

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan