Hoi Mariëlle,
Wat een beslissing, lastig hoor, ik sluit me bij bovenstaande aan: zoek goed uit wat de rechten en plichten zijn. En die achternaam kan idd. ook anders volgens mij!
Wat ik je nog wil meegeven is dat je misschien nu een beetje op 'rare' voet staat met de vader, maar dat dat misschien in de toekomst wel kan veranderen. Wie weet zien jullie het toch samen wel zitten om een gezinnetje te vormen, als er kindjes in het spel zijn (dan schijn je toch wel te veranderen).
Je hebt toch wel iets met die jongen, anders had je niet zwanger van hem geworden, en hij ook met jou. Het is een beslissing voor het leven die je nu maakt. Ook over 16 jaar, als de kinderen 15 zijn, zijn ze al dan niet erkend en hebben ze al dan niet hun vader in hun leven.
Ik denk dat je er in ieder geval samen goed over moet praten, en dan verder dan het hier en nu, en verder dan 'gekibbel' als ik het zo mag zeggen. Probeer eens over 'hoe zien jullie het over 10 jaar' te praten en laat alle moeilijke punten (zoals achternaam) dan even zijdelings liggen.
Ik hoop dat jullie er samen toch zo uit komen dat het voor jullie beiden én voor de kinderen een positief geheel wordt. Hoe dat dan ook vormgegeven wordt.
gr.
Wenser