Erkenning

Ook als hij je kind erkent, mogen de kindjes op jou achternaam gezet worden, bij erkenning heb je volgens mij alleen de plichten nog maar (alimentatie) wil hij de kinderen ook zien, dan moet hij volgens mij een rechtzaak aanspannen, hoewel die volgens horen zeggen wel heel vaak gewonnen word.
Ik ben ook een alleenstaande mama en ben het ook allemaal aan het uitzoeken.

Hoi Mariëlle,

Wat een beslissing, lastig hoor, ik sluit me bij bovenstaande aan: zoek goed uit wat de rechten en plichten zijn. En die achternaam kan idd. ook anders volgens mij!

Wat ik je nog wil meegeven is dat je misschien nu een beetje op 'rare' voet staat met de vader, maar dat dat misschien in de toekomst wel kan veranderen. Wie weet zien jullie het toch samen wel zitten om een gezinnetje te vormen, als er kindjes in het spel zijn (dan schijn je toch wel te veranderen).

Je hebt toch wel iets met die jongen, anders had je niet zwanger van hem geworden, en hij ook met jou. Het is een beslissing voor het leven die je nu maakt. Ook over 16 jaar, als de kinderen 15 zijn, zijn ze al dan niet erkend en hebben ze al dan niet hun vader in hun leven.

Ik denk dat je er in ieder geval samen goed over moet praten, en dan verder dan het hier en nu, en verder dan 'gekibbel' als ik het zo mag zeggen. Probeer eens over 'hoe zien jullie het over 10 jaar' te praten en laat alle moeilijke punten (zoals achternaam) dan even zijdelings liggen.

Ik hoop dat jullie er samen toch zo uit komen dat het voor jullie beiden én voor de kinderen een positief geheel wordt. Hoe dat dan ook vormgegeven wordt.

gr.
Wenser

Euh wenser, niet alle evt relaties zijn te "redden" . Snap niet goed waarom er altijd mensen zijn die dit altijd zeggen. Ik ga echt niet met de vader van mij toekomste 2de kindje of de vader van mijn eerste toch een relatie samen proberen omdat er een kindje komt??? Dacht het niet.

Er bestaan vele soorten "relatie's" van alleen seks partner tot wat jij wenser waarscheinlijk hebt. Mijn kindjes zijn van een eenmalige iets geweest, wel veilig gedaan maar van alle voorzorgmaatregelen is niks 100% veilig. En ik ben echt niet iemand die dat vaak doet. Heb alleen "pech" dat ik dan zwanger ben geworden.

En wat marielle schrijft is het echt een flierefluiter en zo'n iemand wil je echt geen relatie hebben zoals jij die met jou man hebt. Dat gaat gewoon niet lukken en kost allemaal teveel energie en gaat altijd ten koste van de kinderen.

Sorry dat ik dit moet zeggen, maar snap het gewoon niet waarom andere dat steeds zeggen??

hoi,
ik weet niet hoe oud de kids zijn en hoe de situatie afgelopen jaren er uit zag.
maar ik ga er van uit dat je voor kids gekozen hebt, samen of alleen.
nu is hij in beeld en het zijn ook zijn kids.
vaders hebben ook rechten. als jij hem laat erkennen maar met behoud van jouw naam kan hij laten zien of hij echt de goede vader is. en kan je ook voor alimentatie bij hem terecht als hij jullie verlaat toch?
en als hij echt een "slechte"man is en niet te vertrouwen dan vraag ik me af waarom hij nu in beeld is?
daarnaast gaat het hier vooral om de rechten van de kids vind ik. die hebben recht op een vader, op te weten wie hun vader is en die te zien. als hij niet heel betrouwbaar is dan kun je goede afspraken maken. desnoods zwart op wit met evt hulp van anderen.
succes, maar onthoud het gaat niet om wat jij alleen wilt, je kiest ook voor de kids

Hoi lieve mensen

Ik ben harstikke blij met jullie reacties, en in elke reactie zit wat.'
Ik moet er de tijd voor nemen om er over na te denken.
Ik kom er wel uit ....Bedankt

Kus marielle

Hoi Josh,
Ik ben idd. wel één van de gelukkigen die al jaren samenwoont en getrouwd is met de toekomstige papa en weet ook dat ik daar heel blij mee mag zijn.
Ik begrijp wel dat niet alle relaties te redden zijn, maar ik denk wel dat het eerlijk is tegenover je kinderen om te praten over meer dan een achternaam. Ik ben het met Sweetwicca eens; het is wel de vader en je hebt allebei verantwoordelijkheden én rechten. En het gesprek moet veel meer daarover gaan dan over de achternaam, denk ik. Ik heb best wel wat gescheiden/alleenstaande vriendinnen en weet hoe moeizaam dat soms gaat. Maar de kinderen hebben wel contact met allebei de ouders en vaak springt de vader ook financieel bij.

In mijn berichtje geef ik ook aan dat ik vooral hoop dat er een oplossing komt die voor iedereen goed is, hoe dat dan ook vormgegeven wordt, dus dat hoeft niet perse een relatie te zijn.

gr.
Wenser

Hoi Wenser

Ik snap je reactie, het gaat mij niet om alleen de achternaam maar hem wel.
Ik wil er over praten maar hij niet.
Dus ik denk dat ik in deze voor me kindjes moet kiezen.
Ik zal me nooit negatief uitlaten over hun vader, das niet eerlijk.
Verder moet ik zien hoe t loopt.

Gr Marielle

Dat is een ander verhaal, als je er niniet eens samen over kunt praten. Jammer hoor, dat hij zo voor zijnh verantwoordleijkheden wegloopt en jou achterlaat met een mooi cadeau maar ook met de zorgen en zo die daarmee gepaard gaan.
Veel sterkte hoor.

gr.
Wenser
ps. wel fijn dat je om je heen veel steun vindt.

Terug
Bovenaan