Ervaren ladies hellup; tempen??

A

Anoniem

Guest
Hoi!
ik lees regelmatig van jullie wat over tempen, ik weet dat je dan kunt peilen wanneer je vruchtbare dagen zijn of zo, maar graag wat meer info?
hoe meet je dat, wat voor meter en waar tempen?? en vanaf wanneer?
alvast bedankt!
x zuus

Haai Zuus,

Ik raad je aan om vanaf je eerste ongesteldheidsdag je temp iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip in bed, of direct nadat je uit bed stapt op te nemen. Je weet dan je lage temp (bij mij is die ongeveer 36,3)  Sommige mensen brengen dat ding anaal in, maar da's niet mijn ding. Ik stap iedere ochtend uit bed, loop naar het toilet, steek de thermometer in m'n mond ipv kont .
Schrijf in je agenda (of gebruik excel als je daar handig mee bent), hoe laat je je temp hebt opgenomen en wat je temp is. Na je eisprong gaat je temp omhoog (bij mij ongeveer 36,8) en als het goed is blijft deze hoog. Als je ongie wordt, dan daalt je temp namelijk. Je zal zien dat na een paar maanden doorhebt wanneer je eisprong is geweest.
Als je nog vragen hebt, laat het ff weten.
Succes!

Groetje van een muisje.

O ja, regelmaat is de kunst! Je temp wisselt als je bijvoorbeeld laat naar bed bent gegaan of een paar borrels hebt gedronken. Of tot laat hebt uitgeslapen.

Thnx, maar paar maanden?!dan hoop ik zwanger te zijn!
dus moment dat je temp hoger wordt begint je eisprong?
x

euh...

eigenlijk is het zo dat als je temperatuur hoger word met gemiddeld 0,4 , je dan, of in iedergeval 12 tot 24 uur daarVOOR je eisprong hebt gehad.
temperaturen heeft dus alleen de mogelijkheid om te zien wanneer je eitje GEWEEST is zodat je de maand erna beter kunt mikken, mits je een regelmatige cyclus hebt, anders doe je het gewoon lekker de hele week, is zoizo een goed idee om in je week voor je eisprong het om de dag te doen. (en zeg tegen je mannetje dat hij geen handwerk verricht)

http://www.kindjeopkomst.nl  Rechts  staat een kolom met inloggen ledenhoekje tot en met verlies.
druk dan op zwanger worden.
je krijgt eronder ook weer een keuze menu, nu kies je alles over je cyclus. Echt heel handig!

groetjes esther

Ik sluit me ook bij esther aan....t is geen hulpmiddel om per mnd je vruchtbare dg te kijken (in die zin dat je klust als je temp hoog gaat...als je temp hoog wordt heb je idd je ei gehad en is t in principe te laat!)....t is vooral bedoeld om je cyclus onder de knie te krijgen (met name meiden die onregelmatige cyclus hebben). Na n paar mnd kun je dan als t goed is ongeveer zien wanneer je ei is, zodat je voortaan voor die cyclusdag aan de klus kunt.

Wel raadzaam is direct te tempen zodra je wakker bent. Zodra je opstaat verhoogd je temp namelijk. Zelfs n paar keer draaien in bed kan je temp beinvloeden. Ook is rectaal beter dan oraal tempen, aangezien er dan geen andere templuchten bij kunnen komen...

Succes!

hoi esther heb ff een vraagje aan je ik ben deze cyclus ook gestart met tempen en heb de eerst dagen een temp gehad van 36.3 toen daalde hij ineens naar 36.1 en 36.2 en vervolgens op dag 18 36.9 heb ik dus waarschijnlijk mijn ei gehad op dag 15 of 16? en nu is mijn temp. 36.5 en afwachten nu heb wel last van mijn tepels en krampen maar dat kan ook bij mijn ongi horen he mijn nod is als ik uit ga van dag 15 mijn ei of dag 16 dan is mijn nod rond 1aug. spannend hoor kan er nu toch weinig meer aan doen he!!!!!!!!! duimen en ik duim ook voor jullie allemaal liefs miranda

Terug
Bovenaan