Ervaring cb ovulatie testen

<p>Hallo allemaal ,</p><p>ik heb in februari mijn eerste miskraam gehad en ben in april weer ongesteld geworden , de ongesteldheid komt niet op gang maar heb al een paar dagen een negatieve test .. nu wil ik de ovulatie testen van cb gaan gebruiken , welke kan ik het beste gebruiken en moet dat iedere dag of kunnen die ook om de dag ? Ik hoor graag jullie ervaringen </p><p>veel liefs </p>
 
Ik heb ze ook gebruikt. 2 weken na me ongesteldheid ongeveer en toen idd iedere dag rond de zelfde tijd. De roze met de 2 dagen. De eerste maand gelijk zwanger ermee nadat ik gestopt was met pil. Maar 1x sex.gehad ook toen en was meteen raak
 
Ik deed vanaf een week voor de verwachte ovulatie dagelijks testen, en als de goedkope test donkerder werd, deed ik de dure smiley test van cb, want de goedkope werd nooit donker genoeg naar mijn idee. Dat gaf iig meer duidelijkheid.
 
Ja ik twijfel enorm om de roze of de ; dagen te pakken ( ben namelijk mega onregelmatig .. ik denk dat ik voor de roze ga als het bij jou ook zo heeft geholpen 
 
Ik begin met goedkope testen (action, sensitest) en als deze donkerder wordt doe ik 's ochtends een clearblue. Vorige ronde op dag 19 een smiley, nu op dag 24 nog geen smiley helaas! 
 
Ik gebruikte altijd die van sensitest maar vond de lijntjes helemaal niks. Nu sinds een paar maanden de CB roze en meestal op dag 19 een smiley. Ik wil nu ook beginnen met temperaturen want laatst ging het met de ovulatietest een beetje gek waardoor ik 2x heb moeten testen op 1 dag.
Ik adviseer je de paarse niet, want hoor vaak verwarring over en een kennis kreeg bij het testen maar geen knipperende or vaste smiley, want ze bleek al zwanger te zijn.
Succes meid?
 
Vraagje, hoop dat iemand hier me kan helpen :) Ik zit nu in mijn tweede ronde ovulatietesten (digitale test Clearblue) waarbij ik de eerste keer op dag 9 ben gestart met testen, op die dag testte ik een cirkel (lage vruchtbaarheid), dag 10 meteen een vaste smiley (piekvruchtbaarheid), dag 13 (want 11 en 12 niet getest vanwege die piek) zag ik een cirkel (dus vruchtbaarheid laag) en dag 14 t/m 19 weer een knipperende smiley (hoge vruchtbaarheid). Toen ben ik van ellende maar gestopt met testen, want vond die aanhoudende hoge vruchtbaarheid maar gek.. dag 26 werd ik vervolgens ongesteld. In de week van de piekvruchtbaar hebben we het overigens wel een aantal keer gedaan. 
Nu, in de tweede ronde, gebeurt precies hetzelfde. Begonnen met testen op dag 8 (lage vruchtbaarheid), daarna dag 9 meteen de piek, dag 10 en 11 om die reden niet getest, dag 12 weer lage vruchtbaarheid, en gisteren (dag 13) en vandaag (dag 14) die knipperende smiley, dus hoge vruchtbaarheid, weer.  Ik wil dingen graag begrijpen, en heb daarom al best wat gelezen over de hele (aanloop naar) de ovulatie. Ik heb het idee dat het "normaal" is dat het oploopt van hoge vruchtbaarheid naar uiteindelijk piekvruchtbaarheid en dat het daarna weer daalt. Kan iemand mij uitleggen waarom ik die aanloop niet heb, en of het logisch is dat je na je piek nog dagenlang "hoge vruchtbaarheid" krijgt te zien? Of is de vraag te lastig en moet ik 'm aan de dokter stellen, dat kan natuurlijk ook ;-)  Alvast bedankt! 
 
@maumau waarom blijf je testen na de smiley? Je kunt dan stoppen met testen want dan is je piek. 


tevens eens met @gebruiker, ik zou alleen de roze adviseren. 
 
Terug
Bovenaan