Ervaring cb ovulatie testen

@Liekee: Ja dat is gewoon stom, ik lees ook in de bijsluiter dat je na de piek kunt stoppen, maar ik ben zo'n controlfreak die dan benieuwd is hoe het er de dagen erna uitziet en nu ik heb gezien dat er na piek nog hoge vruchtbaarheid komt, ben ik dus totaal in de war. 
Wat zijn de voordelen van de roze test t.o.v. paars?
Dankje voor reageren trouwens!

Gemiddeld wordt je 14 dagen na de eisprong ongesteld. Afgaande van je eerste cyclus had je op cd12 dus een eisprong. Vaste smiley op CD10 klopt dan. Bij een vaste smiley springt je ei binnen 48 uur en dan klopt in jouw geval. 
je tweede cyclus had je op cd9 al een vaste smiley. Vermoedelijk is dan je eisprong op cd11 geweest en is je cyclus 25 dagen. 

ik heb verder geen Kennis en ervaring met de paarse testen maar je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van clearblue maar ik zou gewoon stoppen na de piek of goedkope dipsticks halen met lijntjes. 

Ik heb de roze nu 4 cyclus gebruikt en ik test dus ook tegen beter weten in Door.. ik heb steeds 3 dagen  een smiley (roze) kost een kapitaal ook steeds maar idd ik was ook benieuwd hoe het zat. 
Met die roze heb je dus niet dat knipperen dat scheelt weer  "onzekerheid" 

Deze cyclus heb ik er vooraf veel sticks (vanaf dag 9 gaan testen soms 2 per dag en posi op  dag 13) verpest omdat ik die cyclus ervoor ineens een korte cyclus had. 
Margoed ik heb gister mijn smiley gehad en dat was ook gelijk mijn laatste stick. Ik heb ook action er naast gedaan en heb gister ook wel echt mijn piek gehad. (Ook voelbaar) denk dat mijn ei ergens vandaag gesprongen is. Kan dus wel kloppen :)

@JlooJ Ah oke! De roze toont alleen een vaste smiley bij de piek en op andere momenten niets, als ik het goed begrijp?  Uit reacties die ik eerder las over de paarse ovulatietest, begreep ik dat het "de bedoeling" is dat je vanuit de knipperende smiley uiteindelijk bij de vaste smiley, je piek, belandt. Ik heb die opbouw dus helemaal niet; ik test tot nu toe uit het niets een vaste smiley op dag 8 en 9. @JlooJ @Liekee dat is dus niet gek ofzo?

Uh 8 en 9 is best vroeg volgens mij? Ik zit er ook niet helemaal in hoor heb alleen de roze gebruikt en ik voel mijn eisprong altijd dus kan dan ook gericht testen. Vanochtend nog getest?

Ik heb ook het idee dat dat eerder is dan gemiddeld maar aan de andere kant: iedere cyclus is anders natuurlijk. En die dag 8 en 9 waren dus de dagen dat ik een vaste smiley testte; de ovulatie zelf zal dan zo rond dag 10 en 11 zijn geweest. Ik had de laatste keer het idee dat ik pas wat in mijn onderbuik voelde op dag 12 en 13, maargoed wat zegt dat dan weer... 
Nee, ik heb niet meer getest na afgelopen zaterdag, eigenlijk een beetje n.a.v. de vraag van @Liekee waarom ik nog verder testte na de vaste smiley. Ik merk ook dat ik daar juist meer spanning van krijg.. daarom dus maar even geprobeerd los te laten. 
Wat voel jij als je je eisprong hebt? Is dat maar een paar uurtjes, of een dag? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen denk ik. Ik ken het gevoel wel van steekjes in mijn onderbuik, maar dat duurt vaak wel langer dan een dag?

En idd die roze knippert dus niet nee. Dat zijn lege rondjes en dan op de piek dag een smiley. Ik voel dan mijn Lies bij iedere stap. Hardlopen gaat echt niet en hoesten en lachen is een verschrikking. Heb letterlijk paar x tegen mensen gezegd . Oh laat me ff niet meer lachen ik ga kapot. Naja dat.. haha . De daadwerkelijke eisprong  voel ik ook niet. Heb zelf t idee dat dit het groeien van r eitje is . Ja wat je zegt zit wat in dat je dan pas bij Cd 11/12/13 de eisprong daadwerkelijk hebt . Pff irritant allemaal hè. Ik zit nu op ik denk 4dpo. Ovulatie was 9 mei gok ik. Nou ik denk zelf 8mei smiddags. Waarvan vrijdag een smiley en ook dat gevoel en dat was zaterdag middag weg

Hier heb ik deze maand ook voor het eerst de paarse ovulatietesten in huis gehaald. In januari na een goed half jaar positieve zwangerschapstesten (maar heel snel fout gelopen), half maart idem... en daarna 2 vreemde cyclussen. De vorige was slechts 24 dagen (terwijl anders 32-35). Geen idee dus wat of hoe nu voor deze ronde. Hopelijk kunnen de ovulatietesten ons wijzer maken.
Vandaag op dag 13 een eerste keer getest (volgens mijn 'lange' cyclus dus nog een paar dagen te gaan voor een eventuele eisprong), en inderdaad een lege cirkel.
Hoe gaan jullie "te werk" (haha, dat klinkt wel lekker onromantisch) bij een knipperende? Om de dag? En bij de vaste elke dag? Of gewoon verder dag om dag?

Terug
Bovenaan