Ervaring cb ovulatie testen

@Mie: Ik heb nog "maar" twee cyclussen getest met de paarse en daarin had ik geen opbouw van knipperende naar vaste smiley, maar na cirkel (op dag 8) meteen een vaste smiley op dag 9. Wij hadden vervolgens seks op diezelfde dag, en de dag erna. 
In de eerste testronde ben ik na die vaste smiley verder gaan testen, en zag toen dus nog dagenlang een knipperende smiley, wat ik vreemd vond (en nog steeds vind). Ik verwachtte dat je na je piekvruchtbaarheid geen hoge vruchtbaarheid meer zou testen. Omdat in de bijsluiter staat dat je na het zien van je piek kunt stoppen met testen en @Liekee hier dat nog eens benoemde, heb ik in mijn tweede testronde (deze maand dus) nog "maar" 2 dagen na de piekvruchtbaarheid getest. Toen zag ik eerst de cirkel, en daarna weer die knipperende smiley. Verwarrend vind ik dat ? Ik moet zeggen dat het me wat meer rust heeft gegeven om te stoppen met dat doortesten. 
 Hier kreeg ik als tip om de roze tests van Clearblue te gebruiken ipv de paarse. Schijnt voor minder verwarring te zorgen...
 
Ojee klinkt inderdaad verwarrend. En nog niet weinig geld ook... ik zal het nu deze cyclus met de paarse doen en dan zien om eventueel die roze in huis te halen!
 
Wel, ik had de ovulatietesten in huis gehaald omdat ik na 2 vroege miskramen vlak na mekaar, plots een cyclus had van 28 en daarna van 24 dagen. Ik kreeg er dus kop nog staart aan. Nu zit ik op dag 14... (wat dan precies toch opnieuw wijst op een kortere cyclus).
Inderdaad, zonder opbouw!
 
Ik heb deze cyclus voor t eerst de paarse gebruikt. Ik had altijd erg moeite met mn eisprong vinden. Ik vond de paarse echt een geweldige uitkomst voor mij persoonlijk. Ik kreeg 5 dagen een knipperende smiley, dag 6 een vaste. Ik deed sochtends de CB en eind van de middag sensitest. Bij sensitest kreeg ik pas op dag 7 een hele duidelijke streep en dat was de dag dat mijn eisprong begin van de avond was. (Ik voel m ook altijd) Als ik mijn paarse CB niet had had gehad was ik dus veeeel te laat geweest.
Wij hebben vanaf t moment van de knipper smiley t om de dag gezellig gemaakt en in de ochtend van de 2e vaste smiley. (Ivm omstandigheden kon het niet de avond van de vaste smiley, dat had anders wel mn voorkeur gehad).
Ik voel in de dagen naar mij eisprong toe een opbouw qua steekjes in mn baarmoeder, meestal richting 1 specifieke kant (links of rechts).
Op de dag van de eisprong zelf ga ik echt stuk in de laatste uren ernaar toe. Als hij gesprongen is, is de pijn weer weg dus het is echt de rijping ervan. Wat ik je kan aanraden als je telkens korte cyclussen hebt en al vroeg je eisprong hebt om vanaf de eerste dag na je ongesteldheid te gaan testen. Hopelijk vind je dan wel de opbouw van knipper naar vast.
Succes!!
 
Nu ben ik helemaal het noorden kwijt... Wel iets gedaan wat je niet hoort te doen, maar bon :)
- Dinsdagmorgen dus meteen de vaste smiley.
- Donderdag dacht ik, ik wil nu wel eens zien of die dan nu weg is. Ja, wat normaal is dan veronderstel ik.
- Vanmorgen sta ik precies wat 'raar' op, ik voelde me niet zo lekker (nochtans sinds lang goed en voldoende geslapen), en in doe om 1 of andere reden weer een ovulatietest. Daar is die vaste smiley weer!
Geen idee wat ik hiervan moet denken? Hebben jullie een idee?
 
 
@Mie: ja wat gek! Ik zou daar dus ook van in de war raken. Ik kan me niet voorstellen dat je LH piek 4/5 dagen duurt? Ik hoop dat iemand anders er misschien nog iets zinnigs over te zeggen heeft?
Zelf ben ik donderdag weer ongesteld geworden (ik heb nu 2 rondes de ovulatietests gebruikt). Hopelijk deze ronde meer geluk, maar ik probeer mijn verwachtingen een beetje te temperen...
 
 
Terug
Bovenaan