Ervaring hsg!?

<p>Hallo,</p><p>ik zou graag wat ervaringen horen over het hsg onderzoek.</p><p>mijn vriend en ik zijn nu 14 rondes en 1 jaar en 3 maanden bezig om onze wens in vervulling te laten gaan. Na een jaar naar de dokter gestopt en bij de gynaecoloog zagen ze al snel iets aan mijn eileider. Hydrosalpinx rechts.</p><p>Nu ben ik aan het afwachten tot mijn menstruatie op komt. Dit verwacht ik eind van deze week... dit weet ik niet zeker omdat mijn cyclussen erg verschillend zijn.</p><p>de arts raden me ook aan om met hormonen te starten ivm mijn wisselende cyclussen. Dit wilde ik nog even uitstellen maar toch twijfel ik er nu over om ook hiermee te starten na de hsg. </p><p>Ik zou graag wat ervaringen horen en wat denken jullie over de hormonen??</p><p> </p><p>groetejs </p>

Hi Vogeltje,

Ik heb ook het HSG onderzoek gehad en vond het juist enorm meevallen! De Gynaecoloog had me vooraf meer bang gemaakt dan nodig. Ja het is even vervelend maar het duurt maar hee kort en bevallen lijkt me een veel pijnlijkere ervaring.
Wij waren ook ruim een jaar bezig en na het HSG was ik gelijk zwanger! Nu al 38 weken:) Dus bij ons heeft het zeker geholpen. Maar dat is uiteraard ook weer voor iedereen verschillend maar ik zou zeker niet tegen het onderzoek opzien. Het duurt ook maar heel kort.
Succes, ik hoop dat het voor jullie ook tot een postief resultaat leidt!!

Ohh ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Ik heb 30 oktober een HSG. Ik heb naproxen gekregen en moet ik vooraf innemen. 
Onverklaarbare onvruchtbaarheid dus dit is het laatste wat de gynaecoloog wil doen voordat we met IUI starten. Bloed, zaad, etc is allemaal prima in orde bij ons. Maar wel al 15 rondes bezig. 
Ik heb gelezen dat een HSG echt wel pijnlijk kan zijn...... brrrrr

[quote quote=10253196]@Gebruiker10136781, kwam er bij jou ook iets uit de HSG? Of waren je eileiders al wel doorgankelijk en door de HSG alleen een keertje extra geolied? Dat maakt namelijk waarschijnlijk wel verschil. [/quote]

Ben ik ook nieuwsgierig naar!!!

Sorry had ik inderdaad even erbij moeten vermelden! Mijn eileiders bleken tijdens het HSG inderdaad wél doorgankelijk, dus dat kan wellicht wel het verschil maken hoe je het onderzoek ervaart.
De reden bij ons voor een hsg was ook dat ze geen directe reden konden vinden waarom zwanger worden niet lukte (alle andere onderzoeken waren goed) en dan wil de HSG nog wel eens helpen om de boel even goed door te olieën. 
Succes Tulpje&Vogeltje en inderdaad naproxen (Aleve Feminax) van te voren nemen en voor ogen houden dat het echt een heel kort onderzoek is! zet hem op!

Bedankt voor jullie reacties... ik vind het echt fijn Om verschillende verhalen te lezen en zie er erg tegenop. 
Hoe was je operatie verlopen en je herstel hiervan? Ben ik ook erg beneiuwd naar. Had je ook al meteen de uitslag gekregen van de hsg of moest je daarooor terug komen?? 

Groetjes 

Gebruiker10136781 Dankje, jouw ervaring geeft mij weer een beetje hoop! 
ElsieJoy Wat een verhaal zeg! Bedankt voor het delen! En geniet lekker van je zwangerschap!!!! 

Inderdaad een lang verhaal maar wat fijn om het te lezen.. en wat fijn dat het daarna meteen raak was voor jullie. 
Ik heb er stiekem ook wel een beetje zin in maar dan gewoon omdat ik eens wat meer duidelijkheid wil.
benieuwd als ik uiteindelijk ook een operatie nodig ga hebben... dit hoor je wel vaak vind ik als het echt om een hydrosalpinx gaat. 
Zal ik je op de hoogte houden?? Hopelijk komt mijn menstruatie snel op gang ??

Terug
Bovenaan