Hi Allemaal!
Wat fijn om al jullie verhalen te lezen. Zelf heb ik eind vorige week mijn HSG gehad. Ik zal hieronder mijn ervaring delen. Ik snap je gevoel als andere delen dat ze zwanger zijn Vogeltje! Toen wij net wilde starten met proberen (mijn wens was al langer maar nijn man was er nog niet klaar voor, dat was ook even een moeilijke periode) vertelde mijn zusje dat zij zwanger was. Ik was uiteraard heel blij voor haar maar wilde het zelf ook zo graag, had gehoopt dat wij de eerste zouden zijn die mijn ouder opa en oma maakte. Was echt even een klap in mijn gezicht. Ik hoopte toen dat wij snel mochten volgen. Maar eind vorige week is mijn zusje bevallen en ik heb een HSG onderzoek moeten doen?
Wat betreft het onderzoek:
Was erg zenuwachtig na alle verhalen. Maar probeerde het toch op me af te laten komen.
Eendebek viel mee. Koud en voelde beetje scherp. Maar is prima te doen.
Balonnetje in brengen gaf wel wat druk. Lichte druk op mn baarmoeder. Maar niet iets om van wakker te liggen.
Vloestof doorspuiten. Nou toen wist ik het even niet meer, dat deed erg veel pijn! Vooral ook omdat je in zo een ongemakkelijk positie ligt en niet kunt bewegen. Even een traantje moeten laten toen het voorbij pas. Wat bloedverlies gehad gedurende die dag. En dag er na ook minimaal. Voor mij was de pijn ook meteen weg na de behandeling, geen na pijn. Ik heb op advies van de gynaecoloog 2 paracetamol de nacht voor de behandeling genomen en 2 paracetamol 2uur voor de behandeling. Wellicht heeft dat geholpen met de napijn. Maar het hielp mij iig niet met de pijn tijdens het spuiten. Ook hier werd aangegeven dat er een verhoogde kans op vruchtbaarheid is om dat het contrastvloeistof die zij gebruiken op oliebasis is. Hier is onderzoek naar gedaan en zou idd helpen itt contrastvloeistof op waterbasis.
Vandaag mijn laatste vruchtbare dag.