Ervaring infacol

@deeem: wanneer bij onze kleine man de krampjes het ergst zijn helpt echt helemaal niks. Heel vervelend, vooral voor hem. Op het moment dat de krampjes minder worden ( vaak na een scheetje ofzo ) dan wordt hij wel rustiger van op de buik op je arm liggen, over zijn rug wrijven of proberen te helpen te lucht naar beneden te helpen.. 
@gebruiker10054521: ik heb gelezen dat sabsimplex hetzelfde middeel bevat als infacol, en ers onderzoek geweest waarbij dit middel net zo goed leek te werken als een placebo, ala infacol niets uithaalt zal sabsimplex dat ook niet doen ben ik bang.  op het moment dat de krampjes her ergst zijn is hij echt ontroostbaar. Gebeurt altijd halverwege de fles of midden in de nacht. Wanneer het langzaam wegtrekt dan zet ik een sfeerlampje aan dat van kleur wisselt, dat vindt hij zo fascinerend dat het wel wat afleiding geeft. Ik kan dan ondertussen een beetje masseren. 
@suzanne vanD: ik las inderdaad ook over cinebaby, misschien maar eens proberen. Ben benieuwd of het bij jullie gaat werken! 

@mvtm: ik geef flesvoeding. Ik zal het even onthouden. Ook over kunstvoeding heb ik gelezen dat er geen enkel onderzoek bevestigd dat het zou helpen tegen darmkrampjes, maar alles valt te proberen! Eerst maar eens vsm proberen en anders is dit ook nog een optie. 

Infacol lijkt bij ons ook niet zoveel te doen. Van Omneo werden de krampjes onhoudbaar. Heb huilend op de bank gezeten met onze meid... het is echt heel rottig, maar heel veel kan je niet doen :( Wat bij ons soms hielp was haar een beetje ‘dubbelvouwen’. Dus haar beentjes richting haar bovenlijf duwen. Als een soort banaantje. Veel sterkte!

@kl-e: ik heb t idee dat de piek bij ons nu al is, hij is 5 weken. Als het nog erger wordt heb ik echt medelijden met hem! Elk scheetje kan hem laten huilen, of eigenlijk niet huilen maar echt krijsen! 
Ik weet dat het erbij hoort, maar zo zielig dat hij zo'n pijn heeft!

@newmomL: als ik dit lees denk ik ook weer , we slaan ons er gewoon doorheen, niet teveel proberen dab maar, want nog erger dan zit ik denk ik ook met hem mee te huien van medelijden.. dat opvouwen doe ik eigenlijk altijd al, maar als hij zich zo overstrekt is dat somscwel heel moeilijk! Hij slaapt al ingebakert, deels omdat hij onrustig slaapt en zichzelf dan wakker slaat, maar ook omdat het de kramp zou kunnen verminderen..

Ze zijn inderdaad echt supersterk! Onze meid slaapt ook ingebakerd, helpt haar gelukkig een beetje. Ze is inmiddels 11 weken en het gaat nu steeds wat beter. Toen de krampjes begonnen was ze 2 weken en dacht ik dat ik er niet doorheen zou komen (zat ook nog vol in de hormonen toen, haha), maar er komt een eind aan! Niet té veel wisselen qua voeding idd, want dat helpt lang niet altijd helaas...

Wij hebben infacol gebruikt ook  ivm enorme krampen. Dit leek  heel eventjes  te helpen.  Maar zoals ik hoorde van het consultatiebureau  doet het eigenlijk  niks.
Wij lopen  bij een osteo paat en zijn overgestapt  op nutrilon omneo voeding  op advies ook van het consultatiebureau  want mijn zoontje  schreeuwt het soms uren uit van de pijn. Ook tijdens de voeding moest die constant  huilen .  En laat heel veel scheetjes. Tot nu toe gaat het  al 2 dagen stukken beter.  Hij heeft tot nu toe eventjes 5 minuten naar zn voeding  gehuild  om krampjes en verder nog niks. 
Maar misschien ook iets om te proberen ? 

Bij ons werkte infacol goed tegen de krampjes, maar ook niet altijd. Ik ben erachter gekomen dat het deels een kwestie is van uitzitten (wordt vanaf 10 weekjes een stuk minder en vanaf 3 maanden is het zo goed als over). Maar wat bij ons ook werkte was fietsen met de beentjes en met de beentjes duwen zodat het gas eruit kon en hij vond het heel fijn om bij ons op de borst te liggen. Ik merk wel dat iedereen andere methodes hanteert. Het is zo zielig om je kleintje zo te zien. Sterkte ermee!

Hoi hoi,
Infacol is leuk als je het maar 1 keer per dag nodig bent.
Het is niet verteerbaar en word dus onverteerd weer uitgescheiden... juist... via de ontlasting. En dat is nu net het probleem, het kan helpen tegen darmkrampen maar ze kunnen er ook door veroorzaakt worden omdat de Infacol onstipatie kan veroorzaken.
Zou eens geen Infacol meer geven en kijken hoe het gaat.
Ik weet hoe vervelend krampjes zijn, onze oudste stond ook stijf van de kramp. 
Heel veel succes!
Groetjes Siska.

Terug
Bovenaan