Ervaring kdv

Goedenavond dames,

Vanmorgen voor intake bij het kdv geweest.
Ik had er veel zin in, 19 dec gaat onze zoon er 2 dagen pw heen.
Echter vond ik het tegenvallen. De leidsters lijken aardig, maar vond het er onhygienisch, erg druk en klein. Heb er geen lekker gevoel bij. Volgende week een wendag, hopelijk krijg ik dan een beter gevoel. Mijn man vindt het allemaal prima eruitzien..

Wat zijn jullie ervaringen? Ze werken hier niet met slofjes, slaapgedeelte lijkt op een gevangenis en waar de bakjes voor de kindjes staan worden ze ook verschoond....

Ik merk dat ik hygiene ook belangrijker ben gaan vinden dan voorheen. Ook bij het cb bijvoorbeeld vind ik het snel vies.

Maar voor het kdv probeer ik me daarboverheen te zetten, is ook goed voor de weerstand als het niet superschoon is.

Ben ook op intake geweest, dat kdv zit in nieuwbouw dus is ruim, licht en heel schoon. Ik was er ook op vrijdag, dus er waren bijna geen kinderen. Het enige dat ik vond tegenvallen: de slaapkamertjes waren ijskoud en ze krijgen maar dunne slaapzakjes van daar aan. En ze krijgen hun flesje niet op schoot maar in een wippertje.

Ik hoop dat we snel plek krijgen bij het antroposofische kdv, daar heerst meer rust en warmte denk ik.

hmm.. ik was ook niet heel tevreden over het kdv. Ik vind die slaapzaaltjes ook niet alles, vooral omdat ze aan een andere groep zitten. Daarnaast laten ze de baby's vaak slapen in de box of een wipstoeltje. Ik heb aangegeven dat ik niet wil dat ze in een wipstoeltje slaapt. Ze is nu pas 2 dagen geweest en heeft niet zo goed gedronken daar. Dat terwijl ze thuis nooit moeite heeft met de fles leegdrinken dus waar ligt dat aan?? Ik denk dan dat ze te lang heeft liggen huilen en te moe is waardoor ze niet meer wil...

Herkenbaar ... Het drinken komt ook van de indrukken hoor dat is ff anders dan thuis

Zeg inderdaad wat je niet wilt mbt voeden en slapen
Wij gaan naar een ander kdv dan met de eerste
Dit omdat ze hier meer buiten komen
Wij hebben dinsdag een intake
Spannend ben al wel langs gelopen en heb er een dubbel gevoel bij

De oudste is eens een dag naar een super mooie kdv geweest omdat ik twijfelde over degene waar hij zat
Maar daar haalde ik hem op en had hij de hele dag liggen huilen en nu mag hij onder een tafel ... Dus hoe het er uit ziet zegt niet alles

Hygiëne is wel belangrijk bij de baby's moesten wij wel slofjes aan omdat ze kruipen en dat vind ik nu ook wel belangrijk
Slapen is echt overal als een gevangenis zielig hè opgestapeld naast elkaar ...

Maar onze oudste nu bijna 5 heeft het er nog steeds over hoe leuk het was

Hoi hoi,

Mijn dochtertje gaat straks niet naar een kdv maar ik werk er zelf (op een babygroep) dus spreek wel uit ervaring van die kant. Er is zoveel verschil in wijze van werken merk ik alweer.

Geef inderdaad vooral aan wat je niet wilt! Slapen in wippertjes ofzo vind ik bijvoorbeeld ook niet kunnen, het gebeurd bij ons echt wel eens maar dan leggen wij het kindje over in een bedje. Die 'gevangenissen' of 'konijnenhokken' ik ben hjet er helemaal mee eens maarja dat is gewoon een kwestie van ruimtebesparing natuurlijk. Als je vind dat het er te koud is kun je misschien zelf een warmere slaapzak meegeven?
Bij ons staan de bakjes van de kinderen ook in de verschoonruimte maar ik zie daar het probleem niet van, bij ons staat er ook veel op de kinderkamer.

Laat vooral weten wat je voelt en vind, als je je mond erover houdt kunnen ze ook niet proberen er iets aan te veranderen. Ik merk het zelf dat ik het heel vervelend vind om zoiets dan achteraf te horen.. Het blijft toch erg moeilijk, veel kinderen en veel te doen en tegelijkertijd zo goed en liefdevol voor de kinderen te zorgen. Maar er zijn zoveel dingen die gedaan moeten worden..

Mijn oudste gaat al vanaf 3 maanden naar het kdv en Joris gaat vanaf januari ook. In het begin vond ik het er ook druk en was ik het ook niet altijd eens met hoe het er ging, maar nu ben ik heel tevreden. Thomas (de oudste) heeft het er super naar de zin. De slaapvertrekken zijn bij ieder kinderdagverblijf ongezellig, maar dat is nou eenmaal zo. Ik geef altijd zelf een slaapzakje mee en thuis is hij overdag ook altijd minder warm aangekleed in bed dan 's nachts. In de beginperiode heeft Thomas eventjes moeten wennen. Thuis kreeg hij natuurlijk altijd alles wanneer het zijn tijd was, op een kdv moeten ze soms eventjes wachten, maar dat is helemaal niet erg. Kinderen pikken dat snel op. Ik vind het helemaal niet erg als de baby zonder slofjes ligt. Thuis heeft hij ook alleen maar sokjes aan en er is daar vloerverwarming, dus dat komt wel goed. En Thomas trekt sokken en schoenen per definitie uit als hij ergens 5 minuten zit... Joris gaat straks wel naar de babygroep, ik vind dat zelf prettiger als een verticale groep als ze nog heel klein zijn. In die groep is de verschoningsruimte in dezelfde ruimte als het spelen en de bakjes met de spulletjes, maar het is altijd fris, dus ik zie het probleem daarvan niet. Kortom, ik ben erg tevreden. Ja, het gaat er niet zoals thuis, maar dat vind ik helemaal niet erg.

@esk ik bedoelde slofjes voor over de schoenen van de papa's en mama's ... Wil inderdaad wel eens zien dat kindjes ze langer dan een half uur aanhouden hihi

En wat gaabiej zegt praat erover. Bij ons stonden ze er echt voor open en willen best met dingen rekening houden.

Kritisch zijn is ook altijd goed want tja het gaat wel om je kleintje .... Maar wij waren erg blij met de bigmama op de groep eaar hij zo lekker bij op schoot kon liggen en wat wij thuis ook deden.. :)

Was je er vooraf niet geweest?
Wij brengen Daan naar het kdv en zij zijn in maart 2011 geopend en het is heel hygiënisch. ALs ouder zijn moet je sloffen aan als je binnen komt en kindjes ook..

Ik ben benieuwd hoe Daan het er gaat vinden, hoe hij daar slaapt/drinkt.. Ze doen ook veel indrukken op natuurlijk hè!!

Terug
Bovenaan