Ervaring kdv

Nee ik was er nog niet geweest, wist pas sinds 2 weken dat hij daar terecht kon, stond een wachtlijst van een jaar.

Maargoed, bedankt voor alle tips en idd ik ga er nog wel even over praten daar. Voelt na een nachtje slapen nog steeds niet helemaal lekker, maar die slofjes ga ik zeker aanprijzen, want vind dat echt niet kunnen.
Ga ook zelf een slaapzakje meenemen.
Maar idd: als onze zoon het er maar prettig vindt, dat is het belangrijkste! Ben benieuwd.

Ik heb maandag intake gesprek bij het KDV. Ben benieuwd, ik ben er al wel eens geweest om te kijken en het zag er prima uit. Ik weet niet of ze slofjes hebben, heb ik toen niet op gelet maar dat zal ik maandag zien. Ze hebben wel veel buitenspeelruimte en ook wat konijnen, kippen en schapen, dus dat is wel leuk voor de kids! Ik zie het echt nog niet zitten om weer aan het werk te gaan en Faron weg te brengen maar ik denk dat je er gewoon even doorheen moet...

Ik vind dat met die sloffen eerlijk gezegd wel ver gaan. Thuis kruipt onze kleine toch ook over de grond waar wij overheen lopen? Gewoon de handjes wat vaker wassen en dan is het wat mij betreft ok. Als hij buiten in de zandbak speelt wordt hij ook vies. In ons kdv wordt er iedere avond gedweild, dat vind ik al prima, dan hoeven er echt geen slofjes bij.

nou succes allemaal he van de week met de intakes.... soms veranderd wat je belangrijk vind ook als de kleine er echt is... tja dat doet ouder (papa mama)-worden met je ;-)

Gister sprak ik mn nichtje en die heeft haar kinderen op een kdv boerderij achtig, bij ons in de buurt.
Ik ga daar even rondneuzen, de website ziet er iig erg leuk uit. Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal.

Hier net als Gaabiej ervaring met het werken op een kdv. Het ligt vaak ook aan op welke dagen je op een kdv gaat kijken, zo is het op de meeste kdv's (in mijn regio) op de woensdag en vrijdag een stuk rustiger. Ook ligt het eraan of het om een horizontale (1 vaste leeftijdsgroep) of verticale (0-4 jaar) groep gaat. Ikzelf vind horizontale groepen fijner. Dan zijn ze dus met alleen maar baby's bezig en hoeft er ondertussen niet omgekeken te worden naar wat een peuter aan het doen is. Peuters gaan toch ook wat onvoorzichtiger met baby's om en uit ervaring zou ik mijn baby daar dan niet met een gerust hart achterlaten (maar dat is ieder voor zich natuurlijk). Er is een vast aantal leidsters op een bepaald aantal kinderen aanwezig, da's verplicht, en ook op een bepaald minimum aan ruimte. Ik snap dat het toch wat druk kan lijken.. Maar ik ga ervan uit dat die grens niet wordt overschreden. Ook weet ik niet beter dan dat er in de meeste gevallen wel met slofjes wordt gewerkt, inderdaad o.a. voor de hygiëne (ook voor de ouders van die hoesjes). Slaapgedeelte lijkt inderdaad op kooitjes die gestapeld en dicht op elkaar staan maar inderdaad... ruimtebesparing. Al moet ik zeggen dat ik nooit heb meegemaakt dat een kind daar last van heeft, die groeien er in mee dus jij als ouder zal er meer last van hebben haha. Het is inderdaad wel een stuk kouder, maar bedenk ook wat er in een ruimte gebeurt waar bijv. 8 kindjes dicht op elkaar liggen te slapen, ademen en zweten. Dan is het niet zo snel meer koud! Wat de bakjes van de kinderen betreft... is het niet zo dat je zelf luiers mee moet geven? Want dan lijkt het me vrij logisch dat die bakjes bij de verschoonruimte staan.

Terug
Bovenaan