Hier net als Gaabiej ervaring met het werken op een kdv. Het ligt vaak ook aan op welke dagen je op een kdv gaat kijken, zo is het op de meeste kdv's (in mijn regio) op de woensdag en vrijdag een stuk rustiger. Ook ligt het eraan of het om een horizontale (1 vaste leeftijdsgroep) of verticale (0-4 jaar) groep gaat. Ikzelf vind horizontale groepen fijner. Dan zijn ze dus met alleen maar baby's bezig en hoeft er ondertussen niet omgekeken te worden naar wat een peuter aan het doen is. Peuters gaan toch ook wat onvoorzichtiger met baby's om en uit ervaring zou ik mijn baby daar dan niet met een gerust hart achterlaten (maar dat is ieder voor zich natuurlijk). Er is een vast aantal leidsters op een bepaald aantal kinderen aanwezig, da's verplicht, en ook op een bepaald minimum aan ruimte. Ik snap dat het toch wat druk kan lijken.. Maar ik ga ervan uit dat die grens niet wordt overschreden. Ook weet ik niet beter dan dat er in de meeste gevallen wel met slofjes wordt gewerkt, inderdaad o.a. voor de hygiëne (ook voor de ouders van die hoesjes). Slaapgedeelte lijkt inderdaad op kooitjes die gestapeld en dicht op elkaar staan maar inderdaad... ruimtebesparing. Al moet ik zeggen dat ik nooit heb meegemaakt dat een kind daar last van heeft, die groeien er in mee dus jij als ouder zal er meer last van hebben haha. Het is inderdaad wel een stuk kouder, maar bedenk ook wat er in een ruimte gebeurt waar bijv. 8 kindjes dicht op elkaar liggen te slapen, ademen en zweten. Dan is het niet zo snel meer koud! Wat de bakjes van de kinderen betreft... is het niet zo dat je zelf luiers mee moet geven? Want dan lijkt het me vrij logisch dat die bakjes bij de verschoonruimte staan.