Ervaring met BabyPlus Prenatal Education System

waarom reageert je vrouw niet? die is toch zwanger?
Ik heb de laatste keer radar gezien en dit is volgens mij puur verkoop wat je aan het doen bent!

Mag een kind niet zelf bepalen wat en wanneer die doet? ze moeten al zoveel als je het consultatiebureau moet aanhoren en dan komt er nog fijn iemand vertellen dat het ZO GOED is voor je kind!

Ga het is op een andere site proberen of plaats een advertentie in de krant als die dingen niet lopen maar laat dir forum met rust zeg!

Je brengt het onder het motto van 'een tip', maar het is overduidelijk dat het hier om verkapte reclame gaat. Helaas hebben de meesten van ons dat al gauw door, vandaar misschien ook dat de reacties niet naar wens zijn?

Om toch een inhoudelijke reactie te geven: ik ben ervan overtuigd dat elk kind van nature zijn ontwikkeling vormgeeft in zijn eigen tempo. Tijdens de ontwikkeling geeft een kind zelf dingen aan waar je als ouder op kunt inhaken en hem/haar in kunt stimuleren. Het product dat je aanprijst geeft me het gevoel dat men 'superkinderen' probeert te creëren, omdat de ouders dat belangrijk vinden. Voor mij is het belangrijkste dat mijn kinderen zich gelukkig voelen, niet dat ze de slimste en knapste worden.

De link werkt niet. Ga naar www.medicalfacts.nl en naar 'archief 2009, januari'. Zoek vervolgens de pagina die nieuwsitems weergeeft op 5 januari (nu pagina 73).
Veel plezier!

Ik wíl me hier niet eens in verdiepen.

Wat een onzin! Zoals hierboven al gezegd: laat je kind lekker kind zijn! Mijn ouders hebben ook nooit van dit soort fratsen uitgehaald en alledrie hun kinderen zijn goed terecht gekomen (ook qua woordenschat en intelligentie!).

Persoonlijk word ik zo ontzettend moe van ouders die op denken te moeten scheppen over de prestaties van hun kind. Leuk hoor, daarmee leg je natuurlijk totaal geen druk op je kind in de toekomst.

Voordat ik hierop ging reageren heb ik de moeite genomen om de link goed te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik de manier waarop het hier wordt neergezet wel een beetje reclame maken vind. Daarnaast staat er duidelijk in de link dat er geen meetbare resultaten zijn dus je kan NOOIT met zekerheid zeggen dat je kind zijn woordenschat hierdoor verbreedt is, het kan simpelweg niet wetenschappelijk ondersteunt worden en daarmee maak je het giswerk en zoals al eerder gezegt het de wil van de ouder. Laat je kind gewoon een kind zijn en ze ontwikkelen zich echt wel op hun eigen manier, en daar heb je als ouder zijnde trots op te zijn en niet de lat nog hoger leggen met allerlei rare studies en mogelijke middelen wat je dan je kind als het ware opdringt. Ze komen er echt vanzelf wel!!!!!

Brechtje

Terug
Bovenaan