Ervaring tarwekiemolie en teunisbloemolie

<p>Hi, </p><p> </p><p>Heeft 1 van jullie ervaringet tarwekiemolie en/of teunisbloemolie? </p><p>Ik ga de tarwekiemolie gebruiken vanaf de ovulatie tot de menstruatie en de teunisbloemolie van menstruatie tot ovulatie. </p><p>Ik heb sinds de bevalling een (voor mijn doen) afwijkende cyclus met eisprong rond dag 21 of later en met dan maar 8 tot 10 dagen tot menstruatie dus een te korte luteale fase. </p><p>Ik hoop de luteale fase hiermee te verlengen en de eisprong juist naar voren te halen. </p><p>En zo proberen verdere onderzoek te voorkomen.... </p>

Hoi,
Ik heb een soortgelijke cyclus met een late eisprong en dan een korte luteale fase. Mijn lf is wel nog wat korter dan bij jou. Volgens mijn huisarts kun je er prima zwanger mee worden, omdat een bevrucht eitje lh aanmaakt die het overneemt van het progresteron. En ik ben al vaker zwanger geweest, dus weet ook dat het kan. Dus mijn eerste advies is: no worries!

Ik heb teunisbloem en tarwekiem geprobeerd, maar dat deed weinig bij mij. Met tarwekiem had ik een lf van 7 dagen. Nu probeer ik extra vitamine E, kijken wat het doet. Ik zit 'al' op 5 dpo, haha.

Ik heb deze ronde voor de eisprong vaker paranoten gegeten (daar zit selenium in) en had nu een eisprong op dag 14, heel fijn. Of dat de oorzaak was weet ik niet zeker hoor, dit was de eerste ronde daarmee. Wel oppassen dat je er niet teveel van eet;)
Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitproberen, er zijn genoeg verhalen van vrouwen bij wie tarwekiem en teunisbloem juist DE oplossing bleek te zijn. 

Ik heb ervaring met beiden, in die ronde zwanger geworden, moet echter wel zeggen dat dit ook 2e ronde na operatie was.  Toch had ik zelf het idee dat het heeft geholpen, ook ik had late eisprong en lf van 5 dagen. Je kunt het altijd proberen zou ik zeggen;)

Thanks voor jullie reacties, dan valt mijn kf idd nog mee. We zijn nu tijdje bezig maar was mij niet super bewust van mij lf eigenlijk en nu kwam het bij de huisarts ter sprake omdat ik daar voor iets anders was. Ze gaf aan dat ik 't nog ff aan moest kijken en anders verder laten nakijken. Ze zei dat kans op zwangerschap stuk kleiner zou zijn juist bij korter dan 12 dagen. 
Maar ben erg blij met jullie reacties! Paranoten zal ik eens opzoeken, nooit van gehoord 

Thanks voor jullie reacties, dan valt mijn kf idd nog mee. We zijn nu tijdje bezig maar was mij niet super bewust van mij lf eigenlijk en nu kwam het bij de huisarts ter sprake omdat ik daar voor iets anders was. Ze gaf aan dat ik 't nog ff aan moest kijken en anders verder laten nakijken. Ze zei dat kans op zwangerschap stuk kleiner zou zijn juist bij korter dan 12 dagen. 
Maar ben erg blij met jullie reacties! Paranoten zal ik eens opzoeken, nooit van gehoord 

Ik raakte in de ronde dat ik tarwekiemolie gebruikte zwanger (4e ronde).. Dus ik ben positief. Maar je weet niet of het daar aan ligt natuurlijk. 

Ik heb de teunisbloemolietabletten gebruikt. 2 cyclussen gebruikt en beide zwanger. Heb een jongetje van 2 en nu 32 weken zwanger 

Terug
Bovenaan