Ervaring- verhaal delen

Hallo forumleden,

Ik heb al veel op dit forum gelezen maar nog nooit zelf gereageerd of een discussie- verhaal gedeeld dus bij deze....

Ik ben 25 en sinds februari ga ik pilloos door het leven. We hebben de stap gezet en gaan ervaren wat moeder natuur voor ons in petto heeft.

Mijn lichaam moest na 9 jaar ontzettend wennen. En nog steeds denk ik. Ik had zeker de eerste 2 weken allerlei klachten... Voornamelijk buikkrampen. Minder ontlasting, gevoelige borsten en meer vag afscheiding. Deze klachten zijn nu over gegaan in rugpijn, duizeligheid, hoofdpijn en moeheid. (vag afscheiding nog steeds)

Een menstruatie heb ik nog niet gehad. (zit nu op +- 30 dagen) Dus heb geen idee hoelang mijn cyclus duurt en wanneer mijn vruchtbare dagen zijn... Hoelang heeft dit bij jullie geduurd? Hadden jullie snel een menstruatie... Ik weet dat er maar een klein percentage meteen in de eerste maand zwanger is. Dit zeg ik ook steeds tegen mezelf maar ik hoop stiekem dat het niet lang op zich laat wachten...

Groetjes
 
Mijn eerste cyclus duurde 42 dagen na 10 jaar pilgebruik. Kan best nog wel even duren dus. Geduld is een schone zaak ;)
 
Ik wilde in ieder geval tot het weekend met een eventuele test. Heb ze al wel in huis gehaald.
Maar denk zelf dat mijn menstruatie nog moet komen... Waarom weet ik niet, is een gevoel...
42 dagen is ook lange cyclus. Dan heb ik nog even. Is jouw cyclus nu wel korter of nog steeds zo lang of onregelmatig?
 
Hi,
Mijn cyclus was voor dat ik zwanger werd van m'n eerste (na stoppen 10jaar pil) eerst 55 dagen, elke mand werd ie iets korter en binnen 4 maanden was ik gezegend met een zwangerschap.
Na m'n bevalling kwam m'n cyclus niet opgang en ben ik uiteindelijk na 6 maanden begonnen met de pil. Hier had ik veel last van (hormonen) dus ben na 2 jaar gestopt met de pil. Vervolgens duurde het 6 maanden voordat m'n cyclus op gang kwam m'n gemiddelde cyclus was toen een dag of 35. Na 4 maanden was ik zwanger van een cyclus van 28 dagen bleek de echo. Je kon er dus geen touw aan vast knopen.
Succes ermee. Mocht het te lang duren voordat je cyclus op gang komt kun je naar de huisarts voor een hormoon kuur. Ik testte terwijl ik niet ongesteld werd ongeveer elke 30/35 dagen wel. Had goedkope testen gehaald bij de action of Kruidvat. Voor de zekerheid.
 
Ook bij mij duurde de cyclus steeds korter. Ik begon dus met 42 dagen, daarna 35, 29 en de 4e maand was ik zwanger binnen een cyclus van 28 dagen bleek uit de echo. Het is even lastig de eerste maanden doordat je niet goed weet waar je aan toe bent of wanneer je NOD is. Hopelijk laat je lichaam snel merken in welk stadium je nu zit. Succes!
 
Ontpillen, premenstruele klachten en zwangerschapsverschijnselen, het lijkt allemaal op elkaar. Ik zou gewoon testen. Is ie negatief? Over een dag of 3 nog eens testen. Er zijn relatief goedkope testen te koop. 2 voor 5 euro van het kruidvat. Naar mijn mening de beste die er is ( en ik heb er heel wat uitgeprobeerd;-) )
 
Terug
Bovenaan