Ervaring- verhaal delen

Dank jullie wel voor alle reacties, ben ik blij mee :)
Mocht ik aankomend weekend nog niet menstrueren dan doe ik zeker test. Ik ben erg benieuwd. Want nu denk je ook, het zal toch al niet?! We hebben van te voren gezegd, we nemen al tijd, maar als je eenmaal de stap hebt gezet dan is geduld niet mijn sterkste kant.
Hebben jullie tijdens de zwangerschap (indien jullie al een prachtig wondertje hebben) ook problemen ondervonden tijdens jullie werk? Ik moet soms wel aardig zwaar tillen en zit te bedenken hoe ik dat ga aanpakken straks.....
 
Ik snap je volkomen. Ik wist niet waar ik aan toe was de eerste paar maanden en dat is erg vervelend. Geduld is dan ineens ver te zoeken want je hebt de stap genomen dat je graag zwanger wilt worden. In gedachten weet je dat het helemaal niet vanzelfsprekend is om zwanger te worden en al helemaal niet gauw, maar toch... stiekum is er dat kleine beetje hoop.
Ik werk in het onderwijs, dus een staand beroep. Maakte het voor mij niet altijd even makkelijk doordat ik snel last had van vocht in mijn benen en dat was erg pijnlijk. Gelukkig gaf ik les in de bovenbouw en kon ik de kinderen uitleggen waarom ik vaker zat en zij bij mij moesten komen ipv ik bij hen. Zo heb ik het toch goed kunnen volhouden. Ik ben vandaag 34 weken zwanger en afgelopen dinsdag mijn laatste werkdag gehad.
Succes met afwachten. Ik hoop dat we snel mooi nieuws van je kunnen lezen.
 
Dankje tuinier.
Het is zeker niet vanzelfsprekend. En als je zwanger bent dan is het niet vanzelfsprekend dat alles goed gaat... Daar ben ik me heel goed van bewust. Daarom denk ik ook niet dat het nu al raak zou zijn... Heb jij voor je menstruatie ook getest of heb je gewoon gewacht?

Ik werk in de detailhandel. Ik ben assistent bedrijfsleider en moet er voornamelijk voor zorgen dat de winkel er tip top bij ligt. Betekend ook dat ik bijna dagelijks met loei zware dozen moet tillen... Dat is denk ik niet zo heel gezond. Let ook nog niet heel goed op mn tilhouding, je bent jong en kan alles. Dus dat is nog een dingetje!!
 
Als je zwanger bent dan is je werkgever verplicht om aanpassend werk voor je te regelen. Dus zwaar tillen zodra je dat niet meer kan mag dan gewoon niet meer. Je zou met collega's in overleg kunnen gaan dat zij het zware tilwerk dan van je overnemen. Zo heb ik het iig gedaan.

 
Oke dankjewel. Ik had inderdaad ook op de site vd overheid gelezen dat er passend werk moet worden gezocht en over het maximale aantal kilo's. Ben jij meteen gestopt met zwaar tillen of geleidelijk aan in de zwangerschap?

@tuinier: zaterdagochtend hadden we een positieve test! We vinden het beide onwerkelijk!! Een deze dagen zal ik nog opnieuw een test doen om het werkelijkheid te laten worden!
Ik heb laatste dagen krampen in de onderbuik. De riem heb ik niet meer om, voelt niet prettig.
 
Gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie.
Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik al snel bekkenklachten en moest ik al minder gaan werken. Tillen kon ik eigenlijk niet echt meer en hoe verder in de zwangerschap hoe minder ik kon tot aan het eind ik dus echt niets meer deed.
Per persoon en per zwangerschap verschilt het en dus gewoon bekijken maar vooral ook gewoon stoppen en arbo vragen als het niet meer gaat.

Herkenbaar vd riem, droeg al snel zwangerschapsbroeken omdat dit lekkerder zat haha. En na de bevalling ook nog. Sinds dit weekend weer gewone broeken, wel nieuwen want mn ouden passen nog niet. (kleine is nu 9weken)
 
Van harte gefeliciteerd! Fijne zwangerschap gewenst! Mooi nieuws en je hebt er gelukkig niet lang op hoeven wachten. Ik droeg ook al heel snel zwangerschapsbroeken. M`n buik ging opzetten en m`n eigen broeken zaten echt niet fijn meer. Heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Toen ik tegen de 15 weken was lukte het me niet meer en heb ik dit aangegeven.Luister goed naar je lichaam als het niet meer gaat dan meteen ermee stoppen.
Geniet lekker van je zwangerschap, hoop dat het allemaal voorspoedig mag verlopen :)
 
Terug
Bovenaan