ervaring Zika landen

<p>Dag dames,</p><p>Heeft iemand ervaring met zwanger zijn / proberen te worden en reizen naar Aruba, Bonaire of Curaçao?</p><p>Ik lees namelijk verschillende dingen op internet en de laatste recente informatie is van maart 2018.</p><p>Ik ga de huisarts nog bellen, maar wellicht hebben jullie hier ervaring mee? Was je zwanger / probeerde je zwanger te worden en hoe heb je dat opgelost? Ze zeggen nl. ook dat je als man twee maanden na terugkomst geen onbeschermde seks mag hebben. </p><p>Hebben jullie de reis afgezegd? Bloed geprikt bij terugkomst? "Gewacht" met zwanger worden? </p>
 
Wij hebben ook gewacht met zwanger worden. Het risico wilde ik niet nemen. Ik weet niet of je ook de GGD kunt bellen voor evt informatie. Zij weten namelijk de laatste informatie hoe het er voor staat met het risico in deze gebieden. Zijn jullie al lang bezig om zwanger te worden en wanneer gaan jullie?
 
Hoi Sunkissed,Ik ben kort geleden met mijn partner naar Thailand geweest. Dit is ook een risicoland voor zika virus. Wij hebben gewacht met zwanger worden en wachten nu ook de twee maanden daarna. Het is belangrijk om tijdens de twee maanden wachten beschermde seks te hebben. Anders kan je partner jou eventueel weer besmetten en gaat de wachtperiode weer opnieuw in. De kansen schijnen klein te zijn dat je kind zika-virus krijgt maar de gevolgen zijn groot. Ondanks dat wij erg ongeduldig zijn, willen wij het risico niet nemen en wachten we. Ik duim voor je dat de ‘wachttijd’ snel voorbij gaat :) 
 
Hallo, ik ben zwanger geworden tijdens mijn vakantie in Thailand. Misschien niet meest ideaal, maar we hebben goed deet gebruikt, clamboe en lange kleding. Na de vakantie wel bij de huisarts geweest, maar niet bloed laten prikken. Deze gaf aan dat er alleen gezien kon worden of je een infectie hebt gehad. Wij hebben zelf geen klachten gehad en hebben de keuze gemaakt om niet te testen. T blijft een risico natuurlijk, anderzijds worden er elke dag veel kinderen geboren in landen waar zika voorkomt. Heb jij je vakantie al vast staan?
 
Dank voor jullie reacties. Zojuist contact gehad met een arts infectieziekten en die adviseert 2 maanden te wachten na terugkomst.Baal hier echt zo vreselijk van! :( Wij zijn sinds september bezig en ik was in november 2018 zwanger en helaas mis gegaan met 5 weken. Verlangen is nu extra groot en nu moet ik nog langer wachten..:( alles voor een gezond kind begrijp mij niet verkeerd, maar vind het wel weer een teleurstelling.
 
Ik snap eerlijk gezegd je teleurstelling niet. Toen je reis boekte wist je vast al dat je binnenkort ging proberen zwanger te worden. En als je dus geen miskraam had gehad, was je zwanger geweest op die reis.bedenk wat je nu belangrijker vind: wil je graag op reis, dan wacht je met je kinderwens. Wil je dolgraag nu zwanger worden, dan boek je je reis om naar land wat geen kwaad kan. Lijkt mij dus niet zo lastig eigenlijk... succes
 
Mamaaatje: misschien naïef maar ik heb er niet aan gedacht dat dat daar nog zou spelen. Ik kwam daar pas dit weekend achter.Omboeken kan niet want het is een werkgerelateerde reis en geen vakantie. Dus dan wacht ik uiteraard met mijn kinderwens, twee maanden op een mensenleven is ook maar relatief. 
 
Terug
Bovenaan