ervaring Zika landen

Wij hebben bewust voor een land gekozen waar geen Zika is. Heel erg getwijfeld omdat we graag naar Mexico wilden. Gelukkig niet gedaan, want in die vakantie ben ik zwanger geworden. Ik had er niet rustig op het strand gelegen.
 
Hi,Ik woon op Curacao en ben 19 weken zwanger hier. Mijn huisarts en gyn hebben mij verzekerd dat het nu veilig is op de ABC eilanden en dat er geen meldingen zijn geweest van zika of babies met een bepaalde aandoening. Hoop dat je hier wat aan hebt ;)
 
Ja, ik ben zwanger geworden op Curacao toen we op vakantie waren. In 2017, dat wel. Het zika virus was er toen al. Mijn verloskundige vertrouwde het niet. We waren veel gestoken door muggen en het virus blijft wel even in het bloed zitten, aldus ook bij mijn partner. We hebben in NL getest en ik weet nog dat dat heel lang duurde voordat we de uitslag kregen. Gelukkig was alles in orde en heb ik een kerngezond kindje. 
 
Ik zal het risico niet willen nemen. Je kunt niet met jezelf leven lijkt mij als het mis gaat bij je...en dat je dit vooraf hebt kunnen bedenken. Hier in NL let je als het goed is ook op niet roken,  niet drinken,  geen risico eten opzoeken, is een beetje hetzelfde. Je wil toch alles eraan doen je kindje gezond te wereld te brengen... omdat deze reis werkgerelateerd is en niet om te boeken is denk ik dat je helaas je wens uit moet stellen . Maar begrijp dat dat niet leuk is! 
 
Wij gaan binnenkort ook naar een land waar zika voor komt. Een vriendin van mij woont daar en zij laten bloedonderzoek doen als ze zwanger willen worden. Wij willen ook graag weer zwanger worden, nadat we afgelopen jaar ons kindje verloren na een voldragen zwangerschap. We hebben besloten naar de artsen te luisteren en te wachten tot twee maanden na de vakantie. Dit is een risico dat we graag vermijden. 
 
Dank voor jullie reacties. Wij hebben besloten om toch  te wachten tot twee maanden na terugkomst. Twee maanden op een mensenleven is niets en ik wil geen onnodig risico lopen. 
 
Wij waren er ook vrij laat achter gekomen dat de bestemming voor onze huwelijksreis in zika-gebied ligt. Los van het feit dat we boos waren dat we niet geïnformeerd werden tijdens de boeking (ik bedoel, wat denken ze dat mensen doen op een huwelijksreis?!), hebben we even veilig geklust met condoom.Vergeet niet dat er gevallen bekend zijn waarbij zika tot 6(!) maanden na besmetting in sperma aanwezig is gebleven.We hebben drie weken na terugkomst, volgens het advies van de WHO, bloed laten nemen. We testten negatief, dus zijn dan meteen weer begonnen met proberen.Succes!
 
@FlensSter advies is toch twee maanden wachten na terugkomst?Althans dat heeft een infectioloog mij verteld en dit lees ik ook op internet. 
 
Terug
Bovenaan