Ervaringen Consultatiebureau

Hoi hoi!

Ik lees zo her en der tussen de regels door dat er meer mensen zijn met slechte of vervelende ervaringen op het consultatiebureau.
Ikzelf heb met Margo ook geen beste ervaring. Toen ze 20 maanden was wilden ze haar hormonen gaan geven om de groei te gaan remmen(!!!!!!????). Ze was al vanaf haar geboorte groter dan de bovenste groeicurve en dit vonden ze écht nodig. Nou wij niet dus. Nu is ze zeven en heeft maatje 134, niks bijzonders dus..... wat zijn wij blij dat we hiervoor een stokje hebben gestoken!!
Zijn er meer mensen met dit soort -of andere- ervaringen?

Liefz Esz
 
bij ons is het de eerste dus niet echt ervaring er mee..

maar me zus heeft het met beide kinderen problemen gehad.. de oudste kwam niet goed aan ook al at ze normaal me zus moest haar maar flink volproppen met alles wat er in ging.. vervolg braken braken braken .. als cb verder had gekeken waren ze er achter gekomen dat ze nierbekkenontsteking had (al bijna 4 jaar me zus had aan de bel getrokken toen ze niet zindelijk wou worden)

bij de jongste was het gewicht ook het probleem ze was een heel klein prematuurtje bij de geboorte maar ze kon eten als een gezonde baby..
ze moest op dieet omdat ze te zwaar was me zus heeft netjes geluisterd met gevolg een huilbaby.. ze is toen op eigen initiatief weer terug gegaan naar het oude ritme kind was weer helemaal tevreden..
nu was bij de laatste cb controle de conclusie dat ze toch wel dun werd.. me zus is zo kwaad weg gelopen ze was dat gejojo zo zat
 
Hier al de benaming concentratie of consternatie bureau!!! Kep in zoverre ervaring dat ik ook altijd met mijn oppaskindje ging! Vaak zeiken om niks! Wacht maar dat onze ukkies een maand of acht ofzo zijn! Dan word je verzocht te gaan oefenen met drinken uit een beker!! Moet niet gekker worden. Mogen baby's geen baby's meer zijn! Mijn eerste x nu met mijn mannetje vond ik ook niet zo, die vrouw was een beetje onaardig! Jak! En dat nu de hormonen nog lekker door je lijf gieren. Moet over 1,5 week weer en dan de eerste prikken! Nou ben benieuwd!

Gr. Tamara
 
Nou meiden ga er maar voor zitten.....hihi hier een verkorte versie van mijn ervaring met het cb met Floortje.

Ze vonden dat Floortje rond 2,5 - 3 jaar motorisch ernstig verstoord was(ze liep, rende en hupelde gewoon hoor.......) En dat ze qua spraak achter liep (dit laatste was ook wel een beetje zo) Maar op motorisch gebied was ik het er totaal niet mee eens. Ik moest stappen ondernemen naar de kinderarts enz.
Toen ik zei nou weetje ik wil haar heel graag gewoon de kans geven om het zelf even bij te trekken voor zover dat dan nodig was.
Want (en zo heeft de kinderarts ook uitgewezen er is motorisch echt niets MIS) Maar nee dan deed ik mijn kind te kort enz enz.
Vervolgens hebben ze achter mijn rug om de ha benaderd en die heeft ons weer een brief gestuurd met daarin de medeling dat we op het spreekuur moesten komen.
Nou daar aangekomen het hele verhaal enz en deelt ze mede dat wanneer we niet naar de kinderarts gaan het cb naar jeugdzorg stapt!!!!
Nou om het kort te houden we zijn bij de ka geweest en hebben even bij de logopedie gelopen.
Nog een keer "controle" bij de ka er is niets mis met haar enz.
Komt mijn tante met floortje op het cb bij 3 jaar 9mnd voor de laatste keer + prik en zegt die arts(die er toen overigens nog niet werkte) wat is hier toch allemaal gebeurd dat had zo helemaal niet mogen lopen(de vp van het cb had alles op eigen houtje gedaan zonder overleg!)

Nu met Jochem ook weer daar ik zie wel hoe het loopt maar ben wel ERG op mijn hoede hoor!
Dat is mijn ervaring.

liefs Louise
 
bij ons de 1e keer al toen ze kwam kijken bij alicia.
ze zag er goed uit maar moesten haar motorisch afremmen!!
ze mocht haar hoofd niet eens op kunnen tillen met 2 weken oud.
ze mocht nog niet gaan tijgeren.
wij hadden echt zo'n idee van donder toch gauw op.
en dan word ons wel gezegt haar vaak op de buik te leggen?
hoe moeten we der motorisch afremmen...
als het haar op de rug niet bevalt gaat ze zo druk doen dat ze om draait!

daarna 1e controle bij cb zelf.
word ons verteld bij een 1 maand oude baby de groei af te moeten remmen! dat dacht ik dus ff niet wij zijn ook lang
 
Ook ik heb niet al te beste ervaringen. Ik ga er nog heen voor de vaccinaties en dat is dat. Maar meiden, je bent niet verplicht naar het cb te gaan. Je kunt ook de huisarts de taken laten overnemen. Heeft een vriendin van mij ook gedaan na slechte ervaringen.
 
zow dit geeft hoop op mijn eerste x cb... eerste afspraak staat voor 11 mei.. dan is mijn kleine man ongeveer 6 weken oud. beetje laat... maar ivm met de drukte en dat er een maandag uitvalt bla bla bla... noh jah.....

ik wacht maar rustig af wat ze gaan zeggen. Moet wel zeggen de wijkverpleegkundige die hier was vond ik wel een leuk mens.... en die maakte er geen punt van dat ik Jorn voed op verzoek (flesvoeding) dus jah we zien wel.......

Hoop dat het voor jullie nu wel beter word bij de cb :D

 
Ik heb alleen maar goede ervaringen bij het CB hoor..dus Anneke, het kan ook anders.
Ze bemoeien zich nooit ergens mee en vinden alles wat ik aandraag wel goed eigenlijk!
 
Terug
Bovenaan