Ervaringen Consultatiebureau

omdat ik net verhuisd ben hebben we een nieuw CB. T oude was ook niet best, altijd zeuren over gewicht, je "moet" extra komen om te wegen etc..... bij kindje 1 deed ik dat nog, bij kindje 2 knikte ik vaak ja en deed dan al nee...... Soms moet je je eigen gevoel volgen.....en je kunt eventueel ook alleen voor de prikjes gaan en de rest lekker laten! Ben nu pas 1 keer bij het nieuwe cb geweest dus kan er nog niet veel van zeggen, het leek nu wel oke.....

groetjes!!
 

Hallo, eventjes onze ervaringen met het consternatiebureau... Stijn kreeg bezoek van iemand van het CB. Hij was net een twee weken oud. Deze dame, speelde haar rol perfect, maar iets in haar non-verbale gedrag zei tegen me dat ze het niet meende. Ze was een beetje van het type gesjeesde non.Het eerste bezoek verliep prima. Was ik, papa, niet bij. Bij zijn eerste inentingen verliep het geheel anders. Men was kennelijk van pand verhuisd en nog niet helemaal op orde. Toch werden we verwacht. het was er een bende... Ouwe rommel en instrumenten om de baby's te meten en te wegen. Het typje, gsjeesde-non zou wel eventjes het "consult' op zich nemen en de entingen zetten. Onze zoon moest dus geheel uitgekleed worden en bekeken worden. Kind schreeuwde het uit omdat het in de ruimte koud was. Hij lag op een mooi oranje kunststof kussen wat ijskoud was. Enfin, kind bekeken en weinig bijzonderheden, hij valt helemaal binnen de gemiddeldes en curves. Dat bevreemde me, want bij de genealogie moest mijn vrouw bevallen met een keizersnede ivm met de grootte van de baby en dat hij overal buiten de lijnen viel. Goed... Injecties... eerst een beentje ontsmet, spuit gezet... kind vertrok geen spier. Tweede spuit gezet... NIETS ONTSMET... Heb m'n mond dicht gehouden, omdat ik denk dan haar alles wat god verboden heeft had toegewenst. Kind weer aankleden. Staat er een mevrouw naast ons. Ze staat erop dat het omkleedkussen ontsmet wordt met spray... Komt daar zo'n muts van het CB aan met een spuitflacon... spuit alles onder, ook onze Stijn. Kind stonk helemaal naar de alcohol. Goed thuis een flinke discussie en een paar dagen ruzie... Uiteindelijk... boekje bij het CB ingeleverd en ze te verstaan gegeven, dat we meer vertrouwen hebben in de huisarts. En niet meer terug komen. Uiteindelijk is het CB een fossiel uit het babyboom tijdperk, welk 20 jaar geleden al opgeheven diende te zijn. Bij de volgende baby, kunnen ze helemaal de boom in.
 
Hoi papavanstijn.

Dit topic is van de mamaclub maart 2011. Al deze dames zijn hier niet meer actief. Op mij na dan.

Je had ook naar een ander cb kunnen gaan en een klacht indienen ( dat heb ik bij de oudste ook gedaan) de huisarts moet de inentingen speciaal bestellen en kan geen groeicurve bij houden. Hoewel ik er nog niet veel mee heb, hebben ze op wat latere leeft toch wel degelijk nut gehad. Het opstarten van vve bij beide zoontjes enz. Snap best dat deze ervaring niet leuk was, maar verstandig vind ik het niet.
 

Ik ben van mening dat het heel verstandig is wat we gedaan hebben. Nu hadden ze bij het laatste bezoek, het lumineuze idee om Stijn z'n heupjes te onderzoeken. M'n vrouw wilde dat graag dus ik mee... Ja, op de echo kunnen we wel iets zien maar niet goed genoeg... Dus willen we een Röntgenfoto maken... Echt hoor... 4 maanden oude baby bestoken met radioactieve straling... DOE EFFE NORMAAL... Rechtsomkeert en de groeten...
Consternatie bureau, jullie weten niet wat je doet...
 
Tja, bij de oudste werden na 2 maanden al röntgenfoto's gemaakt van zijn schedel. En wat heb ik (en de kinderarts) spijt dat we daarna lang gewacht hebben het opnieuw te laten doen. Daardoor een te vroeg gesloten schedelnaad gemist en eigenlijk een jaar te laat geopereerd. Inmiddels bijna 4 en en inmiddels al een hele reportage rijker. Oke het cb had het helemaal gemist en zei achteraf dat ze het gezien hadden. En daar hebben we wel even flink ruzie over staan maken. Maar hadden ze bij ons maar foto's aangevraagd. Beter dat ze je doorsturen voor foto's dan er helemaal niks mee doen, zoals bij ons. Maar qua aanvragen van VVE heb ik bijzonder veel hulp gehad van ze.
 
Terug
Bovenaan