Ervaringen curretage

Hallo dames!

Sinds 3 weken weet ik dat de hartjes niet meer kloppen van mijn tweeling. Het ene vruchtje is gestopt met 7 weken en de ander met 9 weken. Ik heb tussendoor wel een bloeding gehad en verlies bruine afscheiding, maar de miskraam komt op een natuurlijke manier niet op gang. Bij de vorige afspraak met de verloskundige was al te zien dat het vruchtje van 9 weken al voor de helft was gekrompen en dat ie steeds meer begint te vervagen. Het vruchtje van 7 weken was nog precies hetzelfde.

Nu moet ik dus kiezen tussen medicatie of curretage. Omdat ik al zoveel negatieve verhalen heb gelezen over medicatie (heel veel bloedverlies/alsnog curretage), neig ik toch naar curretage. Ik ben ook bang dat ik door de medicatie heel veel ga bloeden, omdat het een tweeling is. Ook weet ik dat je door curretage Asherman kan krijgen.

Wie o wie heeft er ervaring met curretage en kan mij daar iets over vertellen?

Ohja! Ik heb voordat ik zwanger was een onregelmatige cyclus gehad. Ik denk (en weer vrijwel zeker) dat dit door het stoppen van de pil komt. Weet iemand of mijn cyclus na de curretage weer onregelmatig zal worden? Of valt hier niks over te zeggen? 

Heej..,
wat omzettend naar dat je dit mee moet maken. 
Ik heb begin een curretage ondergaan. Ook bij mij was er na 3 weken nog niks gebeurd. Ik zag ontzettend op tegen de pijn die zou gaan hebben als ik voor medicatie had gekozen. Mijn verloskundige had ook gezegd dat het dan toch een soort van mini bevalling zou zijn. 
De curretage vond ik 100% meevallen. Ik heb daarna nog 3 dagen bloedverlies gehad en wat rug en buikpijn maar was goed te doen. 
Ik had voor de curretage ook een onregelmatige cyclus die varieerde van 27 tot 40 dagen en nu na de curretage heb ik al 2 cyclussen gehad van allebei 29 dagen dus mij lijkt het wel of m’n cyclus er regelmatig van is geworden 

Hoi, ik heb ook een curretage gehad. Ik raad het iedereen aan! En  (laten we het niet hopen) ik nog een keer voor die keuze zou staan zou ik hem direct maken. De verpleegkundige, artsen e.d. waren ontzettend lief voor me, ze weten waarvoor je komt. Ik heb vrijwel geen pijn gehad, gewoon 3 a 4x per dag 2 paracetamol en dat ging prima. En vrijwel direct na de curretage heb ik alleen met inlegkruisjes gewerkt, Zo weinig bloed verlies had ik. Dit heeft ongeveer 9 dagen aangehouden. Over een cyclus kan ik niks zeggen, na mn curretage na 6 weken ongesteld geworden en toen weer aan de clomid en direct weer zwangee. Ik ben nu 14 weken en alles gaat goed. Het is een heftige ingreep vooral psychisch maar dat zijn de medicatie net zo goed, want je ondergaat een mini bevalling. En mijn arts zei dat 25% van de mensen die medicatie heeft gehad alsnog gecurreteerd moesten worden. Ik vond dat percentage veel te hoog daarom heb ik voor een curretage gekozen. Heel veel sterkte in dit proces!

Liefs Manon

Dank jullie wel! 
Ik zie ook echt op tegen het vele bloedverlies en de pijn die erbij komt met de medicatie. En veel mensen moeten dan alsnog een curretage ondergaan idd. 
Ook de kans op Asherman schijnt heel klein te zijn. 
Voor jou (Anne) heeft je cyclus dus een positieve wending gekregen :) 

Hallo!

ten eerste wat vreselijk om dit te moeten mee maken ? ik ben in 2016 te vroeg bevallen van onze tweeling (24 weken) en deze kanjers hebben het helaas niet gered. 1,5 maand na de bevalling kreeg ik mega buikkrampen en achteraf bleek dat ik nog 5cm placenta in mijn baarmoeder had zitten. Dit is natuurlijk een ander soort curretage dan die ze hierboven zijn ondergaan, maar het blijft een curretage. Ik moet zeggen ik heb er geen nare gevoelens bij. Het gebeurd onder volledige narcose en na deze ingreep ben ik niet begonnen aan de pil en was mijn cyclus meteen weer regelmatig - 28 dagen - heel veel succes met je keuze en heel veel sterkte gewenst! Dit gun je niemand! 

Ik heb geen curretage gehad, maar ik wil je toch graag even vertellen dat het niet altijd slecht hoeft te gaan met de medicatie. 
Ik heb afgelopen december ook een miskraam moeten opwekken met de medicatie. Ik vond zelf het idee dat er met een curretage wat beschadigd kon worden, helemaal niet prettig. 
Ik heb de tabletten volgens voorschriften ingenomen en na +- 3 uur begonnen de krampen. Het was geen pretje, maar met paracetamol was het goed uit te houden. Ik heb er ongeveer 8 tot 9 uur over gedaan om alles te verliezen. De hele tijd kon ik het redelijk aan qua pijn. Op het laatst heb ik een aantal hele hevige krampen gehad, het laatste stolsel verloren en toen zwakte de pijn ook direct af. Daarna heb ik nog twee dagen gewoon gebloed, zoals een menstruatie. Na die twee dagen was het te doen met inlegkruisjes. 
Gelukkig was alles direct schoon bij de nacontrole bij de gynaecoloog. 
Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt. Het hoeft namelijk niet altijd alsnog in een curretage te eindigen. 
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen de komende tijd, het is een emotionele rollercoaster. Ik hoop dat je je snel weer goed voelt ?

Wat ontzettend vervelend Laptopje! Ik heb zelf in oktober een curettage gehad. Bij de eerste echo bleek het vruchtje met 6 weken en 4 dagen gestopt te zijn met groeien.
Ik kon ook kiezen tussen medicatie of curettage. Medicatie zag ik eigenlijk niet zo zitten in verband met de pijn, het verlies van het vruchtje en de kans op alsnog een curettage.
Ik wilde er graag zo snel mogelijk vanaf zijn.
De curettage viel 100% mee. Ik moest de dag zelf wel erg lang wachten voor ik geholpen kon worden, maar ik werd om 15:40 opgehaald en om 16:20-16:30 was ik weer terug op de kamer. Om 20:00 mocht ik naar huis. Ik heb nauwelijks pijn gehad. De dag erna voor de zekerheid nog paracetamol genomen, maar verder niet.
Wel bijna twee weken last gehad van bloedverlies, maar niet heel hevig. 5 weken na de curettage werd ik voor het eerst ongesteld. Daarna duurde mijn cyclus 31 dagen en nu ben ik alweer zwanger. Voor de curettage had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen.
Sterkte in deze moeilijke periode!

Terug
Bovenaan