Ervaringen curretage

ik wil ook even reageren;bij mij werkte de medicatie juist snel misschien wel iets te snel na zown 4 uur was ik alles ķwijt en helemaal schoon
het bloedverlies viel me mee niet heel anders dan een menustruatie met als enige verschil grotere stolsels.
ik had een leeg vruchtzakje wat doorgroeide en toen met 10w de miskraam moeten opwekken misschien maakt dat nog uit ik hoefde dus alleen vruchtzak en dooierzakje kwijt te raken

Ja het zou toeval kunnen zijn Sanne, maar wel goed om te weten dat het kan :) het scheelt ook dat je dan niet veel nabloed. Ik heb mijn keuze laten vallen voor curretage. Ik zie heel erg op tegen de stolsels en de naar mijn idee hoeveelheid bloed. Ik denk dat je met een tweeling toch meer bloed en stolsels verliest namelijk. Morgen heb ik een afspraak met de verloskundige om mijn keuze door te geven. Hopelijk hoor ik dan snel wanneer ik aan de beurt ben. Ben er nu wel klaar voor om het af te sluiten. Dankjewel in ieder geval!:) gelukkig heb ik de echo foto's 
Een week of 5 / 6 is idd wel lang. Dan ben je er ook wel klaar voor. Ik heb zelf ook nooit kloppende hartjes gezien, omdat ik er heel laat achter kwam dat ik zwanger was. Had geen duidelijke symptomen. Dus bij mijn eerste echo klopten de hartjes al niet meer. Dit is nu al 4 weken geleden. 1 week voor de echo wist ik al wel dat het mis was vanwege de buikpijn en bloedverlies wat ik had. Maar toen wist ik nog niet dat het een tweeling was, dus het heeft er uiteindelijk wel behoorlijk ingehakt. Ik ben wel blij dat ik nu weet dat ik zwanger kan worden. En laat ik er maar vanuit gaan dat ik gewoon normaal ongesteld wordt en het allemaal meevalt ?
Dat ging bij jou dan wel erg snel Iris! Maar dat lijkt mij persoonlijk alleen maar fijn. En geen idee of het verschil maakt dat je alleen de dooierzak kwijt hoefde te raken. Ook heel fijn dat je niet zoveel hebt gebloed. Ik heb echt nog de tweeling in m'n buik zitten en alles moet er nog uit. Maar gelukkig heb jij een positieve ervaring gehad met de medicatie

Goedemorgen,Hoe is de curettage voor jou nu verlopen? Ik zelf ben afgelopen vrijdag voor een curettage in aanmerking gekomen.Ons kindje was tot 9,5week gegroeid en met onze eerste echo was er geen kloppend hartje meer. De verloskundige gaf aan dat het kort geleden gebeurt was. Gelukkig dat we geen week eerder voor de echo geweest waren want dan hadden we goed nieuws gekregen. Voor ons is het ontzettend snel verlopen. Dinsdag de echo, donderdag naar de gynaecoloog waar we bevestiging van hebben gekregen dat het hartje niet meer klopte doormiddel van een inwendige echo. Vervolgens de vraag aan mij wat ik zelf voor ogen had medicatie of curettage. Ik moet zeggen dat de beslissing snel gemaakt was voor curettage omdat ik niet thuis wilde 'bevallen' van ons overleden kindje. Vervolgens kon ik gelijk door naar de anesthesist en vrijdag al voor de curettage. Ik heb dit allemaal als positief ervaren.Sinds gisterenmiddag eigenlijk al geen bloedverlies meer maar ik heb dan ook nog niks inspannends gedaan. Ik blijf paracetamol innemen voor de eventuele buikpijn dat op kan treden. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van de ongesteldheid en wanneer we weer zwanger zouden kunnen zijn. Dat is iets wat ik voor nu ontzettend graag los wil laten. Hoe zal het zijn om weer zwanger te zijn en zou het dan zoon onzekere moeilijke tijd worden? Verder is dit mentaal het zwaarste dat ik ooit heb meegemaakt. Ik neem de tijd om dit een plekje te geven en laat mezelf herstellen voor het werk weer gaat beginnen. Heel veel sterkte met het verlies van de sterrenkindjes! Houd moed en geloof in je eigen kunnen! 

Ha Laptopje. Wat een verdriet! Ik wil je sowieso veel sterkte wensen. Mogelijk heb je al een keuze gemaakt. Zelf heb ik in februari een miskraam opgewekt met medicijnen. Ik had best wat terror verhalen gehoord, dus was voorbereid op het ergste. Maar het viel mij heel erg mee. Rond 10:00 heb ik de pillen genomen. Mijn vriend moest die dag echt werken, gelukkig was mijn moeder er. Mocht je voor medicatie gaan dan zou ik altijd zorgen dat er iemand bij je is. Rond 14:00 kreeg ik enorme krampen, het is toch een soort van mini-bevalling. Hierna wat bloedverlies maar echt niet veel, heel koud gehad, gaan slapen en rond 17:00 ben ik gaan douchen en floepte het eruit. Het was een soort zakje weefsel. Voor mij had het weinig met een kindje te maken (ik was 11 welen en bij 9 weken was het gestopt met groeien). Waarvoor ik koos voor medicijnen is omdat een curretage schade kan toebrengen. Kleine kans, maar een kans. Ik deel je mijn verhaal zodat je ook een positief/geslaagd verhaal hoort over een miskraam met medicijnen. Heel veel sterkte en in 2019 veel moois toegewenst!

Ooh... dit is een heel oud topic :) althans voor laptopje. Mee meiden die net een curretage hebben gehad. Sterkte met verwerken!

Ik heb voor medicatie gekozen en dit was voor mij positief. Fijn vond ik dat ik thuis was en dat je ook voelt wat er met je lijf gebeurt. Bij mij kwamen de krampen ook heel snel en waren niet heel heftig, iets meer dan een zware menstruatie. Het was echt heel snel voorbij en heb ook niet meer dan een normale menstruatie nagebloed. Doe vooral waar je je het beste bij voelt .Ik zou het begrijpen als je voor een curettage gaat, vooral omdat het twee vruchtjes zijn die toch al wel iets groter zijn.  

Hoi ik krijg morgen mijn curitage zie er tegen op en dat met Kerstmis 3 weken geleden kregen we slecht nieuws dat hartje gestopt was heb twee vruchtzakken 1 was leeg en de ander waar dat hartje van gestopt was.  Heb ik nog zeker twee weken naar de verloskundige gemoeten omdat ze dachten aan een prille zwangerschap in plaats van dat termijn wat ik had moeten zijn. Week er naar toch gegroeid en zouden afgelopen donderdag het hartje hebben zien kloppen wat niet het geval was. En morgen is het zo ver word het weg gehaald. Liefs Natascha 

Terug
Bovenaan