ervaringen curretage

Hallo dames,

Heb vorige week miskraam gehad van ong 7 weken. Nu ben ik vanaf vorige week maandag (dus nu een week) al aan t vloeien. Heb al een afspraak voor bij de vk voor donderdag. Als ik niet meer bloed hoef ik niet langs, anders dus wel, en dan moet ik misschien een curretage ondergaan. Hier zie ik eigenlijk wel tegenop. Wil natuurlijk dat t gewoon op de natuurlijke weg gaat.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik lees op internet dat je of algeheel verdoofd kan worden of plaatselijk. Het kan poliklinisch of een dagopname. Hoe is het herstel daarna? Kan je weer snel werken, of moet je toch even herstellen. Morgen ga ik weer werken na 2,5 week vakantie, dus ga liever gelijk aan t werk natuurlijk.
Ik wil dus ook absoluut niet op t werk vertellen dat ik mk heb gehad, en dat ik opgenomen moet worden voor curretage (als dit natuurlijk t geval is)
Maar dan zeg ik wel dat ik buikgriep heb ofzo, meldt me dan gewoon ziek. Zie dan wel hoe ik dat oplos.

Ik hoop zo dat t niet nodig is. Ik denk elke keer dat t bloeden minder is, en dan komt er toch weer veel uit. Vooral smorgens bloed ik meer, in de loop van de dag weer minder. Ik heb verder geen pijn   ofzo.

gr Bieb

Hoi,

Ik heb vorig jaar een miskraam gehad met 12 weken. Ik ben toen na een week gecurreteerd. Ik had de keuze om af  te wachten (ik vloeide overigens niet) of een curretage. In mijn geval kon het afwachten wel enkele weken duren en heb ik vrij snel besloten tot een curretage. De curretage zelf  is me erg meegevallen. Je wordt onder volledige narcose gebracht (soort roesje, niet zo zwaar, weinig last van gehad). Volgens mij is dit standaard, plaatselijk doen ze niet (tenminste ik had geen keus, en het lijkt me met al die geluiden geen pretje). Na een minuut of 20 is de ingreep klaar en ik kwam snel weer bij. Ik heb daarna één dag thuis gerust en daarna ben ik weer aan de slag gegaan. Je moet nog wel rustig aan doen i.v.m. mogelijk na-bloedingen etc.

Sterkte ermee,
Gr,
Maria.
(3 weken geleden bevallen van een dochter)

hai Bieb,
Ik heb het afgelopen jaar ook twee miskramen gehad. De eerste keer begon het bloeden vanzelf en dacht ik na een week dat de mk achter de rug was (na een nacht met hevige krampen) Ik bleef echter licht vloeien en na weer een week verloor ik toch nog duidelijk het vruchtje. Toen leek de mk opnieuw achter de rug. Maar na nog een aantal dagen licht vloeien kreeg ik een hele hevige bloeding, met ambulance met sirene naar het zh voor een spoedcurretage. Er bleek toch nog zws weefsel te zitten.  Je snapt dat ik bij de tweede mk direct voor een curretage koos.

De ingreep zelf viel mij alles mee. Ik werd vriendlijk begeleid en er was begrip voor de situatie. De eerste keer was natuurlijk wel anders, ik moest een nacht blijven en lag toen "fijn"op de afdeling verloskunde/ gynacologie. Hoor je dus baby's huilen, niet zo leuk.
Met de "gewone" curretage werd ik s'morgens geholpen en mocht ik rond twee uur weer naar huis. Het lichamelijk herstel vond ik mee vallen, na een dag of drie voelde ik me wel weer aardig. Emotioneel duurde het veel langer.

Ik snap dat je er tegen opziet en liever de natuur zijn gang laat gaan, dat had ik ook heel sterk. Maar het is niet voor niks dat ze uiteindelijk ingrijpen. Je ziet aan mijn verhaal dat de baarmoeder het er uit wil hebben, zo niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Dat is gelukkig een uitzonderlijke complicatie, maar wel een reden waarom ze het vloeien niet te lang willen laten duren.
Succes en sterkte! Enne... vraag niet te veel van jezelf. Het is echt niet gek om wat langer thuis te blijven!

Groetjes Soela, inmiddels 27 weken zwanger.

ha,

wat naar voor je. en dan nog die onzekerheid of het nu wel 'schoon' is.
ik ben zelf ook gecurreteerd, en vond de ingreep erg meevallen.
ook ik had geen keuze, het gebeurde gewoon onder algehele narcose.

sterkte ermee.

groetjes

De vk had gezegd dat ik geen echt vruchtje zou verliezen, ook omdat het zo pril was.Wel stolsels enzo. Vandaag is t bloeden weer afgenomen, nu meer bruinig. Dus ik hoop dat t nu bijna afgelopen is. Zal voor de zekerheid donderdag wel naar de vk heen gaan (als ik niet meer vloeide hoefde ik niet heen).
Heb vandaag ook eindelijk de lege flessen teruggebracht van Moeders voor Moeders...had ik ook nog staan.
Meiden...bedankt voor de reacties

Hoi Bieb,

Sorry te horen dat ook jij een mk gehad hebt.

Ik heb er zelf 3 achter de rug waarbij ik bij de 2e een curettage gehad heb. Het vruchtje (gestopt met groeien met 6,5 week) wilde niet vanzelf loskomen. Gehele narcose gehad (20 min) want de curettage duurt maar iets van 10 minuten, dus stelde niet veel voor. Na een half uur kwam ik weer terug op de kamer in het ziekenhuis. Ik kreeg  toen  thee en een boterham  (omdat alle operatiekamers volgepland waren en ik de curettage moest krijgen voordat ik op vakantie naar het buitenland vertrok, moest ik ergens ertussen geduwd worden als er ruimte vrij was gekomen. Ik wist dus  niet hoe laat ik geopereerd werd (was uiteindelijk om 18u), moest ik om 10u in het ziekenhuis zijn  en ik moest dus de hele dag nuchter blijven dus ik verrekte van de honger). Toen ik zelf naar het toilet geweest was  voor een plasje en dat goed ging,  mocht ik naar huis (ca  3 uur na de ingreep). Nergens last van gehad daarna (geen pijn, geen bloedverlies). We vertrokken 2 dagen later op vakantie naar het buitenland dus daarom had ik vrij van het werk, maar anders had ik  gewoon de dag na de curettage alweer kunnen gaan werken.

Trouwens, ik heb zelf een mk gehad met 4,5 week en wel degelijk een vruchtje gezien (doorzichtig bolletje met een doorsnede van ca 5mm), dus je kunt best een vruchtje zien bij een mk met 7 weken hoor.
Ik zou (ongeachtof de bloeding gestopt is of niet) toch vragen om een echo te maken zodat je zeker weet dat alles weg is. Ik heb namelijk bij mijn 2e mk 3 dagen lang een bloeding gehad maar het vruchtje zat er nog gewoon. Mijn lichaam had niet in de gaten dat nog niet alles weg was.

Succes ermee en ik hoop dat je snel gezond zwanger bent.

groetjes,
Dion

Vanmorgen naar vk geweest. Vloei nog steeds en volgens echo zat er nog wat in baarmoeder. Afgesproken dat ik deze week nog afwacht en anders naar de gyn moet. Heb daar wel alvast een afspraak voor dinsdag voor gemaakt. Even afwachten dus. Hoop alsnog dat t snel over is

Hoihoi,

morgen zou ik eigenlijk 10wk zwanger zijn van ons 2e kindje.
Deze week 1e echo gehad en het hartje klopte niet meer.Het kindje kwam uit op 8wk.

Dit doet onbeschrijfelijk veel verdriet.Ik voel me nml nog helemaal zwanger en heb nergens last van.Geen spatje bloed te bekennen.

Nu ik het 3 dk weet begint het pas tot me door te dringen.Ook al is het dan nog erg pril,voor ons toch ons kindje dat niet meer leeft.

Morgen weer een afspraak met de VK.Ik denk niet dat ik ga wachten totdat het afkomt,ik wil perse zo vlug mogelijk een curretage.  

Ik heb alleen een paar vraagjes....

-duurt het lang dat je terrecht kunt of verschilt dat per ziekenhuis.
-als je geheel wordt verdooft hoe gaat dat dan...meet een kapje of spuitje,en merk je dan echt helemaal niets meer.Ben zo bang dat ze mij niet weg krijgen.
-gaan ze na afloop het kindje nog onderzoeken en waarop dan?
-wat doen ze in de nacontrole.

Allemaal veel sterkte en alvast bedankt,

Alice

Terug
Bovenaan