ervaringen curretage

he alice,

Ik ben zelf in augustus gecurreteerd, kreeg ook op de 10 weken echo te zien dat ons kindje gestopt was met 8 weken.
Verder was ik nog op en top zwanger en heb ook gekozen voor een curretage, ben de week erop gelijk geholpen.
Ik was verder nog nooit onder narcose geweest dus vond het zooo eng maar het is me echt 100% meegevallen, je krijgt een spuitje en bent dat meteen echt weg.
Een 20 min. a 30 min later word je weer wakker op de uitslaapkamer en dan mag je bijna meteen weer naar je eigen kamer, zodra je geplast hebt en wat gegeten mag je alweer naar huis, ik ben maar een halve dag in het ziekenhuis geweest.
Ik wens je heel veel sterkte toe met het verwerken, en als je nog vragen hebt dan horen we het graag hoor.

xx natascha

Hey meiden,
ook ik heb een curretage gehad.. Begin augustus ben ik gecurreteerd omdat het vruchtzakje na een miskraam niet vanzelf los wilde komen!
Om half 8 moest ik in het ziekenhuis zijn, om 8 uur naar de operatiezaal, daar kreeg ik een infuus en werd ik eigenlijk al gelijk opgehaald voor de narcose... Deze spoten ze in en tegelijk werd er een kapje op mn mond gehouden.. De vrouw die de narcose toe diende zei tegen me nou weltrusten en voor ik iets terug kon zeggen was ik al weg.. Ik heb van de hele ingreep niks mee gekregen en ik werd iets over half 9 wakker gemaakt op de uitslaapkamer.. Nergens last van en ik was meteen zo fris als een hoentje... Ze hebben me vervolgens ontdaan van slangetjes (behalve infuus met vocht) en vervolgens ben ik naar de afdeling gebracht.. om half 11 ben ik naar huis gegaan. Je krijgt dan nog iets te eten en te drinken en als je dan ook nog zelf naar het toilet kunt om te plassen, dan kun je gaan! uiteindelijk lag ik om 11 uur gewoon in mn eigen bedje.. Je hebt die dag en de dag erna nog wel wat last van de ingreep.. Je kunt tot 1 week vloeien (zal gemiddeld zijn), maar ik heb er maar een dag of 3 last van gehad.. Daarna gewoon weer aan de gang gegaan.. Emotioneel was het voor mij makkelijker om er afstand van te doen nu mijn baarmoeder ook echt leeg was!

Na 36 dagen kwam mn cyclus weer op gang en nu zijn we weer voor de volgende ronde aan het klussen.. Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren!!

Veel sterkte! En het valt echt 100% mee.. echt waar!!

Liefs Debby

Hoihoi,

fijn dat ik nu een beetje een idee heb hoe het allemaal gaat.

Morgenvroeg nog een afspraakje bij de VK en dan ben ik benieuwd wanneer ik voor een curretage terrecht kan.

Vandaag best moeilijk gehad.Het ene moment gaat het maar het andere moment kan ik echt een flinke huibui krijgen.

Mijn zoontje van 2,5 geeft me veel afleiding,en het gaat allemaal gewoon door.

Heb vandaag wel mijn leidinggevende op de hoogte gebracht dat ik volgende week een weekje vrij ben om alles te verwerken.Werk maar 3 dg.Hopelijk wordt ik dan ook geholpen.

Dan kan ik het afsluiten en verder gaan.

Zal alleen zo bang zijn voor een volgende zwangerschap,ik vind het al zo spannend......hoe ik me nu voel denk ik dat ie die zowat niet overleef van de angst.  

Wat doen ze in de nacontrole??
Gaan ze dan weer op de operatiekamer alles controleren of hoe gaat dat.

En gaan ze het kindje controleren op een of andere afwijking zodat je waar ie aan dood gegaan is?

Nog altijd nergens last van hier....dat is toch zo raar.

Hebben jullie ook al kindjes is was dit jullie 1e??

Hopelijk kunnen jullie het een beetje verwerken....sterkte voor jullie ook!!

Nu denk ik zal het verdriet ooit over gaan.

Groetjes Alice

hoi alice,

Goed dat je ff een weekje vrij hebt genomen, kun je ff rustig bijkomen.
Bij mij was de nacontrole niet eens verplicht maar heb zelf aangegeven dat ik dat wilde voor mijn eigen gevoel.
Ik ben toen na 6 weken mocht ik komen gewoon bij de gyn. die heeft even een echo gedaan en toen kon ze zien dat alles er weer goed uit zag. Dus echt niet om je druk over te maken. Ik vond het zelf juist fijn(buiten de omstandigheden om dan)
Want je bent meteen schoon en ook je zw kwalen zijn bijna meteen weg.
Ik heb ook geen bloedverlies gehad, mijn kindje heeft in totaal ruim 3 weken dood in mijn buik gezeten dus ook dat komt vaker voor.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen en ik wens je veel sterkte.

xx natascha

He dames,

Ik heb in mei ook een curettage gead omdat het vruchtje er niet vanzelf uitkwam. Ben erg blij dat ik die curr snel gehad heb, want daarna kon ik het pas echt verwerken.Zolang er een dood kindje in je zit, lukte dat mij toch niet om het te verwerken.
Curretage was onder algehele narcose en duurde in totaal 10 minuten. Ik was na 30 minuten alweer wakker (narcose is diep maar kort dus je hebt erna ook geen last ervan)
Na de curettage moest ik blijven totdat ik iets gegeten en gedronken had en weer naar het toilet geweest was. Dat is blijkbaar een teken dat je lichaam sterk genoeg is om je naar huis te laten gaan. Ik mocht dus  1,5 uur na de curettage alweer naar huis.
Heb daarna nergens last van gehad,niet van buikpijn en ook geen druppel bloed meer verloren. Kon gewoon de dag erna weer gaan werken, maar omdat ik de dag daarna op vakantie zou vertrekken ben ik nog lekker thuis gebleven om de koffers te pakken. Precies na 28 dagen weer ongi (dezelfde cyclus als voor mijn zwangerschap), en de 2e ronde weer zwanger geraakt. Helaas werd dat ook weer een mk, maar toen kwam het vruchtje er wel zelf uit. Nu voor de 4e keer in een jaar tijd zwanger en nu ben ik 8 weken en gaat wel alles goed. Hopelijk blijft dat ook zo.

Ben ook nog op nacontrole geweest 6 weken na de curettage. Mijn gyn heeft alleen gevraagd of ik alweer ongi geweest was en dat was ik, dus mocht ik weer naar huis.
Het vruchtje dat ze weggehaald hebben is onderzocht, maar er was niets afwijkends te vinden. Gewoon pech gehad dus.

Veel sterkte met het verwerken van jullie mk. Neem er de tijd voor en gun je lichaam de rust die je nodig hebt. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

groetjes,
Dion

ps:dit is overigens ons 1e kindje

Hey meiden,
Ik ben 2 weken na de curretage op controle geweest.. Gewoon om te vragen of je nog veel gevloeid had enzo.. Ik heb maar een dag of misschien 2 iets of wat gevloeid en ik heb geen buikpijnen meer gehad.. Voelde me na de curretage gelijk rustiger.. Alsof je nu eindelijk heel de miskraam een plaats kan geven.
De volgende dag ging het alweer een stuk beter.. Ik ben nog wel 4 dagen thuis gebleven om een beetje bij te komen van al het gedoe.. Ik heb bijna 4 weken met een leeg vruchtzakje rond gelopen.. En dat is best heftig geweest!! Zolang dat er zit en je zit te wachten tot het eens los gaat komen kun je nog niks een plekje geven.. erg genoeg!

Ik kreeg bij de controle ook gelijk te horen wat de uitslag van het onderzoek van het vruchtzakje was.. Ze konden niks vinden, geen gekke afwijkingen.. dus gewoon (net als bij Dion) VETTE PECH!! Volgende keer beter...
Dat had ik ook wel verwacht hoor... Er zijn zoveel vrouwen die een mk krijgen, dat het wel vette pech moet zijn..
Wij waren met 4 vriendinnen zwanger en er is er nog maar 1 van over... Erg toch??

Het was onze eerste zwangerschap en dus gelijk een mk.. hopelijk hoef ik daar niet nog eens doorheen.. maar die kans is weer net zo groot! Dus een volgende zwangerschap is niet meer zo zonder wantrouwen als de eerste...

Nou heb ik het gevoel weer zwanger te zijn.. maar kan pas over 2 weken gaan testen.. ERG!! Ik wil zo graag weten hoe het nou zit.. Maar heb me ook echt voorgenomen pas te gaan testen als ik niet ongi wordt...

Heel veel sterkte meiske met het verwerken van dit alles.. Ik denk aan je! Succes met de curretage.. Het valt echt heel erg mee!!

Liefs Debby

Hoi,

as. dinsdag 7.20 mag ik naar het ziekenhuis voor de curretage.

Ik vind dit erg eng.Ben wel ook blij als het allemaal achter de rug is en het een plekje kan geven.

Ik voel nog steeds niets geks,en dat terwijl het vruchtje al meer als 2 wk dood is.
Geen buikpijn,geen bloedverlies ....niks.

Als ik ooit weer zwanger ben zal ik als de dood zijn.Gewoon zo bang dat ik er nu al gek van wordt.Want een kloppend hartje met 8wk wil dan nog niets zeggen.Voor hetzelfde geld is het de dag erna dood.

En omdat je aan je lichaam niets merkt dat er iets mis kan je dus goed voor de gek worden gehouden.  

De komende week ben ik gelukkig vrij.Ik werk maar 3 ochtenden in de thuiszorg.Maandag thuis,dinsdag geholpen en woensdag bijkomen van alles.

Pfff hoop dat het verdriet dan iets minder wordt.Ik ben echt geiirriteerd,verdrietig en moe.

Maar goed,het gaat gewoon door.Mijn zoontje van 2,5 vraagt alle aandacht en verdient geen slecht gehumeurde mama.

Dion....
dan heb je ook al heel wat meegemaakt in 1 jaar tijd meid....tsjonge.En nu weer zwanger....ik gun je al het geluk van de wereld dat alles nu goed gaat.

Maar kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt.Iedereen kan zeggen wat ie wilt he....maar je bent gewoon nergens meer zeker van.

Debby....
ook jij bedankt voor je reacties!!!
Echt fijn om de verhalen van anderen te lezen.Niet leuk natuurlijk maar alles is zo herkenbaar.

Spannend weer he om die mnd zo af te wachten eerdat je weer mag testen enz.
Wij hebben er dit x 9 mnd over gedaan.Ook doordat mijn cyclussen zo wisselvallig waren en ik nooit precies wist wanneer ik de eisprong had.De 9e mnd ovulatie testjes op internet besteld en toen was het meteen raak.

Ik laat jullie zeker weten hoe het dinsdag gegaan is.

Knuffel,Alice.

Terug
Bovenaan