Ervaringen gevraagd over het hebben van 2 kindjes..

Ik heb twee meisjes, een van 2,5 jaar en eentje van bijna 8 maanden. Ik vind het wel zwaar, je bent de hele dag met ze bezig, 's avonds als ze weer slapen denk ik, lekker, tijd voor mij! Als ze groter zijn wordt het vast beter. Ik heb gekozen voor niet al teveel leeftijdsverschil zodat ik minder lang hele kleine kinderen in huis heb, maar zoals grotebroer schrijft, dat moet ook allemaal maar net lukken.

Meid, gun jezelf de tijd! Dat leeftijdsverschil hoeft echt niks te zeggen hoor.
Mijn 'broers' schelen nog geen 11 maanden en die sloegen elkaar vroeger de hersens in en mn vriend en zn broer (schelen ruim 3 jaar) precies hetzelfde!
En zo ken ik ook verhalen dat het wel liefde was, dus echt daar kan je vantevoren toch nooit goed uitkomen.
Jij moet jezelf goed voelen.

Ik herken heel veel. Ook voor mij en ons was het eerste jaar heel heftig. Ik vond het zo wennen een kleintje en heel hectisch. Na dat eerste jaar kwamen wij pas echt tot rust, en genoten we volop.
Pas 2 maanden voor haar 2e verjaardag hadden we zoiets van, okee het voelt goed, we gaan voor een tweede.
Inmiddels ben ik zwanger van ons 2e wonder en ook dit is weer volop genieten.
We weten nu hoe hectisch het eerste jaar kan zijn. Onze dochter kan nu veel meer zelf (aankleden, dr eigen vermaken) dus dat komt wel goed als onze 2e spruit er is. En verder zien we wel. We plannen niks, we go with the flow.
Succes ermee

Liefs

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie reacties. Erg prettig om al die ervaringen te lezen. Fijn ook dat jullie zo eerlijk zijn.. Soms lijkt het wel eens of je nooit mag zeggen dat het eerste jaar met zo'n kleintje gewoon erg zwaar is!
En eerlijk gezegd vind ik het nu nog steeds soms pittig, alhoewel de leuke - en geniet momenten nu wel vaker aanwezig zijn dan de 'pffff'' momenten ;-)

Ik ben in ieder geval vast gestart met foliumzuur slikken, dan kan ik over een paar maanden probleemloos de pil weg gooien als ik er helemaal klaar voor ben. :) We willen het dan eerst even een paar maanden 'au naturel' proberen voor het romantische idee en dan rond het voorjaar weer naar de gyn.
Ik geloof wel dat een leeftijdsverschil van rond de 3 jaar erg prettig is omdat Noah dan al een stuk zelfstandiger is (en hopelijk ook iets beter luistert, zodat ik niet de hele dag achter hem aan moet rennen met de Magische Moeder Woorden: "néé-niet-doen-niet-aankomen-leg-terug-en-doe-dicht!!" hahaha)

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, eneh, voel je vrij om nog meer ervaringen te spuien hoor, ik vind het heerlijk om te lezen! :)

Liefs, 10e

Terug
Bovenaan