Ervaringen kinderstoel: Stokke Steps. Of aanbevelingen/ervaringen andere merken

Eens met Sanne1979. Wij hebben ook een extra ikea stoel voor als we ergens heen gaan waar ze geen kinderstoel hebben. Maar goed, daar heb je nog tijd genoeg voor, want in het begin kunnen ze daar toch nog niet in zitten. Maar wel heel handig om die er op termijn bij te hebben.

Mijn man vindt de Bloom ook lelijk. De tripp trapp is wel een goede stoel (kwalitatief) maar echt niet mijn smaak helaas :( En we willen natuurlijk het beste van 2 werelden. Acceptabel geprijsd en mooi :).
De bijdrages van de opa's en oma's hebben we al gehad. We hebben het zelf gelukkig ook wel breed genoeg om het aan te schaffen, maar ben bang dat het misschien tegenvalt en dat zou natuurlijk wel jammer zijn voor deze prijs. Vandaar dat ik benieuwd ben naar mensen die deze al hebben aangeschaft.
De stoel van ikea gaan we misschien wel kopen als stoeltje voor op reis. Hoewel ik ook twijfel over een booster zoals deze, ook handig voor badkamer of aanrecht schijnbaar:

Wij hebben de tiamo kinderstoel. Zijn er erg blij mee en lang niet zo prijzig als de stokke stoeltjes! De tiamo stoel is voorzien van een 5- puntsgordel, dus met de 6 maanden kon mijn zoontje erval in. Hij is ook verstelbaar, zo kan mijn zoontje kan er nog jaren in!

Ik heb de bumbo thuis (geleend van een vriendin), vond mijn dochtertje erg leuk. Vooral als ik haar op de grond zette naast haar spelende broer. Nooit over nagedacht om hem te gebruiken voor in de badkamer. Wel handig denk ik. Nu ze wat groter is (ruim 7 maanden) dweilt ze zelf over de vloer en zit ze in haar gewone kinderstoel. Ik gebruik de bumbo niet veel nu. 

We hebben de Bloom gehad en gebruiken nu de Stokke Tripp Trap zonder blad. 
De Bloom is mooi om te zien maar ik vond hem onhandig, groot, zwaar en moeilijk in onderhoud. Verder kreeg ik vrij snel krasjes. Ik heb hem verkocht en haal hem ook niet meer. 
Bij oma staat de Ikea kindereetstoel twv €15,- heel handig en makkelijk schoon te houden. Wat fijn is aan deze stoel is dat het niet zwaar is. Minpuntje is dat het waarschijnlijk tot een jaar of 4 is. De Stokke gaat langer mee. Ook onze dochter krijgt deze stoel binnenkort. 

Ik wilde altijd een tripp trapp stoel hebben, maar toen kregen we van vrienden een ikea kinderstoel. Sindsdien zijn we heel blij met en ikea stoel eigenlijk. Ook omdat we m echt overal mee naar toe kunnen nemen. Ik wilde wel op marktplaats kijken voor een oude tripp trapp en die dan voorzien van een nieuw likje verf, zodat onze kleine meid zelf aan tafel kan komen zitten. Ze wordt in April 2 jaar en in Juni komt er een tweede kleine meid. Dus kan de ikea stoel weer mooi gebruikt worden voor de tweede. Nooit gedacht heel tevreden te zijn met een ikea stoel. Maar goed, ik kan niet praten over jouw wensen. De stoel die graag wilt ziet er ook leuk en praktisch uit. Het nadeel van een tripp trapp is dat je lelijk je tenen kan stoten tegen de stoel. Dat is wat ik er voornamelijk over hoor. 

Let op waar je de Stokke Steps neerzet. De poten staan ver naar achter en als de stoel 'in de loop' staat, struikelt iedereen er overheen... :)

Bedankt voor alle reacties! Veel fans van de tripp trapp zie ik. Had ik ook wel verwacht haha :) mooi om te horen dat die goed bevalt. Zag overigens op mp wel dat daar de verf ook wel afslijt. 
Stokke houdt verder tweedehands goed de waarde zag ik op Marktplaats. 
De Tiamo had ik ook al gezien, maar vind die weer teveel lijken op het idee van de tripp trapp. Schijnbaar vind ik een kinderstoel op 4 poten dus gewoon mooier.
De bumbo is ook nog wel best prijzig, denk ook dat je het maar een korte periode actief kunt gebruiken.
De stoel staat bij ons niet in de loop:) dat scheelt, dat minpunt had ik ook al gehoord over de ikea stoel. Dat je er over zou struikelen. 
Gelukkig heb ik nog een paar maandjes om na te denken. Ze is net een maand oud. :)

Terug
Bovenaan