Ervaringen met pijnbestrijding tijdens de bevalling?

Ik ben thuis bevallen en heb gebruik gemaakt van de tens. Bij mij haalde het de scherpe randjes eraf waardoor de weeën wat draaglijker werden. Toen de weeën echt kort op elkaar kwamen en tijdens de persweeën hielp het helaas niet meer. 

... ik heb geen pijnbestrijding gehad. Maar ik vond het héél heftig. Nu zwanger van de tweede maar ga het toch weer zonder proberen straks. Ik voelde me daarna onoverwinnelijk ? Ben overigens thuis in bad bevallen. En een warm bad of douche schijnt ook al veel te doen. Heb ik niet zo gemerkt, ik kreeg gelijk persweeën toen ik in het bad zat dus geen vergelijking kunnen maken voor wat betreft de ontsluitingsweeen.
Mocht het toch nodig zijn, zou ik voor TENS gaan. Ik vind het vooral belangrijk dat het geen invloed heeft op het kindje, op wat voor manier dan ook. 

Ik heb de keuze voor pijnbestrijding op het moment zelf laten afhangen. Na 30 uur weeën en nog maar 2/3cm moest ik wil een ruggenprik. Het is mij erg mee gevallen. Het zetten deed geen zeer en ik heb geen wee meer gevoeld, alleen de persweeen. Ik zou volgende keer weer voor gaan!

Bij de eerste ging het te snel om pijnbestrijding te krijgen. Nu zwanger van de 2de en sta weer voor alles open. Ik weet dat ik het wel op eigen  kracht kan, maar als de bevalling anders loopt of langer duurt zou ik alsnog pijnbestrijding willen. Dus ben wel benieuwd. Ik zou dan wel lachgas willen maar dat hebben ze hier niet

Bij de eerste ging het te snel om pijnbestrijding te krijgen. Nu zwanger van de 2de en sta weer voor alles open. Ik weet dat ik het wel op eigen  kracht kan, maar als de bevalling anders loopt of langer duurt zou ik alsnog pijnbestrijding willen. Dus ben wel benieuwd. Ik zou dan wel lachgas willen maar dat hebben ze hier niet

Heyhey
https://m.youtube.com/channel/UCPhQ-H4PD6HnnbI0Uk1O67g
Dit is een link naar, de verloskundige. Bij hun op YouTube staan filmpjes over de verschillende pijnbestrijding de voor en nadelen en wat ze doen. 
Zelf heeft de verloskundige mij gezegt dat de pijnbestrijding meer aan het moment zelf ligt. Als de onsluiting te snel gaat is de Ruggenprik niet te doen. Dus ligt een beetje eraan hoe snel alles gaat en hoever de ontsluiting was zeiden ze tegen mij.
Ik ben ingeleid geworden, dus eerst een ballonnetje toen ik 3 cm kreeg ik weeenopwekkers. Ik kon de weeën echt niet meer aan dus na 3 uur kreeg ik de Ruggenprik. Toen zat ik op 4 cm. Ik vond de Ruggenprik zetten niet zo prettig maar de weeën waren erger. Na de Ruggenprik voelde ik helemaal niks meer zo fijn! Ik heb toen 2 uur geslapen en zat na die 2 uur op 10 cm. Van persen zelf heb ik ook helemaal niks gevoelt. Ik was een groot fan van de Ruggenprik!! 

Ik wilde liever geen ruggeprik omdat ik dat een eng idee vond. Maar toen ik om nadat ik om 9:00 4-5cm ontsluiting had en dit om 16:00 nog steeds had, maar wel veel pijn was het eigenlijk mijn enige optie. Remifentanil pompje kan ook alleen als je nog maar enkele uren te gaan hebt omdat je lichaam hier aan gewend raakt.
ruggeprik is mij alles mee gevallen, ik heb er ook totaal geen klachten van gehad. Maar dit kan ook anders zijn. Bij mij zorgde het er echt voor dat ik weer kon ontspannen, praten en had eigenlijk geen pijn meer, alleen maar het drukgevoel. Ook bij de persweeen weinig pijn vooral het gevoel van druk. Maar daar kon ik het goed op doen. Met 3/4 persen was mijn mooie meisje er. 

Geen pijnstilling, ik beviel binnen 5 uur inclusief weeenstorm. Pittig maar haalbaar. Ga nu weer zonder pijnstilling proberen vanwege de voordelen hiervan voor het kindje 

Terug
Bovenaan