Ervaringen met pijnbestrijding tijdens de bevalling?

Ik heb uiteindelijk de ruggeprik genomen omdat ik al zoveel uren bezig was en mijn cm niet door liepen en ik  niet meer kon. 
Ik zei altijd geen ruggeprik  omdat ik bang was voor de horror verhalen  kans op verlamming etc.
Op dat moment dacht ik ja dan maar verlamt en ben voor derugge prik gegaan.
Tot op e dag van vandaag nooit spijt van gehad.ik kon echt even wat uurtjes bij komen . En voelde niet veel meer van de weeen .
Ik ben nu zwanger van de 2e en heb altijd gezegd zodra de weeen beginne  gelijk weer die prik. Omdat ik best ben geschrokken van e pijnvan  weeen  buik rug en been  weeen maar liefst.
Maar nu denk ik toch eraan om ht toch weer eerst zelf te  proberen  met als optie een ruggeprik als hetniet  gaat. 

Zelf heb ik remifentanil gehad toen ik bleef hangen op 8 cm. Het gaf mij een gevoel van controle doordat ik op een knopje kon drukken. Zoals hierboven ergens al staat gaat de pijn niet weg maar haalt het de scherpe kantjes weg. Hierdoor kon ik meer ontspannen waardoor ik snel op volledige ontsluiting was. Ik had trouwend ook al infuus vanwege antibiotica. 

Hier geen pijnbestrijding gehad tijdens de bevalling, maar wel lachgas met hechten, was uitgescheurd.
De gyneceloog zei lachgas of na de ok. Dan was de keus snel gemaakt haha.
Zou zo weer voor lachgas gaan. Het lijkt alsof je zweeft in de lucht. Je voelt wel alles nog, maar kunt er nauwelijks op reageren. Ook vertraagd het je gevoel. De gynecoloog was klaar met hechten en stond aan de andere kant van de kamer.. Maar ik voel haar op dat moment wel noch hechtingen zetten. Heel raar gevoel is dat.
Als je je bevalling echt bewust wilt meemaken zou ik lachgas dus niet aanraden. Maar bijv. Wel zoals mij bij hechten. Daarvoor zou ik zo weer ervoor kiezen

Terug
Bovenaan